וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט על התבססות איראן בסוריה: "סולימאני משחק במגרש שבו הוא חלש"

הרמטכ"ל הסביר בריאיון לניו יורק טיימס את הדוקטרינה הישראלית בסוריה ואת הסיבות לכישלון איראן להתבסס במדינה באופן משמעותי. "יש לנו עליונות מודיעינית מוחלטת באזור. אנו נהנים גם מעליונות אווירית, בנוסף לנחישות לפעול וללגיטימציה לעשות כן", אמר

ישראל תקפה מחסנים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרמטכ"ל גדי איזנקוט יסיים השבוע את תפקידו וישתחרר משירות בצה"ל. בריאיון לניו יורק טיימס סיכם איזנקוט את התקופה האחרונה בתפקיד שבה התרכז צה"ל במאמץ למנוע את התבססות איראן בסוריה. "תקפנו אלפי מטרות מבלי לקבל אחריות על כך", אמר איזנקוט. עד לפני שנתיים וחצי תקפנו מטרות עד לסף מסוים". איזקוט התייחס בדבריו לפעולות צה"ל מול תחשמושת ונשק שנשלחו לחיזבאללה, ושאותם תקף צה"ל בשטח לבנון.

"מאוחר יותר הבחנו שינוי משמעותי באסטרטגיה האיראנית. החזון שלהם היה להפוך לגורם משפיע ומשמעותי בסוריה בעזרת בניית כוח של 10 אלף לוחמים שיעים מפקיסטן, אפגניסטן ועיראק. בכל בסיס של חיל האוויר הסורי, בנו האיראנים בסיס אויירי ומודיעיני משלהם", הוסיף הרמטכ"ל. לדבריו, "האיראנים הביאו אזרחים שיאמנו ויחנכו את המיליציות השיעיות".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בראיון לוואלה NEWS! במהלך תרגיל הגיס הצפוני. ראובן קסטרו
איזנקוט/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל התייחס באופן ישיר למפקד משמרות המהפכה הגנרל קאסם סולימאני, שנחשב בעיני רבים לאדריכל האסטרטגיה הצבאית האיראנית באזור. סולימאני אחראי על פעולות איראן להשתלטות חיזוק האחיזה האיראנית בעיראק, לבנון, רצועת עזה, תימן וסוריה. "הטעות של סולימאני הייתה בחירת 'מגרש משחקים' שבו הוא חלש באופן יחסי. יש לנו עליונות מודיעינית מוחלטת באיזור. אנו נהנים גם מעליונות אווירית, בנוסף לנחישות לפעול וללגיטימציה לעשות כן".

איזנקוט הציע כי השילוב של ביטחון עצמי מופרז, שבוסס על הצלחתה של איראן למנוע את נפילת שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד והערכה שגויה של נחישות ישראל הביאו את איראן לפעול מבלי שהעריכה כי ישראל תגיב. "בכוח שעמו התמודדנו היה נחוש גם הוא", אמר איזנקוט, "אך לא מרשים במיוחד מבחינת הישיגיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בטקס בטהראן, 30 ביולי 2018. AP
העריך לא נכון את תגובת ישראל. סולימאני, במרכז/AP

אמש דווח כי בכלי תקשורת סוריים כי חיל האוויר תקף באזור דמשק. בכמה כלי תקשורת מקומיים דווח על שמיעת פיצוצים בשמי הבירה, ועל פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות ההגנה האוויריות יירטו שמונה מטרות עוינות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שייחס את התקיפה לישראל, הותקפו יעדים בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה ומחסני טילים של חיזבאללה. מדובר באזורים שעל פי פרסומים זרים הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות. גורם צבאי סורי אמר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מאזור אצבע הגליל מטרות בדמשק. לדבריו, נפגע מחסן בנמל התעופה הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully