וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכוניות מוסוות, בלב עזה: כך נחשף הכוח של סא"ל מ' בחאן יונס

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

12.1.2019 / 19:32

כחלק ממאמצי הארגון לאסוף עוד מידע על התקרית בחאן יונס לפני כשלושה חודשים בה נהרג סא"ל מ', גדודי עז א-דין אל-קסאם קיימו מסיבת עיתונאים בה חשפו פרטים מהאירוע. בין השאר נודע כי חמאס השתלט על ציוד טכני "שחושף סודות רבים של האויב". צפו בתיעוד המבצע שפרסם חמאס

.

הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם חשפה היום (שבת) פרטים חדשים מהתקרית שהתרחשה לפני כשלושה חודשים, במהלכה נהרג סא"ל מ', זאת כחלק ממאמצי הארגון לדלות מידע נוסף על הכוח הישראלי ועל רצף ההתרחשויות. "על הכיבוש ומערכת הביטחון שלו להיות מודאגים, שכן 'האוצר המודיעיני' שהשגנו נותן לנו יתרון אסטרטגי" - אמרו אנשי הזרוע.

במסיבת עיתונאים טען חמאס כי מטרת פעולת צה"ל בחאן יונס בחודש נובמבר הייתה התקנת רשת ריגול וחשף כי השיג שליטה על "ציוד טכני שחושף סודות רבים של האויב". חמאס הודיע כי לאור הממצאים החליט להגיב בתקיפות. לדברי הדובר, הכוח הישראלי ניצל את הערפילים והשטחים המתים בגבול הרצועה, ונכנס לעזה בשני כלי רכב עם מסמכים מזויפים וזייף חברות בארגון צדקה. אחד החיילים נכנס בשלב מוקדם יותר לרצועת עזה, תחת כיסוי של ארגון בינלאומי הפועל באזור.


לקריאה נוספת בנושא
דיווח: חמאס חשף את אמצעי הריגול של הכוח הישראלי המיוחד
הבית השכור בלב חאן יונס: גילויים חדשים מהפעילות הסודית שהסתבכה
חמאס טוען: חשפנו את הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס

ציוד כוח צה"ל שפעל בחאן יונס בפעולה בה נהרג סא"ל מ', 12 ינאור 2019. עיבוד תמונה
הציוד שחמאס טוען כי תפס במהלך המבצע/עיבוד תמונה

עוד הוסיפו כי הכוח הורכב מ-15 ישראלים והתאמן בין ינואר לאוקטובר כיצד להתקין את רשת הריגול. בארגון טוענים כי הצליחו לגלות את שמות ותפקידי חברי הכוח, שביצע בעבר פעולות במדינות ערביות ואסלאמיות. בחמאס הבהירו כי הם "נותנים לכל משתפי הפעולה הזדמנות לחזור בתשובה. כל משתף פעולה שיסייע יקבל חנינה ומיליון דולר".

במהלך הפעילות בחודש נובמבר נחשף הכוח, ובחילופי האש נהרג סא"ל מ' וקצין נפצע באורח בינוני. כוח אווירי הוקפץ על מנת לסייע בתקיפות ובחילוץ החיילים לשטח ישראל. באירוע נהרגו שבעה מחבלים.

בעבר מסר בכיר ביטחוני בחמאס לעיתון אל-אחבאר הלבנוני, כי הכוח הישראלי שפעל בחאן יונס נכנס דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות, הנושאות שמות של אזרחים מרצועת עזה. הכוחות חדרו לרצועה בזמנים שונים כדי לא לעורר חשד כשציוד היחידה הוברח דרך מעבר כרם שלום, והועבר לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. עוד אמר המקור כי למרות כמות הטילים הגדולה שנורתה לעבר הרכב ששימש את הכוח, חמאס הצליח לתפוס ציוד טכני ועליו מידע רגיש.

עוד באותו נושא

בזהות בדויה, בזמנים שונים: "כך חדר הכוח המיוחד לחאן יונס"

לכתבה המלאה
ציוד כוח צה"ל שפעל בחאן יונס בפעולה בה נהרג סא"ל מ', 12 ינאור 2019. עיבוד תמונה
הציוד שחמאס טוען כי תפס במהלך המבצע/עיבוד תמונה

הדיווחים הפלסטיניים העידו כי פעילות הכוח המיוחד לא הייתה נקודתית, אלא חולייה ברצף של פעילות מתמשכת ורחבה. הכוח המיוחד שכר לצורך הפעילות מבנה וחצר ברצועת עזה מקצין משטרה פלסטיני שלא ידע באמת למי הוא לוחץ את ידו. הכוח המיוחד טען בפני הקצין שהוא מנהל ארגון לסיוע הומניטרי שמתמחה בחלוקת מזון לציבור נזקקים ברצועת עזה.

לשם כך נע הכוח המיוחד במסווה של פלסטינים מרצועת עזה כדי לחלק את הסיוע, והצליח לחדור לבתי פעילי חמאס. עוד על פי הפרסומים, שחלקם הופיעו ברשתות החברתיות, הכוח המיוחד הצליח במהלך הפעילות לשתול אמצעים מתקדמים לאיסוף מודיעין אותות במקומות רגישים כמו פתחי מנהרות, מוקדי שיגורי רקטות ובתי פעילים בכירים.

(עדכון ראשון: 16:30)

ציוד כוח צה"ל שפעל בחאן יונס בפעולה בה נהרג סא"ל מ', 12 ינאור 2019. עיבוד תמונה
ציוד כוח צה"ל שפעל בחאן יונס בפעולה בה נהרג סא"ל מ', 12 ינאור 2019/עיבוד תמונה
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
כלי הרכב שבו נע הכוח המיוחד בחאן יונס/רויטרס
הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס. מערכת וואלה! NEWS
חברי הכוח שפעל בחאן יונס/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully