וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזהות בדויה, בזמנים שונים: "כך חדר הכוח המיוחד לחאן יונס"

פואד סלמה

28.11.2018 / 9:00

לפי דיווח בעיתון לבנוני, כוח צה"ל שפעל בלב הרצועה נכנס דרך מעבר ארז בשמות של פלסטינים תושבי עזה. ציוד היחידה הוברח דרך כרם שלום וסייען הכין לחיילים שני כלי רכב

צילום: דו"צ

בכיר ביטחוני בחמאס מסר הבוקר (רביעי) לעיתון אל-אחבאר הלבנוני, כי הכוח הישראלי שפעל בחאן יונס נכנס דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות, הנושאות שמות של אזרחים מרצועת עזה. הכוחות חדרו לרצועה בזמנים שונים כדי לא לעורר חשד כשציוד היחידה הוברח דרך מעבר כרם שלום, והועבר לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. עוד אמר המקור כי למרות כמות הטילים הגדולה שנורתה לעבר הרכב ששימש את הכוח, חמאס הצליח לתפוס ציוד טכני ועליו מידע רגיש.

העיתון חשף הבוקר כי ערבים ישראלים ופלסטינים סייעו לחמאס לגלות את המקומות שבהם פעל הכוח המיוחד של צה"ל באותה פעולה סודית שהסתבכה. לפי הדיווח, הסיוע של אותם ערבים ישראלים ופלסטינים עזר לחמאס לעקוב אחר תנועות היחידה ולחשוף את מרבית המשימות שלה בלב הרצועה. הפרסום בעיתון הלבנוני מתייחס לתקרית הביטחונית בחאן יונס, שבמהלכה נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
תאונה קטלנית בגליל: הולך רגל בן 58 נפגע מרכב - ונהרג
סריקות ותשאולים בדרום ת"א: נמשך המצוד אחר החשוד ברצח הנערה
1,000 נערים בסיכון ללא מענה מהרווחה: המציאות של ילדי הזרים בת"א

כלי רכב שבו הפלסטינים טוענים שכוח צה"ל עשה בו שימוש,נומבבר 2018. -, צילום מסך
סייען הכין שני רכבים. הרכב שאותר בזירה לאחר האירוע/צילום מסך, -

לטענת הפלסטינים באותה פעולה הכוח חדר עם רכב שלושה קילומטרים מהגבול לפתח מסגד וניסה לחטוף בכיר בחמאס או להתנקש בחייו. הכוח נחשף, ובחילופי האש נהרג סא"ל מ' וקצין נפצע באורח בינוני. כוח אווירי הוקפץ על מנת לסייע בתקיפות ובחילוץ החיילים לשטח ישראל. באירוע נהרגו שבעה פלסטינים.

הדיווחים הפלסטיניים העידו כי פעילות הכוח המיוחד לא הייתה נקודתית, אלא חולייה ברצף של פעילות מתמשכת ורחבה. הכוח המיוחד שכר לצורך הפעילות מבנה וחצר ברצועת עזה מקצין משטרה פלסטיני שלא ידע באמת למי הוא לוחץ את ידו. הכוח המיוחד טען בפני הקצין שהוא מנהל ארגון לסיוע הומניטרי שמתמחה בחלוקת מזון לציבור נזקקים ברצועת עזה.

לשם כך נע הכוח המיוחד במסווה של פלסטינים מרצועת עזה כדי לחלק את הסיוע, והצליח לחדור לבתי פעילי חמאס. עוד על פי הפרסומים, שחלקם הופיעו ברשתות החברתיות, הכוח המיוחד הצליח במהלך הפעילות לשתול אמצעים מתקדמים לאיסוף מודיעין אותות במקומות רגישים כמו פתחי מנהרות, מוקדי שיגורי רקטות ובתי פעילים בכירים.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הסביר לאחר האירוע כי מטרת הפעילות שביצע הכוח המיוחד לא הייתה חיסול או חטיפה. "הכוח ביצע פעולה ממושכת בשטח הפלסטיני, אך נקלע למארב ונפגע ברגע החשיפה", אמר. "מרגע שנקלעו אליו ניהלו קרב הרואי להסרת איום ולחילוץ לשטח ישראל. מדובר במעשה גבורה שעוד ידובר בו. במהלך הלילה בוצעו עשרים שיגורים, ומה שנחשף הלילה הוא קצה של קצה של פעולות שיטתיות ושוטפות. מטרתן לאפשר עליונות של ישראל ואת היכולות שיש לה היום".

עוד באותו נושא

הבית השכור בלב חאן יונס: גילויים חדשים מהפעילות הסודית שהסתבכה

לכתבה המלאה
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
הבריחו ציוד דרך כרם שלום. זירת האירוע בחאן יונס לפני כשבועיים/רויטרס
הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס. מערכת וואלה! NEWS
תמונות של הכוח המיוחד שפרסם חמאס בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS
הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס. מערכת וואלה! NEWS
תמונות של הכוח המיוחד שפרסם חמאס בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully