וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל המדינה היא כלא": המחנות בצפון קוריאה משגשגים למרות המו"מ עם ארה"ב

11.1.2019 / 18:29

גורם רשמי של האו"ם התריע ממצב זכויות האדם מהמצב במדינה הקומוניסטית הנמשך למרות המעורבות הבינלאומית והבטחותיו של קים לרפורמה כלכלית. "בכל התחומים הנוגעים בזכויות כלכליות וחברתיות, רוב האוכלוסייה של המדינה נותרת מאחור"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

למרות יותר משנה של מעורבויות בינלאומיות והבטחות לרפורמה כלכלית מצד מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, מצב זכויות האדם במדינה המבודדת נשאר חמור - כך אמר היום (שישי) גורם רשמי של האו"ם העוסק בזכויות אדם. נציג של האו"ם לזכויות האדם בקוריאה הצפונית, תומס קואנטנה, שכניסתו לקוריאה מצפונית נחסמה, ביקר השבוע בקוריאה הדרומית כחלק מחקירה עליה ידווח במועצה לזכויות אדם של האו"ם במרץ הקרוב.

קואנטנה ציין כי מצב זכויות האדם במדינה לא השתנה, וממשיך להיות חמור מאוד. "בכל התחומים הנוגעים בזכויות כלכליות וחברתיות הכוללות בריאות, מיגון, חינוך, ביטחון חברתי, מזון, מים ותברואה, רוב האוכלוסייה של המדינה נותרת מאחור", אמר. הוא המשיך ואמר שהאו"ם אישר כי קוריאה הצפונית עושה עדיין שימוש במחנות כליאה פוליטיים, בהם אלפים כלואים. קואנטינה גם ציטט מקור שאמר כי "כל המדינה היא כלא".

לקריאה נוספת:
קים מאיים: נשנה מסלול בנוגע לפירוק מגרעין אם הסנקציות יימשכו
צפון קוריאה: "נשוב לחילופי אש אם ארה"ב תמשיך בלחץ"
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

אזרחים מעבדים שדות חקלאיים בקוריאה הצפונית. אוקטובר 2011. AP
אזרחים מעבדים שדות חקלאיים בקוריאה הצפונית/AP

קוריאה הצפונית הכחישה את ההאשמות ואמרה כי הנושא מושמש על ידי הקהילה הבינלאומית כ"תחבולה פוליטית" על מנת לבודד אותה. בנוסף לכך, נציג האו"ם ציין כי בקוריאה הצפונית יש גם "דפוס מתמשך של עינויים" שמבוצעים כלפי עריקים שבורחים מקוריאה הצפונית לסין, מוחזרים על ידי הרשויות בסין.

הודעה זו מגיעה בצל דיווחים על פסגה שנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית. השבוע פורסם כי וגרמים במחלקת המדינה האמריקנית נפגשו לאחרונה עם גורמים צפון קוריאניים בבירת וייטנאם ודנו בתכנון הפסגה השנייה בין שני המנהיגים.

עוד באותו נושא

דיווח: וייטנאם עשויה לארח את הפסגה השנייה בין טראמפ לבין קים

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 13 במאי 2017. רויטרס
קוריאה הצפונית הכחישה את ההאשמות. קים ג'ונג און במאי 2017/רויטרס
מחנה לחינוך מחדש בצפון קוריאה, אוקטובר 2017. רויטרס
מחנה לחינוך מחדש בקוריאה הצפונית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully