וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וייטנאם עשויה לארח את הפסגה השנייה בין טראמפ לבין קים

7.1.2019 / 10:23

עיתון דרום קוריאני דיווח כי בתקופה האחרונה התקיימו פגישות רבות בין נציגי הצדדים בבירת המדינה הקומוניסטית, שעברה גם היא רפורמות כלכליות. מאז הפסגה ההיסטורית ביוני, חלה התקדמות מועטה בשיחות על פירוז פיונגיאנג מגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גורמים במחלקת המדינה בארצות הברית נפגשו לאחרונה פעמים רבות עם גורמים צפון קוריאניים בבירת וייטנאם ודנו בתכנון הפסגה השנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און - כך דווח היום (שני) בעיתון הדרום קוריאני "מונהוואה איבו", שציטט גורמים דיפלומטיים בסיאול ובוושינגטון.

וייטנאם מנהלת קשרים עם שתי המדינות, ויש לה חשיבות סימבולית בתור מדינה קומוניסטית שעברה רפורמות כלכליות. דובר מטעם שגרירות ארצות הברית בסיאול לא הגיב על הדיווח. השיחות גרמו לספקולציות סביב האפשרות שהאנוי תשמש מקום המפגש לשניים, שנפגשו לראשונה בסינגפור ביוני.

לקריאה נוספת על השיחות
קים מאיים: נשנה מסלול בנוגע לפירוק מגרעין אם הסנקציות יימשכו
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. AP
טראמפ וקים בפסגה ההיסטורית בסינגפור, יוני/AP

מעט מאוד התקדמות נרשמה מאז בין הצדדים, אך טראמפ ממשיך להביע אופטימיות לגבי הצלחת השיחות לפירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג. אתמול הוא אמר כי הוא צופה שההכרזה על מיקום הפסגה השנייה תקרה בקרוב. "הם רוצים להיפגש ואנחנו רוצים להיפגש ונראה מה קורה", אמר טראמפ. לדבריו, על אף שמתקיים "דיאלוג חיובי מאוד" בין הצדדים וקשר "לא ישיר" עם קים, הסנקציות ייאכפו עד שתירשם התקדמות.

בנאומו לרגל השנה החדשה, אמר קים כי הוא מוכן לפגוש את טראמפ בכל עת כדי להשיג את מטרתם המשותפת - פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת, הרודן הזהיר כי הוא עשוי לחפש דרך אלטרנטיבית אם הסנקציות והלחץ שמפעילה ארצות הברית על ארצו יימשכו. גורמי מודיעין אמרו כי למרות הפסגה ההיסטורית ביוני, קוריאה הצפונית ממשיכה בפעילות הגרעין שלה, על אף שהיא לא שיגרה טילים או ערכה ניסויים זה יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully