וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "נשוב לחילופי אש אם ארה"ב תמשיך בלחץ"

16.12.2018 / 20:42

משרד החוץ בפיונגיאנג גינה את הסנקציות שהטילה וושינגטון על בכירים במשטר, בהם מקורב לקים. הוא הזהיר מפני חסימת תהליך הפירוז לעד, בעוד ששמר על טון מפויס כלפי טראמפ. "זו תוצאה שאיש לא רוצה בה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית גינתה היום (ראשון) את הסנקציות שהטילה ארצות הברית בשבוע שעבר על שלושה בכירים במשטר ואת הלחץ שהיא מפעילה עליה. פיונגיאנג אף איימה לשוב ל"חילופי אש" והזהירה כי הדרך לפירוק הארסנל הגרעיני שלה עשויה להיחסם לעד. בין אלו שהוכנסו לרשימת הסנקציות האמריקניות היה מקורב למנהיג קים ג'ונג און. השלושה מואשמים בהפרות חמורות של זכויות אדם במדינה הקומוניסטית המבודדת.

בעוד שפיונגיאנג העריכה את "רצונו" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשפר את היחסים עם הצפון, היא האשימה את מחלקת המדינה בהיותה "נחושה להשיב את היחסים למצבם בשנה שעברה, שהתאפיינה בחילופי אש". קוריאה הצפונית עצרה שיגורי הטילים ואת הניסויים הגרעיניים שלה בשנה האחרונה, אחרי שב-2017 ביצעה שורה ארוכה של ניסויים חרף הסנקציות הבינלאומיות.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב הטילה סנקציות על שלושה בכירים צפון קוריאנים בשל הפרת זכויות אדם
הלוויין חושף: צפון קוריאה מפתחת בסיס סודי של טילים ארוכי טווח

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במפעל נעליים בוונסן, דצמבר 2018. רויטרס
קים ג'ונג און בסיור במפעל נעליים בעיר וונסן, החודש/רויטרס

בהודעת משרד החוץ נאמר כי אם וושינגטון סבורה כי הסנקציות והלחץ ייאלצו את פיונגיאנג לנטוש את הנשק הגרעיני שלו, "תהיה זו ההערכה השגויה הגדולה ביותר שלה, שתבלום את הדרך לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין לנצח - תוצאה שאיש לא רוצה בה".

פירוז קוריאה הצפונית רשם התקדמות מועטה מאוד מאז הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים ביוני. שני הצדדים טרם קבעו מועד חדש לשיחות עבודה בין שר החוץ מייק פומפאו לבין בכיר המשטר קים יונג צ'ול, שבוטלו בפתאומיות בחודש שעבר. ב-NBC דווח כי פיונגיאנג עוקפת את הסנקציות על יבוא הנפט בהברחות דרך הים.

עם זאת, טראמפ ממשיך לטעון כי אין צורך למהר ולשבח את קים. הוא מעוניין לקיים פסגה נוספת עמו בתקופה הקרובה, אך טרם נקבעו מועד או תאריך לכך.

עוד באותו נושא

נעלמה מהמסכים בצפון קוריאה: סופה של האישה בוורוד

לכתבה המלאה
אזרחים משתחווים לפסליהם של מנהיגי קוריאה הצפונית בפיונגיאנג, 16 בדצמבר 2018. AP
אזרחים חולקים כבוד למנהיגים הקודמים במרכז פיונגיאנג, הערב/AP

במקביל, אזרחי המדינה ציינו היום את יום השנה השביעי למותו של המנהיג הקודם קים ג'ונג איל, אביו של קים ג'ונג און. עשרות אלפים הניחו פרחים וקדו למנהיג הקודם בגבעת מנסו במרכז הבירה, שם מוצבים שני פסלי ארד עצומים של קים ג'ונג איל ושל אביו ומייסד המשטר, קים איל סונג. הטקסים אמורים להימשך גם מחר.

לאחר מותו של קים ג'ונג איל ב-17 בדצמבר 2011, עלה בנו הצעיר שהיה בשנות ה-20 המאוחרות לחייו ולא היה מוכר מחוץ לקוריאה הצפונית. מאז הוא ביסס את שלטונו ביד ברזל, הוציא להורג את יריביו ופיתח את תכנית הגרעין והטילים, תוך שהוא מבודד את משטרו מול הקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully