וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: צפון קוריאה מפתחת בסיס סודי של טילים ארוכי טווח

5.12.2018 / 23:43

רשת CNN דיווחה כי התמונות מראות שפיונגיאנג ממשיכה לפתח בסיס טילים ומתקן נוסף הסמוך לו, שבהם היא ככל הנראה מציבה את טילי הגרעיניים היכולים לפגוע בארה"ב. זאת בזמן שטראמפ רוצה לקיים פסגה נוספת עם קים, אחרי שהקודמת הניבה מעט מאוד צעדים בשטח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צילומי לוויין חדשים מראים כי קוריאה הצפונית הרחיבה באופן משמעותי בסיס טילים לטווח ארוך, במה שנראה כמו עדות נוספת למבוי הסתום במגעים בין וושינגטון ופיונגיאנג על פירוז חצי האי הקוריאני - כך דווח הערב (רביעי) ברשת CNN.

לפי הדיווח, בסיס הטילים יאוניג'ו-דונג, הממוקם בתוך שטח הררי, נותר על כנו וממשיך להתרחב. מומחים לקוריאה הצפונית אמרו לתחנה כי עשרה קילומטר מן המתקן מוקם מתקן נוסף שעל קיומו לא היה ידוע עד כה, והוא נראה כמו בסיס טילים נוסף. לא ברור אם מדובר בשני בסיסים נפרדים או שהמתחם החדש והחשאי שייך לבסיס.

פיונגיאנג בנתה מתקן תת קרקעי גדול במיוחד בשנת 2017, ומהתמונות עולה כי הבנייה באתר עדיין נמשכת נכון לאוגוסט 2018, חודשיים לאחר הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולבין מנהיג קוריאה צפונית קים ג'ונג און בסינגפור. עוד אמרו מומחים כי המיקום של האתר יכול להצביע על כך שמדובר במתקן לטילים לטווח רחוק, כולל כאלו שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים ולהגיע לארצות הברית.

דובר הפנטגון מסר בתגובה כי "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר קוריאה הצפונית. אנחנו ממשיכים לתמוך בתהליך הדיפלומטי. לא נדון בנושאי מודיעין". מחלקת המדינה סירבה להגיב.

תמונות לוויין שמתעדות את פיתוח בסיס טילים של קוריאה הצפונית, 5 בדצמבר 2018. צילום מסך מרשת CNN, מערכת וואלה!
בסיס הטילים הצפון קוריאני/מערכת וואלה!, צילום מסך מרשת CNN

הפרסום מגיע יממה אחת בלבד אחרי שהיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר כי הנשיא מאמין שיש צורך בוועידה נוספת עם קים. "הם לא מילאו את ההבטחות שלהם, ולכן הנשיא חושב שוועידה נוספת תהיה פרודוקטיבית", הסביר בולטון. הוא הוסיף כי הוא מקווה שוועידה נוספת תתקיים בינואר או פברואר.

הוועידה האחרונה בין שני המנהיגים הסתיימה בהצהרה כללית בדבר הצורך להשיב את השלום והיציבות לחצי האי הקוריאני ובדבר הצורך לפעול למען פירוז האזור מנשק גרעיני. ואולם, מאז לא נקט משטרו של קים בצעדים של ממש בכיוון, ובעוד שנציגי ממשל טראמפ התעקשו כי צפון קוריאה תבטל את תכנית הטילים הבליסטיים שלה, ובנוסף תתפרק מנשק גרעיני "באופן בלתי הפיך ונתון לפיקוח", בדיקטטורה המבודדת הבהירו כי מבחינתם הדבר אינו על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully