וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלמה מהמסכים בצפון קוריאה: סופה של האישה בוורוד

רי צ'ון-הי בת ה-75 הייתה לפנים של המשטר בתקשורת הרשמית במדינה, ונהגה לשחרר הודעות בטונים תקיפים ולבכות על מותם של מנהיגי האומה. ואולם, כחלק מהשינוי שמעביר קים, הטלוויזיה משנה את פניה לטובת מגישים צעירים ותכניות אזרחיות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מגישת הטלוויזיה המפורסמת ביותר של קוריאה הצפונית הוחלפה על ידי מגישים צעירים יותר, כחלק משינוי תדמית של התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית המבודדת. רי צ'ון-הי החלה לעבוד בטלוויזיה הצפון קוריאנית ב-1971 והפכה למגישה הראשית בשנות ה-80. בזכות צבעי חליפותיה ושמלותיה, היא מכונה "האישה בוורוד". היעלמות האישה בוורוד מיוחסת גם לפרישה החלקית מהגשה.

היא מוכרת בזכות סגנון הקריינות המשולהב שלה, הטון המהדהד והלעתים ארסי שלה ובעבר אף שלחה מסרים מאיימים במעורפל. עם זאת, רי בת ה-75, שהתייפחה בעת הכרזת מותם של המנהיגים הקודמים קים איל-סונג וקים ג'ונג-איל, לא נראתה זה זמן מה על צג הטלוויזיה הרשמית. ככל הנראה, היא הוחלפה על ידי דור צעיר יותר של מגישים כחלק ממאמציו של המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און להצעיר את המדינה המסוגרת.

צפון קוריאה: לזרז את שיחות הפיוס עם הדרום. רויטרס
הפכה למיושנת. רי בשידורי הטלוויזיה הצפון קוריאנית, מרץ/רויטרס

ברשת ABC דווח כי המוטו המרכזי של הרודן בן ה-33 הוא "להתחבר למאה החדשה ולטרנדים שלה". לפי פרופסור קנג דונג-וון, השינוי משתקף בתכניות שמשודרות בתקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, הכוללות גם שידורים מהשכנה מהדרום. קנג הסביר כי סגנון הגשת החדשות של רי, יחד עם התכניות הישנות של הטלוויזיה הרשמית, אינם תופסים עוד.

תכני השידורים האחרונים בטלוויזיה הרשמית מתמקדים יותר באזרחים הפשוטים מאשר באידיאולוגיה הרשמית של המשטר. בעוד שפעם הן היו מהללות את מנהיגי המדינה ואת הישגיהם, התכניות האחרונות הציגו נשים במפעל קוסמטיקה, סטודנטים שהראו את הטלפונים החדשים שלהם ועובדי מטבח בפיצריה. כתבים מדווחים יותר ויותר מהשטח והם החלו להתבטא בצורה פחות רשמית ויותר תקשורתית בעודם לובשים בגדים מודרניים. בעבר התכניות כללו בעיקר קטעי קריינות והראו מעט מאוד כתבים על המסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully