וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעל תוך ניצול מעמדו": הפרקליטות ערערה על זיכוי ניסו שחם

10.1.2019 / 12:19

הפרקליטות הגישה ערעור על הזיכוי מעבירות הפרת אמונים, אף שהורשע במעשה מגונה. לטענתה, ביהמ"ש טעה כשזיכה אותו מרוב האישומים, תוך ההתעלמות מדפוס הפעולה לפיו ניהל יחסים עם שוטרות זוטרות והיה מעורב בעניינן. "המסר שזה לגיטימי, וניתן לחקות אותו"

עריכה: טל רזניק

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) ערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב על הכרעת הדין במשפטו של הניצב לשעבר ניסו שחם. לטענת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, בית משפט השלום טעה כשזיכה אותו מרוב העבירות שיוחסו לו והתעלם מדפוס ההתנהגות של שחם, לפיו ניצל את מעמדו למימוש צרכיו עם שמונה שוטרות שונות ולאחר מכן טיפל בענייניהן.

לטענת הפרקליטות, שחם פעל תוך "ניצול מעמדו לצורך קשירת יחסים אינטימיים עם שוטרות הכפופות לו". עוד נכתב כי הוא פעל "במצבים של ניגוד עניינים ביחס לאותן שוטרות עצמן, פגע פגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות, ביכולת התמרון החופשית שלהן מול מאווייו של מפקד בכיר מהן, ובחירותן לבחור את בחירותיהן באופן אוטונומי מוחלט".

לקריאה נוספת:
השנה שבה כללי המשחק השתנו: כשהציבור לא זקוק להכרעת בית המשפט
השר ארדן על ניסו שחם: נכשל במבחן הפלילי ומעשיו פסולים
כשסומן הגבול בין המותר לאסור: המסר מהזיכוי המהדהד של ניסו שחם

הקראת גז"ד בתיק המתנהל נגד ניסו שחם, מחוזי ת"א. מערכת וואלה!
הקראת גזר הדין במשפטו של שחם בחודש שעבר/מערכת וואלה!

לטענת הפרקליטות, "עובד שכזה מנצל את מעמדו כדי לקיים יחסים אינטימיים (אף בהסכמה) - המסר הברור לחבריו לעבודה הוא שזה לגיטימי, שניתן לחקותו; שאם לו מותר, אז כך גם להם". עוד הוסיפו כי המסר שמתקבל הוא כי "אולי זו הדרך היחידה להתקיים ולהתקדם במקום העבודה" וכי "כך מתקדמות כל הנשים במקום העבודה".

בחודש דצמבר נגזרו 240 שעות של עבודות לתועלת הציבור ושישה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על שחם, שהורשע במעשה מגונה בשוטרת. מפקד מחוז ירושלים לשעבר הואשם בשורת עבירות, בהן הטרדה מינית של שוטרות ומרמה והפרת אמונים. באפריל האחרון הורשע במקרה הוסף של מעשה מגונה, אחרי שנישק שוטרת בניגוד לרצונה, וניסה לנשקה פעם נוספת. השוטרת לא הייתה כפופה לו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully