וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן על ניסו שחם: נכשל במבחן הפלילי ומעשיו פסולים

26.4.2018 / 12:27

השר לביטחון פנים טען כי חרף זיכויו של ניצב בדימוס שחם ממרבית האישומים נגדו, הוא כשל במבחן הציבורי. "המעשים שעלו מהכרעת הדין מלמדים על תרבות ארגונית רעה ששררה במשטרה", אמר ארדן. מפכ"ל המשטרה אמר כי "לאחר משבר הניצבים העמקנו בנושא כדי לוודא שהנורמות נשמרות"

צילום: יותם רונן

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום כי ניצב בדימוס ניסו שחם, שזוכה לפני יומיים ממרבית האישומים שיוחסו לו והורשע במעשה מגונה בלבד, כשל בהתנהלותו וכי היא אינה הולמת קצין משטרה. "התנהגותו של קצין משטרה בכיר אינה נמדדת רק במבחן הפלילי, הגם ששם הוא נכשל והורשע במעשה מגונה", אמר.

"קצין משטרה בכיר נבחן גם במבחן הציבורי, ובהקשר הזה אין ספק שהמעשים שעולים מהכרעת הדין הם מעשים פסולים המלמדים על נורמות גרועות ותרבות ארגונית רעה מאוד ששררה במשטרה ישראל", הוסיף ארדן במהלך אירוע באגף התנועה במשטרה בבית דגן, בו השתתף גם המפכ"ל רוני אלשיך. " היום האווירה היא אחרת, הנורמות הן אחרות ולא תהיה סלחנות לתופעות כאלה במשטרת ישראל".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשך אמר כי "אנחנו במשטרה קובעים לעצמנו את נורמות ההתנהגות. בשנים האחרונת לאחר משבר הניצבים לקחנו את הנושא הזה בצורה מאוד מאוד מעמיקה כדי לשנות את הנורמות בתוך המשטרה. בשנתיים האחרונות הוספנו כלים שמאפשרים לנו לנתר, לבדוק ולוודא שהנורמות נשמרות יחד עם ייצור מניעה לעתיד. אנחנו נמשיך נייצר לעצמנו רף נורמטיבי ללא קשר לרף הפלילי".

לקריאה נוספת בנושא:
כשסומן הגבול בין המותר לאסור: המסר מהזיכוי המהדהד של ניסו שחם
גרסאות מעורפלות ומחסור בראיות: ניצחון לשחם - תבוסה מוחצת למח"ש

מרכז השליטה המשודרג של אגף התנועה בבית דגן  מפכ"ל המשטרה רוני אלשך גלעד ארדן. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
ארדן ואלשיך, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

ארדן אף הסביר כי בכדי להשיג את השינוי בתרבות הארגונית שהייתה במשטרה, בוצעו בשנים האחרונות פעולות רבות כמו "חוק שמחייב היום כל קצין משטרה מרמת מפקד תחנה ומעלה לעבור מבחן פוליגרף. זה דבר שעושה המון שינויים בתוך הארגון, מנקה אותו מכל מיני פעולות פסולות כאלה".
במסגרת הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, ניצב בדימוס שחם הורשעבעבירת מעשה מגונה, וזיכה אותו מעבירות מרמה והפרת אמונים. שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר הואשם תחילה בשורת עבירות, בהן הטרדה מינית של שוטרות. הכרעת דינו, ניתנה קרוב לארבע שנים וחצי אחרי הגשת כתב האישום.

שחם אמר לאחר הכרעת הדין כי "ההר הוליד עכבר אחרי שש שנים של אישומים הזויים". על ההרשעה במעשה מגונה אמר כי "ימשיך להילחם". על ראש המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) אורי כרמל ומשה סעדה אמר כי הם "אנשים איומים ונוראים שממציאים דברים".

עוד באותו נושא

ניצב בדימוס ניסו שחם זוכה מרוב העבירות - והורשע במעשה מגונה

לכתבה המלאה
הכרעת דין בעניינו של ניסו שחם, מחוזי ת"א. אבי כהן
ניצב בדימוס ניסו שחם בבית השמפט/אבי כהן

בכתב האישום נגד שחם שהוגש באוקטובר 2013 תואר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרה, יצר שחם קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות וכפופות לו, לרוב בדרגות נמוכות ובפער גילים משמעותי ממנו. זאת, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וכקצין משטרה בכיר.
על פי אותו כתב האישום, למרות הקשרים האינטימיים, לא נמנע ניצב שחם מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים, משום שהיה תלוי בשתיקתן כדי שהן ישמרו בסוד על היחסים. נוסף על כך, פירט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת והטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully