וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב בדימוס ניסו שחם זוכה מרוב העבירות - והורשע במעשה מגונה

מפקד מחוז ירושלים בעבר, שהואשם לפני ארבע שנים וחצי בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שוטרות, זוכה מרוב סעיפי האישום. שחם: "ההר הוליד עכבר, אמשיך להילחם"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירת מעשה מגונה, וזיכה אותו מעבירות מרמה והפרת אמונים. מפקד מחוז ירושלים לשעבר הואשם בשורת עבירות, בהן הטרדה מינית של שוטרות. הכרעת דינו, ניתנה קרוב לארבע שנים וחצי אחרי הגשת כתב האישום.

שחם אמר לאחר הכרעת הדין כי "ההר הוליד עכבר אחרי שש שנים של אישומים הזויים". על ההרשעה במעשה מגונה אמר כי "ימשיך להילחם". על ראש מח"ש אורי כרמל ומשה סעדה אמר כי הם "אנשים איומים ונוראים שממציאים דברים".

כתב האישום נגד שחם הוגש באוקטובר 2013 והכרעת הדין בעניינו הייתה אמורה להינתן ב-11 בפברואר, שופט בית משפט השלום, בני שגיא דחה את החלטתו. בהחלטה שניתנה בתיק נימק השופט את החלטתו בכך שעומס כבד מוטל עליו והיקפו של התיק רחב, וכולל שוטרות רבות שהעידו על מעשיו של הניצב לשעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון מנסה לשכנע את טראמפ: "אל תעזוב את הסכם הגרעין"
עקב דרישת חיות: הדיון בוועדת השרים על פסקת ההתגברות יידחה
ועדת יחסי החוץ של הסנאט אישרה את מועמדות פומפאו לשר החוץ

הכרעת דין בעניינו של ניסו שחם, מחוזי ת"א. אבי כהן
שחם בבית המשפט בתל אביב, הבוקר/אבי כהן

תיק שחם נחשב לרחב ולמורכב במיוחד. למרות שאף שוטרת לא התלוננה נגד שחם באופן יזום, התיק כולל עדויות של שוטרות רבות, שגרסתן היוותה את הבסיס להגשת כתב האישום. מלבד זאת, קצינים ושוטרים רבים מסרו עדויות הנוגעות לנסיבות שבהן בוצעו העבירות. הסיכומים בתיק הוגשו לפני כשנה, לאחר שהסתיים שלב ההוכחות, והם מקיפים מאות עמודים שבהם נידונות הראיות והשאלות המשפטיות העולות מהתיק.

שחם הואשם בביצוע מספר עבירות, וביניהן הטרדה מינית ומעשים מגונים, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות.

כתב האישום מתאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרה, יצר שחם קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות וכפופות לו, לרוב בדרגות נמוכות ובפער גילים משמעותי ממנו. זאת, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וכקצין משטרה בכיר.

עוד באותו נושא

ארבע שנים לאחר שהואשם: הכרעת הדין בעניינו של שחם נדחתה לאפריל

לכתבה המלאה
הכרעת דין בעניינו של ניסו שחם, מחוזי ת"א. דניאל דולב, מערכת וואלה! NEWS
שחם בבית המשפט, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דניאל דולב

על פי כתב האישום, למרות הקשרים האינטימיים, לא נמנע ניצב שחם מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים, משום שהיה תלוי בשתיקתן כדי שהן ישמרו בסוד על היחסים. נוסף על כך, פירט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת והטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות

"לא ניסיתי ליצור קשר עם אף אחת מהשוטרות. רק לאחר שקיבלתי רמז ברור, נכנסתי לקשר איתן", אמר שחם בעדותו בבית המשפט. קו ההגנה של שחם התבסס על טענותיו שלא התקיימו העבירות שמיוחסות לו. "מערכת המידע הכי טובה הייתה בדיאלוג עם השוטרים ולא דרך הקצינים. לא עשיתי דבר במערכת ההחלטות שלי כדי להשיג קשר. לא קיימתי קשר מקביל עם אף אחת מהבנות, ולא הייתי מושפע מהקשר", אמר.

בנוגע לטענה בכתב האישום שלפיה שחם קיבל החלטות הקשורות לאותן נשים שהיה עמן בקשר אמר: "לא התקבלה החלטה שהייתה חריגה ממאות החלטות שקיבלתי".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, הגיבה להכרעת הדין ואמר כי "שחם אשם. הוא הודה שקיים יחסי מין עם שמונה שוטרות זוטרות הכפופות לו, סדרתית ונצלנית. שחם הגיע יום-יום למקום העבודה שלו, בו אמור היה לדאוג לביטחון הציבור, והפך את מקום העבודה למגרש משחקים לסיפוק תאוותיו".

"מדובר בקצין שסרח בגדול. אמנם הכרעת בית המשפט, מתייחסת להיבטים נורמטיביים אחרים שהפר, אך מעבר לכל שחם את אמון הציבור בו כקצין ואת זה אסור לשכוח", מסרה והוסיפה כי "העובדה שאף אחת מהשוטרות שנקלעו לקשר עם שחם לא רצתה להתלונן עצובה אבל מובנת. לנשים שנפגעו והוטרדו בעבודתן יש הרבה מה להפסיד - כפי שהוכח שוב ושוב".

(עדכון ראשון 8:32)

ניצב בדימוס ניסו שחם ובתו במתן גזר הדין בתל אביב. דניאל דולב, מערכת וואלה! NEWS
מתחבק עם בתו לאחר הכרעת הדין. שחם בבית המשפט, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דניאל דולב

עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על הכרעת הדין של ניסו שחם אמר כי "בית המשפט הרשיע את ניצב בדימוס שחם בעבירת המין, יחד עם זאת החליט כי מעשה הפרת האמונים אינו חוצה את הרף הפלילי. עובדות המקרה, שאין עליהן מחלוקת, מגלות כי שחם, יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו. למרות קשרים אלה לא נמנע שחם מקבלת החלטות, מעת לעת, בעניינן של אותן שוטרות, שבאופן מובנה היו תלויות בו אגב שירותן".

"בנסיבות אלה, סברה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה כי התנהגותו הסדרתית של שחם, כקצין בכיר במשטרת ישראל, שפעל בניגוד להוראות ולכללים המחייבים קצין בדרגתו, מגבשת עבירה אחת כוללת של הפרת אמונים הפוגעת בציבור, בצד עבירת המעשים מגונים שבה הורשע, וזאת אף ללא קשר לשאלה האם החלטותיו היו ראויות ונכונות מבחינה עניינית, שהרי הערך המוגן הינו, בין היתר, אמון הציבור במשטרה ואמון השוטרים במפקדיהם. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין ותשקול צעדיה בהתאם".

ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
"לא ניסיתי ליצור קשר עם אף אחת מהשוטרות". שחם בעת שירותו כמפקד מחוז ירושלים/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • ניסו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully