וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון מנסה לשכנע את טראמפ: "אל תעזוב את הסכם הגרעין"

24.4.2018 / 7:26

נשיא צרפת נחת בוושינגטון שלושה שבועות לפני המועד האחרון שבו צריך הנשיא האמריקני להחליט לגבי הישארות ארה"ב בהסכם עם איראן. מקרון מנסה לנצל את מערכת היחסים הקרובה בין השניים כדי לשכנע את טראמפ להישאר צד בהסכם

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שלושה שבועות לפני המועד האחרון שבו צריך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להחליט אם להישאר בהסכם הגרעין עם איראן או לפרוש ממנו, נחת אמש (שני) נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בוושינגטון. מקרון נחת בשדה התעופה הצבאי אנדרוז שבפרברי הבירה, והתקבל בטקס צבאי שבו נשא דברי ברכה קצרים.

מעט לאחר חצות (שעון ישראל) התקבלו הנשיא ורעייתו בבית הלבן, ולאחר פגישה קצרה בחדר הסגלגל הם עזבו את וושינגטון לעבר אחוזת מאונט ורנון, שבה התגורר הנשיא הראשון, ג'ורג' וושינגטון. הארבעה סיירו באחוזה, ביקרו בקברו של וושינגטון ואכלו יחד ארוחת ערב רשמית. בהמשך ישובו אל הבית הלבן, שם ייערך טקס לכבוד הנשיא מקרון. מדובר בביקור בן שלושה ימים במהלכו גם ינאם הנשיא בפני הקונגרס.

אולם מעבר לכל הטקסים החגיגיים, במרכז הביקור הייתה ונותרה שאלת הסכם הגרעין. בעוד נציגי יתר המעצמות המהוות צד להסכם הבהירו כי אינן מעוניינות לשנות את ההסכם הקיים, התרבו בשבועות האחרונים הדיווחים שלפיהם טראמפ מעוניין לסגת ממנו. מקרון ינסה לנצל את מערכת היחסים האישית הטובה שרקם עם טראמפ כדי לשכנע אותו להישאר צד בהסכם. השניים ייפגשו לפגישת עבודה בשעה 17:00.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: אין תכנית ב' להסכם הגרעין - זה הכול או כלום
בריטניה נרגשת: הדוכסית קייט מידלטון ילדה בן נוסף
מכה למורדים בתימן: ראש הממשל נהרג בתקיפת הקואליציה הסעודית

נישא צרפת עמנואל מקרון בביקור בארצות הברית נפגש עם הנשיא דונלד טראמפ 24.4.18. רויטרס
מקרון, טראמפ ורעיותיהם בפגישה בסמוך לוושינגטון, אתמול/רויטרס

"האם ההסכם היה מושלם ליחסינו עם איראן? לא. אבל בכל הנוגע לגרעין - אין תכנית ב' נגד איראן גרעינית", אמר מקרון בריאיון לרשת "פוקס ניוז" ששודר שלשום. "זו השאלה שעליה נדון, אבל אני רוצה לומר, בנוגע לגרעין - בואו נשמר את מסגרת העבודה הקיימת, כיוון שהיא טובה יותר מאשר המצב בצפון קוריאה". הוא המשיך ואמר כי הוא "לא מרוצה מהמצב הנוכחי. אני רוצה להיאבק בתכנית הטילים הבליסטיים. הנקודה שלי היא לומר 'אל תעזוב את הסכם הגרעין כל עוד אין לך אופציה טובה יותר'".

מקרון אמר כי יחסיו עם הנשיא טראמפ חזקים, והתייחס גם לאמירה של הנשיא כי ברצונו להסיג את צבא ארצות הברית מסוריה בתוך כחצי שנה. לדבריו, נוכחות כוחות הקואליציה באזור חיונית ליציבות באזור. "אנחנו נצטרך לבנות את סוריה החדשה אחרי המלחמה, ולכן הנוכחות האמריקנית חשובה. אם נעזוב אחרי שדאעש יובס, נשאיר את הבמה למשטר האיראני ולאסד, והם ימשיכו לתדלק את הטרור. אז גם אחרי סוף המלחמה בסוריה - יש לנו תפקיד חשוב למלא שם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו נחתו בוושינגטון לקראת פגישה עם הנשיא טראמפ, אפריל 2018. רויטרס
"אין תכנית ב'". מקרון ורעייתו עם נחיתתם בוושינגטון, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, באירוע 70 שנה למדינת ישראל של מרכז מורשת בגין כי "מדיניותה של ישראל לא השתנתה מאז ימי בגין. ישראל לא תתיר למשטרים שחותרים להשמדתנו להשיג נשק גרעיני". לדברי נתניהו, "זו הסיבה שאנו מתנגדים נחרצות להסכם עם איראן, כיוון שהוא מספק לה נתיב חופשי למאגר נשק גרעיני. יש לתקן את ההסכם הזה מיסודו או לדחות אותו בכללותו".

מוקדם יותר אתמול אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי סיכם עם מקבילו בסין ואנגיי, כי מוסקבה ובייג'ינג ינסו למנוע את פרישת ארצות הברית מההסכם. "אנחנו מתנגדים להתפרקות ההסכם, עלינו להאריך אותו ולמנוע את פרישתה של וושינגטון", אמר. שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון הביע עמדה דומה כשהתייחס לאיומים של איראן, אך הבהיר: "עדיף עם הסכם גרעין מאשר בלעדיו".

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully