וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למורדים בתימן: ראש הממשל נהרג בתקיפת הקואליציה הסעודית

23.4.2018 / 19:44

החות'ים מסרו כי סלאח א-סמאד, שעמד בראש המועצה הפוליטית העליונה, נהרג בהפצצה אווירית במערב המדינה. הקואליציה שמובילה ריאד הציבה על ראשו פרס של 20 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג ממשל המורדים בתימן נהרג בתקיפת הקואליציה הסעודית בשבוע שעבר - כך הודיעה היום (שני) רשת הטלוויזיה של החות'ים השיעים, שספגו מכה קשה עם חיסולו של סלאח א-סמאד, הגורם הבכיר ביותר שנהרג בשורותיהם מאז התערבה ריאד במלחמה ב-2015. הממלכה מנסה להדוף את המורדים, הנתמכים בידי איראן, אחרי שאלו הדיחו לגלות את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

לפי רשת אל-מוסירה, הבכיר נהרג בתקיפה אווירית במחוז חודיידה שבמערב המדינה ביום חמישי האחרון. הוא היה השני ברשימת המבוקשים של הקואליציה הסעודית, אחרי מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל חות'י. הקואליציה הציבה פרס של 20 מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל ללכידתו של א-סמאד, שעמד בראש המועצה הפוליטית העליונה של המורדים. באל-מוסירה דווח כי מחליפו יהיה מהדי אל-משאט, שהיה מנהל לשכתו של אל-חות'י בעבר.

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
ערב הסעודית: מקור הטילים ששוגרו מתימן - רובע הדאחייה בלבנון
מתקפת שיגורים מתימן על סעודיה: שבעה טילים יורטו, אדם נהרג בריאד

סאלח א-סמאד, בכיר בשורות המורדים החות'ים, בעצרת בצנעא, תימן, 2016. רויטרס
הגורם הבכיר ביותר בשורות המורדים שנהרג מאז תחילת המלחמה. א-סמאד/רויטרס

המלחמה שמתנהלת מאז מרץ 2015 גרמה למותם של יותר מעשרת אלפים איש ולמשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם. ערב הסעודית ובעלות בריתה מאשימות את החות'ים בכך שהם נתמכים צבאים על ידי האויבת האזורית איראן, אך המורדים וטהראן מכחישים זאת.

הקואליציה ביצעה אלפי תקיפות אוויריות בתימן, שפגעו בבתי ספר, בשווקים ובבתי חולים, על אף שהיא טוענת שהיא אינה פוגעת באזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully