וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: מקור הטילים ששוגרו מתימן - רובע הדאחייה בלבנון

הקואליציה הנלחמת בחות'ים טוענת כי הטילים שנורו לעבר הממלכה יצאו ממעוז חיזבאללה, והאשימה את איראן במדיניות של הכחשה לפעילותיה באזור. מועצת הביטחון גינתה את המתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הקואליציה בהובלת ערב הסעודית טענה היום (חמישי) כי הטילים שברשות המורדים החות'ים בתימן מוברחים למדינה דרך רובע הדאחייה בביירות, מעוז חיזבאללה. הקואליציה האשימה את איראן בכך שהיא נוקטת מדיניות של הכחשה ביחס לפעילותה הפלגנית באזור, אחרי מתקפת טילים ששיגרו המורדים השיעים לעבר הממלכה ביום ראשון האחרון.

הכוחות הסעודיים אמרו כי הם יירטו שלושה טילים בשמי ריאד לפני חצות, וכי שרידים שפגעו בבית בבירה הרגו אזרח מצרים ופצעו שניים נוספים. ארבעה טילים נוספים יורטו בשמי כמה ערים בדרום הממלכה.

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת שיגורים מתימן על סעודיה: שבעה טילים יורטו, אדם נהרג בריאד

שיגור טיל של החות'ים בתימן לעבר ערב הסעודית, 25 במרץ 2018. רויטרס
המורדים מכחישים כי הם מקבלים סיוע מאיראן. שיגור לעבר סעודיה/רויטרס

אתמול גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את המטח ששוגר והביעה חשש חמור מהדיווחים על הפרות אמברגו הנשק שהוטל על מנהיגי החות'ים, השולטים על הבירה צנעא ועל צפון המדינה. עם זאת, בהצהרה, שבה תמכו 15 חברות המועצה, לא פורט מי הוא הגורם המפר את הסנקציות המוטלות על המורדים השיעים.

מומחים עצמאיים של האו"ם דיווחו למועצת הביטחון בינואר האחרון כי איראן הפרה את הסנקציות על תימן, מאחר שהיא "נכשלה בנקיטת הצעדים הדרושים למניעת סיוע, מכירה או העברה ישירים או עקיפים" של טילים בליסטיים וציוד צבאי אחר לחו'תים. איראן מכחישה כי היא מספקת כלי נשק לחו'תים.

ארצות הברית דורשת להעניש את איראן באו"ם, במקביל לאיומיה לפרוש מהסכם הגרעין ב-2015 אם לא יוכנסו בו תיקונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully