וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אין תכנית ב' להסכם הגרעין - זה הכול או כלום

23.4.2018 / 16:40

שר החוץ זריף דחק באירופה ללחוץ על טראמפ להישאר בעסקה והבהיר כי על הממשל "למלא את חלקו" בה. רוסיה וסין הסכימו לשתף פעולה כדי למנוע מארה"ב "לחבל" בהסכם. מקרון, שייפגש הערב עם טראמפ, שוחח עם פוטין: "לשמור על ההסכם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הבהיר היום (שני) כי אין "תכנית ב'" להסכם הגרעין, וקרא למדינות האירופיות החתומות עליו לשכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלא לפרוש ממנו. "זה או הכול או כלום, על המנהיגים האירופים לדחוק בטראמפ לא רק להישאר בהסכם, אלא להתחיל למלא את חלקו בעסקה בצורה חיובית", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו.

במקביל, רוסיה וסין, שגם הן חלק מהעסקה שנחתמה ב-2015, הבהירו כי ימנעו מטראמפ "לחבל" בהסכם, כשנשיא צרפת עמנואל מקרון ייפגש הערב עם טראמפ ויפעל להשאירו בעסקה. הוא שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטלפון והשניים הסכימו כי יש לשמור על ההסכם.

שר החוץ של גרמניה הייקו מאס אמר כי הקנצלרית אנגלה מרקל, שתיפגש עם טראמפ בשישי, ומקרון יזהירו אותו בעיות גדולות שעלולות להיווצר אם יפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. "אנחנו מאמינים שזה חשוב מאוד לקיים את ההסכם. אם הוא ייכשל או שארצות הברית תפרוש, אנחנו חוששים שהמצב יתדרדר בצורה משמעותית", הוסיף מאס.

לקריאה נוספת על הסכם הגרעין
לחץ אירופי על טראמפ: "אין אלטרנטיבה להסכם הגרעין עם איראן"

נשיא איראן, חסן רוחאני, משתתף במצעד יום הצבא הלאומי בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. רויטרס
איראן תשוב להעשיר אורניום. רוחאני סוקר מצעד צבאי, בשבוע שעבר/רויטרס

טראמפ הקציב למדינות אירופה החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - "לתקן את הפגמים הנוראיים" עד 12 במאי, כלשונו, אחרת הוא יסרב להאריך את הקפאת הסנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם. גם מקרון, שיחל ביקור מדיני בן שלושה ימים בארצות הברית, אמר אתמול כי אין אלטרנטיבה להסכם הגרעין.

"הנשיא מקרון צודק כשהוא אומר שאין 'תכנית ב' ל-JCPOA", כתב זריף, שהתייחס לשם הרשמי של ההסכם. אתמול אמר זריף כי טהראן תשוב להאיץ אורניום בצורה "נמרצת" אם הסכם הגרעין יקרוס, על אף שהדגיש כי היא לא מעוניינת בפיתוח נשק גרעיני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אפריל 2018. רויטרס
הלחץ עליו גובר. טראמפ/רויטרס

בסוכנות הידיעות הרוסית TASS דווח כי שר החוץ סרגיי לברוב הסכים עם עמיתו הסיני וונג יי כי מוסקבה ובייג'ינג ישתפו פעולה כדי למנוע כל ניסיון אמריקני לחבל בהסכם הגרעין. "אנחנו נגד שינויים בהסכמים, אנחנו נראה בכך צעד לא יעיל שיחריב עד אפר שנים של עבודה בינלאומית שנעשו בשיחות בין שש המעצמות לאיראן", אמר לברוב במהלך ביקורו בבייג'ינג. "אנחנו נשבש את הניסיונות לפגוע בהסכים הללו, שמעוגנים בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם".

(עדכון ראשון: 13:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully