וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנים לאחר שהואשם: הכרעת הדין בעניינו של שחם נדחתה לאפריל

31.1.2018 / 13:04

השופט שגיא נימק את החלטתו בעניין מפקד מחוז ירושלים לשעבר בעומס המוטל עליו והיקפו הנרחב של התיק. כתב האישום שהוגש נגד שחם בגין הטרדות מיניות נחשב לתקדימי ואף למורכב משום שאף אחת מהשוטרות לא התלוננה נגדו באופן יזום

ניצב בדימוס ניסו שחם, בית משפט השלום תל אביב, 2 בספטמבר 2015. ניב אהרונסון
נאשם בהטרדה מינית, שחם בבית המשפט/ניב אהרונסון

מתן הכרעת הדין בתיק הפלילי נגד ניצב בדימוס ניסו שחם, נדחה שוב, כך החליט היום (שלישי) שופט בית משפט השלום, בני שגיא. שחם נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שוטרות. הכרעת הדין נגד מפקד מחוז ירושלים לשעבר, תינתן קרוב לארבע שנים וחצי אחרי הגשת כתב האישום. בהחלטה שניתנה בתיק נימק השופט את החלטתו בכך שעומס כבד מוטל עליו והיקפו של התיק רחב, וכולל שוטרות רבות שהעידו על מעשיו של הניצב לשעבר.

כתב האישום נגד שחם הוגש באוקטובר 2013, לפני למעלה מ-ארבע שנים. הכרעת הדין בעניינו הייתה אמורה להינתן ב-11 בפברואר הקרוב, אולם בהחלטה שניתנה היום, דחה השופט שגיא את מתן הכרעת הדין ב-24 באפריל, לאחר חג הפסח, זאת למרות שמדובר בתיק בעל חשיבות ציבורית גבוהה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפשיעה החקלאית: הצעת חוק חדשה תקדם החמרת ענישה לעבריינים
מסתמן: בימים הקרובים ייקבע מועד לעדות נתניהו בפרשת הצוללות
אחרי פסיקת בג"ץ: אלשיך זימן את ניצב ריטמן לשיחת נזיפה

ניצב ניסו שחם הודיע שיפרוש מהמשטרה. גדעון צנטנר
לפני הפרישה - מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם/גדעון צנטנר

תיק שחם נחשב לרחב ולמורכב במיוחד. למרות שאף שוטרת לא התלוננה נגד שחם באופן יזום, התיק כולל עדויות של שוטרות רבות, שגרסתן היוותה את הבסיס להגשת כתב האישום. מלבד זאת, קצינים ושוטרים רבים מסרו עדויות הנוגעות לנסיבות שבהן בוצעו העבירות. הסיכומים בתיק הוגשו לפני כשנה, לאחר שהסתיים שלב ההוכחות, והם מקיפים מאות עמודים שבהם נידונות הראיות והשאלות המשפטיות העולות מהתיק. שחם הואשם בביצוע מספר עבירות, וביניהם הטרדה מינית ומעשים מגונים, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות.

מדובר בתיק מורכב מבחינה ראייתית, בין היתר, משום שאף שוטרת לא הגיעה למשטרה להתלונן באופן יזום. מבחינה משפטית, כתב האישום שהוגש על ידי מח"ש נחשב לתקדימי בכל הנוגע לחומרת עבירת ניגוד העניינים בה הואשם שחם.

עוד באותו נושא

מהצד השני: ניצב מני יצחקי העיד בבית המשפט לטובת ניסו שחם

לכתבה המלאה
ניצב בדימוס ניסו שחם, בית משפט השלום תל אביב, 7 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
שחם בביהמ"ש/ניב אהרונסון

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו אמרה כי "ההודעה על דחיית מועד הכרעת הדין היא בלתי נסבלת, מקוממת ועינוי דין של ממש. כתב האישום שהוגש ב 2013, מגולל מסכת של עבירות מין והפרת אמונים שביצע ניסו שחם, קצין בכיר בשוטרות צעירות וזוטרות".

סוליציאנו הוסיפה: "גרירת הרגליים של בית המשפט היא גורמת לפגיעה באמון של נפגעות תקיפה מינית במערכת המשפט. אנחנו מחזקות את ידן של הנפגעות וקוראות לבית המשפט להביא את הסאגה המביכה הזו לכדי סיים מידי".

מעורכי הדין בועז בן צור, דקלה סירקיס ועודד גזית המייצגים את שחם, נמסר: "להגנה אין השגה על דחיית מועד הכרעת הדין. היא מודעת להיקפו הנרחב של התיק ולסיכומים רחבי ההיקף שהוגשו מטעם הצדדים, ותמתין עד למועד מתן הכרעת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully