וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת בג"ץ: אלשיך זימן את ניצב ריטמן לשיחת נזיפה

30.1.2018 / 19:10

מפכ"ל המשטרה זימן את ריטמן לשיחה, בעקבות ביקורת שמתחו עליו שופטי בג"ץ לאור ההחלטה להשאיר את הניצב בתפקידו גם לאחר שנחשד בהטרדה מינית. בשבוע שעבר הודיע ריטמן על פרישתו מתפקיד ראש יחידת להב 433

אלשיך: "לא הייתה טעות בהתנהלות המשטרה בנושא ניצב רוני ריטמן"/עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נזף היום (שלישי) בראש יחידת להב 433 היוצא, ניצב רוני ריטמן, שנחשד בעבר בהטרדה מינית, בעקבות החלטת בג"ץ. לפני כחודשיים ביקרו שופטי בג"ץ את המפכ"ל, בטענה כי לא נקט אמצעים חריפים דיים נגד ריטמן בעקבות הראיות שעמדו נגדו והאמירות הסקסיסטיות שאמר בחדר החקירות. הם הורו לו להסביר מה היו שיקוליו בהחזרתו לתפקיד של ריטמן ואילו צעדים משמעתיים הוא עומד לנקוט נגדו בנושא, אם בכלל.

בשבוע שעבר הודיע ריטמן על פרישתו מהתפקיד. עם זאת, ריטמן ביקש בפנייתו להישאר במשטרה ולא לעזוב את שורותיה. "בנסיבות שנוצרו ולאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לבקש לפרוש מתפקידי כראש להב 433 בשבועות הקרובים", כתב ריטמן בבקשתו. "זאת לאחר שייבחר מפקד חדש לתפקיד בביצוע חפיפה מסודרת שתאפשר רציפות במשימות העומדות בפניי היחידה".

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
ריטמן/יואב דודקביץ'

אתמול הגיש ריטמן תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). בתלונתו דרש לבחון את תפקודו של המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו. במכתב שהועבר על ידי עורכי דינו של ניצב ריטמן - איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, ליחידה לבירור תלונות נחקרים במשרד המשפטים, הפנו עורכי הדין של ריטמן לשורת פרסומים בכלי התקשורת, וטענו כי לפיהם נפל פגם בהתנהלות מח"ש והמפכ"ל לשעבר דנינו, באופן המלמד על קנוניה נגדו.

"לאור האמור ומפאת אופיים של הדברים שהם בבחינת הבעה דעה קדומה, הכתמה והטיה קוגנטיבית של החקריה, כמו גם החשד לשיבוש הליכי חקירה חמור, נבקש לפתוח בחקירה לאלתר", ציינו עורכי דינו של ריטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully