וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בימים הקרובים ייקבע מועד לעדות נתניהו בפרשת הצוללות

30.1.2018 / 19:25

החוקרים צפויים לתאם כבר בימים הקרובים עם לשכת ראש הממשלה מועד בו ימסור עדות בנוגע לתיק 3000. בשלב זה נתניהו יתבקש למסור עדות פתוחה בלבד. במקביל, במשרד המשפטים הבהירו כי לא הועברה ליועץ המשפטי לממשלה בקשה מהמשטרה בנושא

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה צפויה בימים הקרובים לתאם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מועד לגביית עדות בפרשת הצוללות המכונה גם "תיק 3000" - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. בשלב זה, מדובר במתן עדות פתוחה בלבד במסגרת חקירת הפרשה.

במקביל, משרד המשפטים הפיץ היום הודעת הבהרה שבה נטען כי המשטרה לא העבירה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לגבות עדות מראש הממשלה בפרשה. "אין שחר לטענה כאילו חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשה 3000 (הצוללות וכלי השיט) והוא לא נתן אישור לכך", נכתב.

לקריאה נוספת:
"גנור העיד ששמרון הבטיח לערב את נתניהו בעסקת הצוללות"
"ייתכן שנתניהו ייחקר באזהרה במסגרת פרשת הצוללות"

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ונתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

"הרינו להבהיר בזאת כי בקשה כזו לא הועברה עד כה ליועץ המשפטי לממשלה מטעם המשטרה, וגם לא לפרקליט המדינה או לפרקליטות המלווה", נכתב. "אנו מציעים להיזהר מפרסומים כאלה ואחרים על מהלך החקירה, שמטבע הדברים הם חלקיים, לעיתים גם מגמתיים, ולא בהכרח משקפים את המציאות".

עוד צוין כי "לנוכח העובדה שהחקירה מתנהלת ועל מנת שלא לפגוע בה, לא נוכל לפרט מעבר לכך, לעת הזו. כך באשר לחומרי חקירה למיניהם, וכך באשר לדברים המיוחסים ל'מקורבים' או 'גורמים בסביבתו' של בעל תפקיד כזה או אחר, וכיוצא באלה, היוצרים בציבור רושם שגוי כאילו מדובר במידע המתפרסם מטעם או על דעת הגורמים הנוגעים בדבר, בשעה שאין זה מצב הדברים. הרינו להבהיר כי כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
"לא התקבלה בקשה לגבות עדות". נתניהו/רויטרס

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה כי "כל ההחלטות של ראש הממשלה היו ענייניות, ללא נגיעה או מעורבות של גורם או אינטרס זר כלשהו, כשרק ביטחונה של מדינת ישראל עומד לנגד עיניו". עוד נמסר כי "ראש הממשלה כלל אינו מכיר את גנור ולא הכיר שום קשר בין גנור לעו"ד שמרון, או בין שמרון לחברת טיסנקרופ. עו"ד שמרון ועו"ד מולכו מעולם לא שוחחו עם ראש הממשלה בנושא ולו מילה אחת".

הודעת משרד המשפטים מגיעה על רקע פרסומים בשבוע האחרון בנוגע לפרשת הצוללות. בסוף השבוע פורסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשוי להיות מזומן לעדות או לחקירה במסגרת הפרשה. על פי הדיווח, נתניהו יידרש למסור עדות פתוחה בפרשה בתיק ולאחר מכן ייקרא לחקירה באזהרה.

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי עד המדינה מיקי גנור טען כי עו"ד דוד שמרון הבטיח לנצל את קשריו עם ראש הממשלה נתניהו כדי לקדם את עסקת הצוללות . על פי הפרסום, גנור העיד כי שכר את שירותיו של שמרון, בן דודו של נתניהו, בגלל קשריו בהנהגת המדינה. על פי העדויות שפורסמו, גנור השתמש בשמות קוד כדי לשמור על חשאיות ולהסתיר את זהות המעורבים. נתניהו כונה "החבר", ועו"ד יצחק מולכו, שותפו של שמרון וגיסו וששימש גם כשליחו של נתניהו כונה "הגיס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים נמסר מהמשטרה כי "חקירת רכש כלי השיט עדיין מתנהלת ועדיין נעשות בה פעולות חקירה. בעת הזו היחידה החוקרת טרם הגיעה לשלב הסיכומים; ומאידך כל אמירה בגין המלצה להגשת כתבי אישום איננה רלוונטית. זאת, מהסיבה הפשוטה שהמלצה על כתבי אישום הינה בסמכות בלעדית של הפרקליטות ולא של המשטרה". במשטרה הוסיפו כי "כמו בכל פרשה אחרת, כשהחקירה הפעילה תסתיים ובכפוף לסיכומי החקירה נודיע באם נמצאה לא נמצאה תשתית ראייתית".

לפני כחודשיים נחקרו מולכו ושמרון פעם נוספת במסגרת הפרשה. בחקירתם עומתו השניים עם עדותו של גנור, עד המדינה שהיה בעבר נציגו של תאגיד "טיסנקרופ" בישראל. שמרון אף עומת עם גנור עצמו, שהטיח בו מידע על סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד שבנה את הצוללות שנמכרו לחיל הים. במסגרת הפרשה, נבדק חשד לפיו שילם גנור שוחד כדי לקדם את רכישת הצוללות מהתאגיד שייצג.

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
"השתמש בקוד". מיקי גנור בבית המשפט ביולי/אבי כהן

גורם המעורה בחקירה אמר כי בשלב מסוים במהלך ההתקשרות של גנור עם הבכירים הוא הרגיש כי הם מנסים לסחוט אותו ולהוציא ממנו סכומי כסף גדולים יותר ממה שסיכמו תחילה. על כן, גנור החליט לתעד את עצמו, בין היתר במצלמות שהותקנו במשרדו, וכן לתעד את כל הרישומים של העברת הכספים והפגישות עם כל אחד מהמעורבים. כל התרשומת הועברה לחוקרי להב 433 במסגרת הסכם עד המדינה שחתם גנור. חלק מן הדברים הוצגו גם לשמרון ולמולכו, במסגרת החקירה.

(עדכון ראשון: 13:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully