וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שנתניהו ייחקר באזהרה במסגרת פרשת הצוללות"

בחדשות 2 דווח כי ראש הממשלה עשוי להידרש למסור עדות פתוחה ב"תיק 3000", ולאחר מכן להיקרא לחקירה. על פי ההערכות, כתבי אישום בפרשה יוגשו נגד דוד שמרון, אבריאל בר יוסף ודוד שרן , אך לא נגד עו"ד יצחק מולכו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלול להיות מזומן לעדות או לחקירה במסגרת פרשת הצוללות - כך דווח הערב (שישי) בחדשות 2. על פי הדיווח, ככל הנראה נתניהו יידרש למסור עדות פתוחה בפרשה שזכתה לכינוי "תיק 3000", ולאחר מכן ייקרא לחקירה באזהרה.

עוד דווח כי בשלב זה ההערכות הן כי יוגשו כתבי אישום נגד דוד שמרון, אבריאל בר יוסף ודוד שרן, אך לא נגד עו"ד יצחק מולכו. עוד ייתכן כי גם השר יובל שטייניץ שכיהן בעברו כשר המודיעין וכשר לעניינים אסטרטגים יידרש אף הוא למסור עדות פתוחה.

לקריאה נוספת:
"המלצות לכתבי אישום נגד המעורבים בפרשת הצוללות – בתוך פחות מחודשיים"
שגריר ישראל בגרמניה: פרשת הצוללות לא יצרה מבוכה
החקירה נמשכת: אהוד ברק מסר עדות במשטרה בפרשת הצוללות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בשבוע שעבר מסרה המשטרה כי "חקירת רכש כלי השיט עדיין מתנהלת ועדיין נעשות בה פעולות חקירה. בעת הזו היחידה החוקרת טרם הגיעה לשלב הסיכומים; ומאידך כל אמירה בגין המלצה להגשת כתבי אישום איננה רלוונטית. זאת, מהסיבה הפשוטה שהמלצה על כתבי אישום הינה בסמכות בלעדית של הפרקליטות ולא של המשטרה". במשטרה הוסיפו כי "כמו בכל פרשה אחרת, כשהחקירה הפעילה תסתיים ובכפוף לסיכומי החקירה נודיע באם נמצאה לא נמצאה תשתית ראייתית".

לפני כחודשיים נחקרו מולכו ושמרון פעם נוספת במסגרת הפרשה. בחקירתם עומתו השניים עם עדותו של גנור, עד המדינה שהיה בעבר נציגו של תאגיד "טיסנקרופ" בישראל. שמרון אף עומת עם גנור עצמו, שהטיח בו מידע על סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד שבנה את הצוללות שנמכרו לחיל הים. במסגרת הפרשה, נבדק חשד לפיו שילם גנור שוחד כדי לקדם את רכישת הצוללות מהתאגיד שייצג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המעורה בחקירה אמר כי בשלב מסוים במהלך ההתקשרות של גנור עם הבכירים הוא הרגיש כי הם מנסים לסחוט אותו ולהוציא ממנו סכומי כסף גדולים יותר ממה שסיכמו תחילה. על כן, גנור החליט לתעד את עצמו, בין היתר במצלמות שהותקנו במשרדו, וכן לתעד את כל הרישומים של העברת הכספים והפגישות עם כל אחד מהמעורבים. כל התרשומת הועברה לחוקרי להב 433 במסגרת הסכם עד המדינה שחתם גנור. חלק מן הדברים הוצגו לשמרון ולמולכו, במסגרת החקירה.

החוקרים טענו בפני שמרון כי היה שותף עסקי למהלכיו של גנור וכי היה אמור לקבל סביב 20% משכר הטרחה של גנור בפרשת הצוללות, בניית מפעל האמוניה וספינות המשמר של חיל הים. "נראה כי החוקרים פועלים לסיים את החקירה בתיק 3000 במהירות, ונראה שהם בשלב ההטחות בחשודים המרכזיים", אמר גורם המעורה בחקירה.

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
דוד שמרון מגיע לחקירה בלהב 433, ביולי/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק מסר גם הוא עדות במסגרת הפרשה. בעדותו ברק העביר ככל הנראה מידע על תהליך קבלת ההחלטות ברכש הצוללות במהלך כהונתו במשרד הביטחון. מהמשטרה נמסר כי היא "אינה נוהגת לפרט מידע על חקירות מתנהלות". ברק אישר בחשבון הטוויטר שלו כי אכן מסר עדות בפרשה. "החקירה חשובה מאוד. אני מאחל למשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת, קשה ככל שתהיה", כתב.

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"מאחל למשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת". אהוד ברק בכנס מפלגת העבודה, דצמבר 2017/ניב אהרונסון

בתגובה לפרסום של אמנון אברמוביץ מהערב, מטעמו של ראש הממשלה נמסר:

פעם אחר פעם מנסים באופן מאולץ לקשור את ראש הממשלה לפרשת הצוללות וכלי השייט, בשעה שמשרד המשפטים הבהיר כבר שראש הממשלה אינו חשוד בדבר.

שמענו הרבה נבואות במשך הזמן והרבה ספקולציות על "מה עשוי להיות", אבל דבר אחד ברור: לא יהיה כלום כי לא היה כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully