וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת יחסי החוץ של הסנאט אישרה את מועמדות פומפאו לשר החוץ

24.4.2018 / 5:18

ההצבעה עברה ברוב של 11 תומכים מול 10 מתנגדים, ונערכה לאחר שהסנאטור הרפובליקני ראנד פול, שסירב לתמוך, הודיע כי שינה את דעתו. בכך נסללה הדרך למינוי פומפאו לתפקיד

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ועדת יחסי החוץ של הסנאט אמריקני אישרה הלילה (שלישי) את מועמדותו של מייק פומפאו לתפקיד שר החוץ. ההצבעה עברה ברוב של 11 תומכים מול עשרה מתנגדים, בהתאם לקווי החלוקה המפלגתיים. עד כה התעכבה ההצבעה במשך כשבועיים לאחר שלמועמדותו לא הובטח רוב, בגלל סנאטור ראנד פול הרפובליקני שסירב לתמוך בו בנימוק שהוא אינו משוכנע שיתמוך בהסגת צבא ארצות הברית מאפגניסטן.

מוקדם יותר שוחח הנשיא דונלד טראמפ עם פול, ולאחר מכן הודיע הסנאטור כי שינה את דעתו ויתמוך במועמדות של פומפאו. זמן קצר לאחר מכן כונסה בבהילות הוועדה כדי להצביע. "קיבלתי התחייבות מהנשיא ומפומפאו שהוא מסכים עם הנשיא בנושאים חשובים אלה והחלטתי לתמוך במועמדותו לתפקיד שר החוץ הבא", הוא מסר בהצהרה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: שר החוץ המיועד של ארה"ב נפגש עם קים בצפון קוריאה
שר החוץ המיועד יזהיר בסנאט: "איראן שילמה מחיר נמוך על התנהגותה"

ראש הCIA מייק פומפאו מעיד בפני הסאנט, 12 באפריל 2018. רויטרס
המינוי יועבר לאישור הסופי של מליאת הסנאט. פומפאו בשימוע/רויטרס

כעת, יועבר המינוי לאישור הסופי של מליאת הסנאט, שם הוא צפוי לזכות לרוב הודות לתמיכת הנציגים הרפובליקנים בתוספת שני סנאטורים דמוקרטים מן האגף המרכזי של המפלגה, שהודיעו כי יצביעו בעדו. בכך, למעשה, נסללה דרכו להתמנות לתפקיד.

בשבועיים האחרונים הפעיל הבית הלבן לחץ רב על הסנאטורים לאשר את המינוי, וזאת לאור האתגרים הניצבים בפני הארצות הברית בבימה הבינלאומית. ב-12 במאי יגיע התאריך האחרון בו יצטרך טראמפ להודיע האם בכוונתו להישאר צד להסכם הגרעין עם איראן או שמא לסגת ממנו, ולשר החוץ משקל רב בתיאום עמדות עם בעלות בריתה של ארצות הברית.

במקביל, פומפאו מילא תפקיד משמעותי בתור ראש ה-CIA בתיאום הפגישה הצפויה של טראמפ עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ואף נסע לפיונגיאנג לפני שלושה שבועות כדי להיפגש עם קים. הבית הלבן הבהיר בכמה הזדמנויות כי ישנו צורך דחוף במינוי שר חוץ במשרה מלאה שיוכל לעזור בהכנות לקראת הפגישה ובעבודת התיאום הדיפלומטית הנדרשת מול קוריאה הדרומית וסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully