וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המיועד יזהיר בסנאט: "איראן שילמה מחיר נמוך על התנהגותה"

12.4.2018 / 8:46

מייק פומפאו יתייצב לשימוע בפני ועדת החוץ שתדון באישור מינויו, ובקטעים שפרסם הבית הלבן נראה כי הדגש העיקרי בדבריו יהיה על עתידו של הסכם הגרעין. עוד צפוי לומר ראש ה-CIA כי הנשיא ומערכת הביטחון האמריקנית זיהו את רוסיה "כאיום על ארצו"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מזכיר המדינה המיועד של ארצות הברית, מייק פומפיאו, יתייצב היום (חמישי) לשימוע בפני ועדת החוץ של הסנאט, שתדון באישור המינוי שלו לתפקיד. לקראת עדותו בפני הוועדה, פרסם הבית הלבן קטעים מן הדברים שמתכוון פומפיאו לומר לסנאטורים בפתח דבריו, ובהם דגש נרחב על הסכם הגרעין. כזכור, הנשיא דונלד טראמפ צריך להחליט עד ה-12 במאי אם ארצות הברית ממשיכה לקיים את ההסכם או שמא היא נסוגה ממנו באופן חד צדדי.

"איראן שילמה מחיר נמוך מדי על ההתנהגות המסוכנת שלה", צפוי פומפיאו לומר בשימוע. הוא ינסה להפציר בחבריו לאשר את מינויו מהר ככל הניתן ויבהיר להם כי על רקע תאריכי היעד המתקרבים, ישנה חשיבות מיוחדת כי יוכל להחל בתפקידו. "הממשל שלנו פיתח אסטרטגיה להתעמת עם איראן שיעלה את המחיר שהיא משלמת. האיומים הנשקפים מאיראן הם אמיתיים, ואנחנו - יחד עם בנות בריתנו - חייבים להתמודד עם הסיכון לטווח הארוך שהיכולות (של איראן, ע"נ) מהוות". עוד יאמר פומפיאו: "אנחנו לא יכולים לתת להסכם הגרעין למנוע מאיתנו לפעול נגד מאמצי הסייבר של איראן, או הנסיונות שלה לחמש את החות'ים בטילים שנורים לעבר סעודיה". לדברי מזכיר המדינה המיועד, "הפעולות של איראן בסוריה, עיראק ולבנון, מאיימות על קיומה של ישראל, והפעילות הבינלאומית של חיזבאללה מאיימת עלינו כאן במולדתנו".

ראש ה-CIA מייק פומפאו בשימוע בקונגרס, פברואר 2018. רויטרס
"הפעולות של איראן בסוריה, עיראק ולבנון, מאיימות על קיומה של ישראל". פומפאו/רויטרס

הוא יתייחס לנסיונות של הנשיא טראמפ להכניס שינויים בהסכם בדיון עם המעצמות, ויאמר כי "הנשיא מוכן לעבוד עם שותפינו כדי לשנות את הסכם הגרעין ולתקן את החולשות שבו. אם המינוי שלי יאושר- זאת תהיה העדיפות הראשונה שלי לעבוד יחד עם שותפינו כדי לראות אם תיקון שכזה נמצא בהישג יד. המון מוטל על הכף, במיוחד עבור טהראן. אני מצפה לשתף פעולה עם בנות בריתנו בנושא הקריטי הזה בפגישת שרי החוץ של נאט"ו ב-22 באפריל".

הוא צפוי להשמיע דברים תקיפים גם לגבי רוסיה, ויאמר כי "רוסיה ממשיכה להתנהג באגרסיביות, לאחר שנים של יד רכה כלפיה אשר אפשרו את התוקפנות הזו. כעת זה נגמר. רשימת הפעולות בהן נקט הממשל כדי להעלות את המחיר שמשלם ולדימיר פוטין, היא ארוכה". משפט מסקרן נוסף שפומפאו יאמר הוא כי "הפעולות של הממשל מבהירות כי הנשיא טראמפ והמועצה לביטחון לאומי, זיהו ובצדק את רוסיה כסכנה לארצנו". מדובר בהמשך המגמה של החרפת הטון מצד ממשל טראמפ כלפי הקרמלין בשבועות האחרונים.

שר החוץ המיועד גם יהדוף במהלך השימוע את התיוג שלו כנץ במישור המדיני, ויאמר: "אני מכיר מקרוב את ההקרבה הכואבת של גברים ונשים במדים. לכן, כשעיתונאים - שרבים מה מעולם לא פגשו אותי, מתייגים אותי כ'נץ' או כ'מחרחר מלחמה', או גרוע מכך - אני מנענע את ראשי. מעטים הם החרדים ממלחמה יותר מאלה ששירתו במדים. יש הבדל גדול בין נוכחות צבאית ומלחמה. מלחמה היא תמיד המוצא האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully