וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד להכרעה בערעור: גודובסקי שהורשע בפרשת ישראל ביתנו לא יכלא

10.1.2019 / 12:15

דוד גודובסקי, שנידון לשבע שנות מאסר, טוען בערעור כי חומרי החקירה הועברו אליו באיחור וכי הפרקליטות הפרה את הסדר הטיעון בכך שהעלתה בבית המשפט טענות שלא הוסכם עליהן. שופט העליון שטיין קבע כי "סיכויי הערעור אינם קלושים", והורה לעכב את עונש

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

בית המשפט העליון קבע אתמול (רביעי) כי דוד (דאוד) גודובסקי, שנידון לשבע שנות מאסר במסגרת פרשת "ישראל ביתנו", יתחיל לרצות את עונשו רק לאחר הכרעה בערעור. השופט אלכס שטיין, שדן בבקשתו של גודובסקי, ציין כי "סיכויי הערעור אינם קלושים".

גודובסקי, שהיה ראש אגף הארגון ב"ישראל ביתנו" ויד ימינה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, הורשע בחודש יוני בארבעה מקרים של לקיחת שוחד, שתי עבירות של בקשת שוחד ושלוש עבירות של הלבנת הון. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון שאפשר לו ולמדינה לטעון באופן חופשי לעונש. בסופו של דבר, אף שנקבע כי לא לקח כספים לכיסו הפרטי, נגזר עליו עונש כבד ביותר: שבע שנות מאסר בפועל.

ערעורו של גודובסקי, שעליו נסמכה גם הבקשה לעיכוב תחילת מאסרו, מבוסס על שתי טענות: הראשונה - שהפרקליטות העבירה אליו חומרי חקירה רבים רק אחרי שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לדבריו, מדובר בחומר משמעותי שיכול היה לשנות את תוצאת המשפט לטובתו לו היה מגיע אליו קודם.

לקריאה נוספת:
פרשת ישראל ביתנו: אישום בשוחד והלבנת הון נגד בעל חברת לובינג
פרשת "ישראל ביתנו": הסדר טיעון למנכ"ל החברה לפיתוח השומרון

גזר דין לדאוד גודובסקי במסגרת פרשת ישראל ביתנו, מחוזי ת"א , 27 ביוני 2018. יותם רונן
הושהתה כניסתו לכלא. גודובסקי/יותם רונן

טענתו השנייה של גודובסקי, שמיוצג על ידי עורכי הדין אסף בנמלך ואורי קורב ממשרד "טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי", היא כי הפרקליטות הפרה את הסדר הטיעון עמו בכך שהעלתה בפני בית המשפט טענות שלא הוכחו ולא הוסכם עליהן בין הצדדים.

בפרקליטות לא מכחישים כי חומרי חקירה רבים הועברו באיחור לגודובסקי, אך טוענים כי אלו לא יכלו לשנות את התוצאה. עוד טוענים בפרקליטות, שיוצגה בדיון על ידי סגן מנהל המחלקה הכלכלית, ד"ר מאור אבן חן, כי הסכם הטיעון עם גודובסקי קוים "כלשונו וכרוחו".

השופט שטיין לא דן בטענות לגופן - דבר שיעשו השופטים שידונו בערעור - אך קבע כי בדיקה כללית שלהן תומכת לכאורה בבקשתו של גודובסקי לבטל את הסדר הטיעון ולחזור בו מההודאה שעל בסיסה הורשע. לכן החליט, באופן חריג, לעכב את ביצוע העונש.

עו"ד אורי קורב, אחד מסנגוריו של גודובסקי, מסר בתגובה: "בית המשפט המחוזי הטיל על גודובסקי עונש חסר תקדים בחומרתו על בסיס עובדות החורגות מהסדר הטיעון שנחתם עימו. בית המשפט העליון קבע כי לכאורה יש ממש בטענותיו של גודובסקי לפיהן התביעה הפרה את הסכם הטיעון עליו חתמה עמו. על יסוד זאת, קבע בית המשפט כי דין בקשתו של גודובסקי לעכב את ריצוי עונשו - להתקבל. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יקבל את הערעור המוצדק ויבטל את הכרעת הדין ואת העונש המוגזם והחריג שהוטל עליו".

עוד באותו נושא

עונש כבד של שבע שנות מאסר לנאשם מרכזי בפרשת "ישראל ביתנו"

לכתבה המלאה
ND פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר מואשמת בלקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מערכת וואלה! NEWS
גודובסקי היה יד ימינה של סגנית השר לשעבר. פאינה קירשנבאום בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully