וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש כבד של שבע שנות מאסר לנאשם מרכזי בפרשת "ישראל ביתנו"

27.6.2018 / 13:36

דוד גודובסקי, שהיה יד ימינה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, הודה והורשע בהסדר טיעון בשוחד ובהלבנת הון. השופט קבע כי "שימוש נלוז, מושחת ומופקר בכספי ציבור, ללא בושה ועכבות מוסריות, מחייב ענישה מחמירה". עונשים קלים נגזרו על שני מעורבים נוספים בפרשה

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

ראש אגף הארגון במפלגת "ישראל ביתנו", דוד (דאוד) גודובסקי, שהיה יד ימינה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, נידון לעונש חמור של שבע שנות מאסר בפרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו". גודובסקי, אחד הנאשמים המרכזיים בפרשה, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בארבעה מקרים של לקיחת שוחד, שתי עבירות של בקשת שוחד ושלוש עבירות של הלבנת הון.

בכתב האישום המתוקן שהוגש כחלק מהסדר הטיעון עם הפרקליטות, נמחקו הסעיפים שייחסו לו באופן אישי קבלת טובות הנאה. בהסדר הטיעון המתוקן נכתב מפורשת כי גודובסקי "לא קיבל טובת הנאה לכיסו הפרטי, וכי הוא שימש עוזרה של הנאשמת 1 (קירשנבאום) ופעל לטובת המפלגה". בהקראת גזר דינו אמר השופט ירון לוי כי "הנאשם עשה שימוש בעזות מצח בכוח השררה".

"התמונה העגומה והמקוממת שנגלתה לעיני בית המשפט - שימוש נלוז, מושחת ומופקר בכספי ציבור, ללא בושה ועכבות מוסריות, מחייב ענישה מחמירה", אמר השופט. "ענישה כזו שיש בה מסר חד וברור שירתיע כל עובד ציבור באשר הוא מלשלוח יד בכספי ציבור". משפטה של קירשנבאום עודנו מתנהל.

עוד בוואלה! NEWS:
הלמ"ס: ישראלים מרוצים מהחיים, מתחתנים מאוחר ומרגישים בטוחים
שיחה עם נטע ברזילי ולחיצת ידיים לקהל: הנסיך וויליאם סייר בת"א
"תנו לתינוק לעוף": בובת הענק שמכינים מתנגדי טראמפ לפני ביקורו בלונדון

דאוד גודובסקי ראש מטה ישראל ביתנו בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
גודובסקי בדיון בעניינו בחודש ינואר/ניב אהרונסון

המדינה ביקשה להטיל על גודובסקי לא פחות משבע שנות מאסר, ועורכי דינו לירן זילברמן ומאור ברדיצ'בסקי ביקשו לגזור עליו עבודות שירות, ובכל מקרה לא יותר משנת מאסר וחצי. בכוונת פרקליטיו לערער על גזר הדין.

גודובסקי הורשע בשלוש פרשות. בראשונה הודה כי נלי דינוביצקי ואיגור ריז, בעלי חברת הפקות, פנו אליו ואל קירשנבאום בבקשה שיסייעו להם לזכות בתמיכה כלכלית של המדינה, ובתמורה ישלמו להם 10% מהתקציב שיתקבל עבור כל הפקה. ואכן, בין 2006 ל-2010 זכו המפיקים למימון של 19 מופעים, והעבירו לקירשנבאום וגודובסקי עשרות אלפי שקלים.

הפרשה השנייה בה הורשע גודובסקי נוגעת לעמותת איילים, שעוסקת בפיתוח ההתיישבות בארץ, ובעיקר בנגב ובגליל. בסוף 2013 נערכה פגישה בין גודובסקי לאחד ממייסדי העמותה, מתן דהן, בה השתתף גם הלוביסט סטיבן לוי. בפגישה הבהיר גודובסקי כי ישראל ביתנו תתקצב את העמותה, אבל בתנאי שאיילים תעביר לו חצי מיליון שקל במזומן לצרכי מפלגת ישראל ביתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
היה יד ימינה המרכזי. קירשנבאום/ראובן קסטרו

אנשי העמותה סירבו וניסו לעצור את העברת התקציב, אך גילו כי הדבר אינו אפשרי. לבסוף סוכם כי נתח משמעותי מהתקציבים שתעביר המפלגה לעמותה יחזור לשימוש המפלגה ב"דרכים יצירתיות".

הפרשה שלישית בה הורשע גודובסקי נוגעת למימון טיסות שלו ושל יועץ התקשורת של קירשנבאום באמצעות עמותת "התאחדות היזמים בישראל". באפריל 2014 ובחודש אוגוסט שלאחר מכן, ביקש גודובסקי לטוס לרוסיה, לסרביה ולאוקראינה. בהנחיית קירשנבאום פנה גודובסקי לאירנה וולדברג, מנכ"לית התאחדות היזמים בישראל, כדי שהעמותה תממן את כרטיסי הטיסה שלו ושל יועץ התקשורת, בסך כ-20 אלף שקלים.

וולדברג, שקיבלה תקציבים לעמותה, בין היתר בזכות קירשנבאום, הסכימה לשלם. אתמול, במסגרת משפטים של נותני השוחד בפרשה, נגזרו שישה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, על וולדברג. בתחילת השנה חתמה וולדברג על הסכם טיעון, במסגרתו הודתה והורשעה במתן שוחד לקירשנבאום וגודובסקי. נגזרו עליה גם תשעה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 30 אלף שקלים.

מתן דהן מנכ"ל עמותת איילים מובא להארכת מעצר בבית השפט ראשון לציון. ניב אהרונסון
דהן/ניב אהרונסון

את הפרשה מנהלים עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן, ד"ר יונתן קרמר, נטלי קוקוי ומשה עקירב מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. ד"ר יונתן קרמר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטת המדינה מסר בתום הקראת גזר הדין של גודובסקי כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר על הנאשם שבע שנות מאסר בפועל. הנאשם לקח שוחד באופן שיטתי בשלוש פרשות שונות על מנת לקדם את מטרות המפלגה. גזר הדין מידתי וראוי וממחיש את החומרה שבנטילת שוחד על ידי עובדי ציבור בכלל ובמעשיו של הנאשם במקרה זה בפרט".

עבודות שירות ללוביסט ולמייסד עמותת איילים

מוקדם יותר היום נגזרו עונשים קלים על שני מעורבים נוספים שהורשעו בפרשת ישראל ביתנו. מתן דהן, ממייסדי עמותת איילים שהורשע במתן שוחד, נידון לשישה חודשי עבודות שירות. על הלוביסט סטיבן לוי, שהורשע בהפרת אמונים בתאגיד, נגזרו שלושה חודשי עבודות שירות. השניים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון. השופט צבי גורפינקל אף אמר כי השניים לא פעלו למען טובתם האישית והדגיש כי הם הושחתו על ידי הנאשמים הבכירים יותר - אנשי הציבור מקבלי השוחד.

עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, ממשרד קוסטליץ ושות', בירכו על קביעתו של בית המשפט, כי ראוי שדהן ימשיך בתפקידו כחבר ועד בעמותה על מנת להמשיך ולתרום לבניין הארץ והמדינה בנגב ובגליל. "אנו מברכים על כך שלאחר שבית המשפט שמע את כל העדים נקבע בגזר הדין כי מתן דהן אינו מושחת, וכי הוסר לחלוטין החשד לקשירת קשר פלילי לביצוע עבירות מרמה כדי להסוות שוחד", מסרו עורכי הדין. "אנו מצטרפים לדברי בית המשפט לפיה חרף אי הנעימות הגדולה, בלשון המעטה, שנגרמה למתן כתוצאה מהבאתו לדין, מתן לא יתייאש וימשיך לפעול ולתרום לחברה בישראל".

בספטמבר האחרון נחתם הסדר טיעון עם נאשם נוסף, אפי פלס, שהיה גזבר המועצה האזורית מטה בנימין. במסגרת ההסדר נמחקו העבירות החמורות ביותר, ובראשן מתן שוחד, מכתב האישום נגד פלס. במקום זאת הוא הודה בהפרת אמונים, ללא מרמה.

פלס הודה כי ב-2010 העביר לבקשת קירשנבאום, שהיתה אז מזכ"לית ישראל ביתנו והאחראית על הכספים הקואליציוניים של המפלגה, כ-57 אלף שקל ממתנ"ס מטה בנימין, לחברת ההפקות "דינוביצקי". הוא הודה שלא בדק האם ניתנה למתנ"ס תמורה כלשהי לכסף - ולכן הורשע בהפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully