וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ישראל ביתנו: אישום בשוחד והלבנת הון נגד בעל חברת לובינג

25.11.2018 / 10:34

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ישראל יהושע, שתדלן ובעליה של חברת הלובינג "סגולה לישראל". יהושע חשוד בין היתר כי לבקשת פאינה קירשנבאום, הביא להעברת כספים מהמועצה האזורית מגילות לאתר חדשות ברוסית, בתמורה לתקצוב המועצה מכספים קואליציוניים

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

המחלקה הכלכלית בפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד ישראל יהושע, שדלן ובעליה של חברת שדלנות (לובינג) "סגולה לישראל" בגין עבירות שוחד ועבירות מס וזאת במסגרת פרשת מפלגת "ישראל ביתנו". כמו כן, גם החברה שבבעלותו של יהושע נאשמת בכתב האישום.

על פי פרטי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין מאור אבן חן ועמרי קופלר, יהושע מואשם בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, ועבירות מס על כך שביקש מגופים ציבוריים שונים אותם ייצג סכומי כסף גדולים מאוד, רובם במזומן, כתנאי להשגת תקציבים לאותם גופים, תוך שהוא מסביר כי חלק מהכסף מועבר על ידו לנבחרי ציבור שונים היכולים לאשר את העברת התקציבים.

כך למשל, פעל יהושע מול המועצה האזורית מגילות, והישובים שבתחומה, והשיג להם תקציבים מגופים ממשלתיים שונים בסך כולל של כ-26 מיליון שקלים, מתוכם קיבל עמלה של כ-3 מיליון שקלים, אשר חלק ממנה, כך לפי כתב האישום, מסר יהושע כי הוא מעביר לאישי ונבחרי ציבור, כדי שאלה יעבירו תקציבים לגופים אותם הוא מייצג.

לקריאה נוספת בנושא:
עונש כבד של שבע שנות מאסר לנאשם מרכזי בפרשת "ישראל ביתנו"
פרשת ישראל ביתנו: בכיר לשעבר במפלגה הורשע בהסדר טיעון בלקיחת שוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מואשם בשוחד והלבנת הון. ישראל יהושע (צילום: תמר מצפי, גלובס)/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, באישום אחר, לבקשתה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, דרש יהושע מראש המועצה האזורית מגילות כי ישלם תשלום חודשי קבוע לאתר חדשות אינטרנטי בשם "יזרוס", זאת כתנאי לכך שהמועצה תקבל 3 מיליון שקלים מהכספים הקואליציוניים שהיו בשליטת
מפלגת "ישראל ביתנו". בעקבות דרישה זו, המועצה שילמה לאתר החדשות סכום בסך של 250 אלף שקלים, תשלום אשר נפסק רק בעקבות חקירת המשטרה.

החקירה בעניינו של הנאשם נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים כחלק מחקירת פרשה 242.

במסגרת פרשה 242 הוגשו עד כה עשרה כתבי אישום נפרדים, חלקם נגד עובדי ציבור בכירים, אשר להם יוחסו עבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון, וכן הועמדו לדין נאשמים שונים להם יוחסו עבירות מתן השוחד. חלק מהתיקים עודם מתנהלים בבתי המשפט וחלק מהתיקים הסתיימו במתן גזרי דין. פרשה 242 הינה אחת מפרשות השחיתות הגדולות ביותר שנחקרו בישראל.

עוד באותו נושא

פרשת "ישראל ביתנו": הסדר טיעון למנכ"ל החברה לפיתוח השומרון

לכתבה המלאה
ND פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר מואשמת בלקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מערכת וואלה! NEWS
עשרה כתבי אישום נפרדים בפרשת ישראל ביתנו. פאינה קירשנבאום/מערכת וואלה! NEWS

עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של ישראל יהושע מסר: "ישראל יהושע לא עבר עבירה. העובדה שמגישים עתה את כתב האישום, כארבע שנים לאחר החקירה, ולמעלה משנה אחרי שכתבי אישום הוגשו נגד המעורבים בפרשה, מדברת היא בעד עצמה. על עינוי הדין חרבה ירושלים, ולכן טוב היה לכתב האישום שלא הוגש". עו"ד קסטליץ הוסיף, "כתב האישום נשען על עדותו של עד מדינה, מוצי דהמן, ראש מועצה שסרח, ואשר "קנה" את חירותו באמצעות ניסיון נפל להפליל אחרים. אוי לה למדינה המבקשת להסתמך על איש אשר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully