וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "ישראל ביתנו": הסדר טיעון למנכ"ל החברה לפיתוח השומרון

21.11.2018 / 10:55

חיים בן שושן, לשעבר מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון, יודה שסייע להעביר כספי שוחד בסך מיליון שקלים ליעדים שקבעה פאינה קירשנבאום. הפרקליטות תבקש להטיל עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, סנגוריו ירצו להסתפק בעבודות שירות

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד חיים בן שושן, לשעבר מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון (חל"פ), בגין סיוע למתן שוחד לסגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום. על פי הסדר הטיעון, המדינה תבקש להטיל על בן שושן שבעה חודשי מאסר בפועל, וההגנה תבקש שישה חודשי עבודות שירות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין מאור אבן חן ויונתן קרמר, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר, גרשון מסיקה, סיכם עם קירשנבאום כי לצורך מחיקת חובות של החל"פ, תפעל קירשנבאום לכך שמפלגת ישראל ביתנו תעביר סכום של שלושה וחצי מיליון שקלים מתוך הכספים הקואליציוניים. עוד סוכם כי בעד העברת הכספים תשלם החברה לפיתוח השומרון מיליון וחצי שקלים לצרכי מפלגת ישראל ביתנו, על פי הוראותיה של קירשנבאום. לאחר הפגישה עם קירשנבאום עדכן מסיקה את בן שושן על ההסכמה ביניהם, והורה לו לנקוט בצעדים על מנת להוציא לפועל את ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
"בתי החולים משוועים לתקציב": המחלקות העמוסות ביותר בישראל
הח"כית שיצאה מאשפוז, והשר שביטל טיסה: לחץ בקואליציה לקראת ההצבעות
ירי מסיבי בוצע לעבר כלא רימונים בשרון; הערכה: מסר ממשפחת פשע

חיים בן שושן, לשעבר מנכ"ל החברה המרכזית לפיתוח השומרון, בהארכת מעצר. דצמבר 2014. ראובן קסטרו
יודה שסייע להעביר כספי שוחד. בן שושן/ראובן קסטרו

בעקבות הסיכום בין מסיקה לקירשנבאום, החלה החל"פ לשלם את כספי השוחד, תחילה באמצעות מתן שירותים למפלגת ישראל ביתנו מבלי לגבות תשלום עבורם ובהם שירותי הסעות, ובהמשך באמצעות העברת כספים למקורבים של קירשנבאום או למפלגת ישראל ביתנו שנשלחו על ידה אל מסיקה. בכתב האישום נכתב, "בהתאם לדרישות מפלגת ישראל ביתנו, שהועברו באמצעות גורם בכיר, חל"פ סיפקה שירותי הסעות עבור המפלגה. מפלגת ישראל ביתנו לא שילמה עבור אותן הסעות. הנאשם, שהיה מודע לכך שההסעות ניתנות לישראל ביתנו ללא תשלום וכחלק מקיזוז החוב בגין כספי השוחד, תמחר את ההסעות בסכום גבוה הרבה יותר מהמקובל, במטרה להקטין את החוב בגין כספי השוחד ככל הניתן".

בן שושן סייע למימוש ההסכם בכך שהעביר, בהתאם להנחיותיו של מסיקה, כספי שוחד בהיקף מצטבר של כמיליון שקלים ליעדים שקבעה קירשנבאום. לאחר תחילת החקירה הגלויה בפרשה, מסיקה חתם על הסכם עד מדינה, שבמסגרתו נקבע כי הוא לא יעמוד לדין בגין מתן השוחד לקירשנבאום.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
ND פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר מואשמת בלקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מערכת וואלה! NEWS
פאינה קירשנבאום/מערכת וואלה! NEWS

בפרקליטות הסבירו כי השיקולים לחתימה על ההסדר היו, בין היתר, העובדה שבן שושן הודה במעשיו, לקח עליהם אחריות, והביע חרטה, וכן כי פעל בהוראת הממונה עליו, מסיקה. עוד נכתב כי בן שושן, שמיוצג על ידי עורכי הדין אייל כהן ואופיר סטרשנוב, "לא הפנים את מלוא המשמעות המשפטית של מעשיו מיד עם תחילת מימוש ההסכם בדבר כספי השוחד".

עורכי הדין איל כהן ואופיר סטרשנוב ממשרד כהן סטרשנוב לונדון, המייצגים את בן שושן, מסרו בתגובה: "מההסדר עולה בבירור - כפי שנטען מלכתחילה - כי מר בן שושן לא יזם ולא הגה את תכנית השוחד, ואף לא ידע בזמן אמת את כל פרטיה. כיום, אין חולק כי כשנודע למר בן שושן על תוכנית השוחד שנרקמה מעל לראשו הוא ניסה לחבל בה ככל שהיה יכול. עוד התברר כי, למרות ההוראה שקיבל מהממונה עליו לשלם את הכספים ללא תמורה, התעקש מר בן שושן שכל מי שדרש לקבל את הכספים נדרש לתת עבורם תמורה משמעותית לחברה - וכך היה. בזכות פועלו זה הצליח מר בן שושן לקדם את החברה ולחלצה מהמשבר בו היתה נתונה".

עורכי דינו של בן שושן הוסיפו, "חטאו האמיתי הוא תמימותו הרבה והרצון הנחוש שהיה לו להציל את החברה בה עבד מקריסה כלכלית שהיתה מובילה לפיטורי עשרות עובדים. מר בן שושן בחר לקחת אחריות על חלקו בפרשה כבר בתחילתה כאשר שיתף פעולה באופן מלא וחשף את כל הידוע לו, והוא ממשיך לקחת אחריות על חלקו גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully