וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כית שיצאה מאשפוז, והשר שביטל טיסה: לחץ הקואליציה בהצבעות

21.11.2018 / 17:24

לוואלה! NEWS נודע כי ח"כ שרן השכל שאושפזה בבית החולים נאלצה לעזוב בניגוד להמלצת רופאיה בשל מדיניות האופוזיציה שלא להתקזז עם הקואליציה. השר אלי כהן היה אמור לטוס הבוקר לחו"ל אך ביטל את הטיסה ברגע האחרון. בתוך כך, הקואליציה הצליחה לשמור על רוב בהצבעות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

ח"כ שרן השכל מהליכוד, שהייתה מאושפזת ביממה האחרונה בבית החולים מאיר בכפר סבא, עזבה הבוקר (רביעי) את בית החולים כדי להשתתף בהצבעות במליאת הכנסת - כך נודע לוואלה! NEWS. השכל עזבה אשפוז בניגוד להמלצת הרופאים בשל מדיניות האופוזיציה שלא להתקזז עם הקואליציה הצרה זאת במטרה להציל את הרוב הקואליציוני.

במליאת הכנסת עלו היום כמה הצעות חוק נפיצות של האופוזיציה, בהן למשל, הצעת ח"כ יעל גרמן מ"יש עתיד" לתחבורה ציבורית בשבת. ישראל ביתנו שפרשה לאחרונה מהממשלה תמכה בהצבעה, ובין הקואליציה לאופוזיציה התקיים מאבק על חודו של קול. בין הכנסת, ח"כ רחל עזריה מ"כולנו" הצביעה בעד בניגוד לעמדת הקואליציה. בתוך כך, הקואליציה הצליחה לשמור על רוב די גדול בהצבעות.


לקריאה נוספת:
כחלון: נערכים לבחירות במרץ; נתניהו: לא זקוק לפקחים מימין
בנט ושקד לא מתפטרים: מסירים את כל דרישותינו, רוצים להאמין לנתניהו
נתניהו: "בתקופה ביטחונית כזאת לא הולכים לבחירות"

מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
קרב על כל קול. מליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

בקואליציה ובאופוזיציה הודיעו לחברי הכנסת כי אין להם אפשרות לצאת את גבולות ישראל, גם לא לטובת משלחות רשמיות. השר אלי כהן מ"כולנו'" היה אמור לטוס הבוקר לחו"ל אך ביטל את הטיסה ברגע האחרון.

למרות האיסור, ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני יצא לסין ובמפלגתו שביקשה ממנו לבטל את הנסיעה שוקלים כעת להטיל עליו סנקציות אישיות שיגבילו את עבודתו בכנסת. "לצערי ח"כ‎ חיליק בר בחר לצאת לחו"ל, ללא אישור הסיעה, זאת בנוסף בכוונתו להעדר גם שבוע הבא בזמן ההצבעה על חוק 'נאמנות בתרבות'", הסביר מרכז האופוזיציה יואל חסון. "לא אישרתי לחיליק בר להתקזז עם ח"כ ועקנין הוא עשה זאת על דעת עצמו, כל מי שיטען אחרת בקלות ניתן להוכיח טענתי. חסון הוסיף, "זה הזמן להתגייס לעבודה בכנסת כדי לנצח את הקואליציה".

עוד באותו נושא

אביגדור ליברמן התפטר וקרא לבחירות: "ההסדרה - כניעה לטרור"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזבה את בית החולים בניגוד להמלצת הרופאים. השכל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ בר כתב בתגובה חשבון הפייסבוק שלו: "בניגוד ל'גורמים בכירים באופוזיציה' שמנסים לעשות סיבוב שקרי על חבריהם לספסל, זו נסיעה שדווחה לסיעה, מנהליה וראשיה ואושרה כבר לפני שלושה שבועות. ביטול הנסיעה באותו יום הייתה גורמת לנו נזק רב מול הסינים".

עוד הוסיף בר כי "בניגוד ל'גורם בכיר באופוזיציה' שהדליף ומנסה לעשות כרגיל סיבוב על חבריו במקום לאחר אותם ולהגן עליהם כנדרש ממנו, מעולם לא טסתי על ימי מליאה". בנוסף, בר כינה את חסון "שקרן".

ח"כ חיליק בר בדיון בעניינה של איילת אזולאי, פרשת פואד בן אליעזר, בימ"ש מחוזי ת"א. פברואר 2017. מגד גוזני
הנסיעה דווחה לסיעה. בר/מגד גוזני

המצב המתוח בכנסת הוביל גם להחלטת האופוזיציה למשוך את הצעות החוק לפיזור הכנסת שתוכננו להיום, לאחר שנודע כי צפוי רוב לקואליציה של 60:58. ההחלטה באופוזיציה התקבלה היות שהרוב מובטח בשלב זה לקואליציה. אם ההצעה הייתה נופלת היום, הרי שלא ניתן היה להעלותה פעם נוספת למשך חצי שנה, ועל כן הוחלט באופוזיציה לדחות את ההצבעה לרגע המתאים.

התפטרותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מהממשלה בשבוע שעבר, השיבה את הקואליציה למצב שבו הייתה טרם הצטרפותו לממשלה, אז נדרשה להתמודד עם רוב של 61 חברי כנסת בלבד. בנאומו ביום שני בפתח ישיבת סיעתו, הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על הקואליציה לפעול בשיתוף פעולה לאור המצב החדש שנכפה על הקואליציה.

חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
לא אישר התקזזות. מרכז האופוזיציה יואל חסון/טל אנגלנדר

ראשת האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה היום במליאה כי "הורדנו היום את הצעות החוק לפיזור הכנסת, אבל ממש לא מתכוונים להוריד את הנושא משולחנו של הציבור. הכנסת צריכה להתפזר וללכת לבחירות". לבני תקפה את שרת התרבות והספורט מירי רגב: "כששרת התרבות משתמשת בדמו של ילד קטן כדי לעשות סיבוב פוליטי ואתה אינך מגנה, השימוש בפחד בטרור כדי להישאר לא יחזיק מעמד".

"שמעתי שרים שמאיימים בראשו של סינואר", הוסיפה ראשת האופוזיציה. "ראש הממשלה, אל תשאיר את תושבי הדרום תלויים בחסדם הקטארים ומזוודות הכסף ותגיד פעם אחת לשרים שילמדו מהלקח שלך - האיום שבסוף אין אחריו כלום הוא הפגיעה הכי חמורה בביטחון ישראל. אם אתם רוצים לירות - תירו, אל תדברו. דיבורים בלי פעולות הם הפגיעה הכי חמורה בהרתעה. ממשלה שהורסת את הדמוקרטיה צריכה ללכת וטוב שעה אחת קודם".

שר המדע אופיר אקוניס הגיב למשיכות הצעות החוק לפיזור הכנסת על ידי האופוזיציה כי "בריחת האופוזיציה היא דוגמה לחוסר מנהיגות ופחד מהכרעת הציבור. פעם אחר פעם מבטאים התאמתם לתפקידם הנוכחי אותו צפויים למלא עוד שנים רבות".

פתיחת מושב הכנסת, 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"אם אתם רוצים לירות - תירו, אל תדברו". לבני/ראובן קסטרו

"יש צורך בעבודה משותפת ואמונה באחדות המטרה", אמר נתניהו, שעות אחדות לאחר ששרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, שבו בהם מהדרישה להעביר לידי בנט את תיק הביטחון. "יש צורך במשמעת קואליציונית ובהתנהגות הולמת ואחראית של כל חברי הממשלה - של כל חברי הסיעות וכל חברי הקבינט".

במקביל, שר האוצר משה כחלון הוסיף להטיל ספק ביציבות הממשלה ואמר כי הוא נערך לבחירות. "קשה לי להאמין שהעסק הזה יחזיק", אמר במהלך ישיבת סיעתו. "אנחנו נערכים לבחירות חודש מרץ".

(עדכון ראשון: 10:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully