וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בתקופה ביטחונית כזאת לא הולכים לבחירות"

18.11.2018 / 20:40

ראש הממשלה אמר בהצהרה לתקשורת כי הוא מקווה שכל השותפים "יגלו אחריות" ולא יפרקו את הקואליציה: "בתקופה מאתגרת כזאת לא מפרקים ממשלה". נתניהו הודיע שהוא יכנס לתפקיד שר הביטחון ואמר כי "בענייני ביטחון אין מקום לפוליטיקה ולשיקולים אישיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

הצהרת ראש הממשלה - כל העדכונים:

-נתניהו בהצהרה לתקשורת: "בתקופה כזאת לא הולכים לבחירות"
-גורמים בלשכת שר האוצר: "פגישת כחלון ונתניהו הסתיימה ללא תוצאות"
-בנט ושקד ימסרו מחר הצהרה מיוחדת לתקשורת
-הבית היהודי: "ללא מסירת תיק הביטחון אין טעם בקיום הממשלה"
-רה"מ החליט שאלי בן דהן ישאר בתפקידו כסגן שר הביטחון

על רקע איום הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת ואמר כי "בתקופה כזו לא הולכים לבחירות - זה חוסר אחריות". הוא התייחס לקרב על מינוי שר הביטחון ולדרישתה של מפלגת "הבית היהודי" לקבל את התיק לידיה ואמר ש"בענייני הביטחון אין מקום לפוליטיקה".

"אנחנו בעיצומה של המערכה ולא נוטשים באמצע", אמר ראש הממשלה. "ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה ומעבר לשיקולים אישיים. רוב אזרחי ישראל יודעים שכשאני מקבל החלטות בנושאי ביטחון אני עושה זאת בצורה עניינית ומתוך דאגה כנה ועמוקה לשלום וביטחון מדינתנו".


עוד בנושא בוואלה! NEWS
"לא נצביע עם הקואליציה": הבית היהודי דורש את חזרתו של דהן לביטחון
נתניהו במאמץ אחרון למנוע בחירות: "תקופה ביטחונית רגישה"
יממה גורלית בקואליציה: נתניהו ביטל את ישיבת ראשי הסיעות

הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו בנושא המשך פעילות הממשלה, קריה, תל אביב  18 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו בהצהרתו, הערב/ראובן קסטרו

עוד הסביר נתניהו שבימים האחרונים הוא שוחח עם כל ראשי הקואליציה ואמר להם שזה הזמן לגלות אחריות ולמנוע "בחירות מיותרות". בדבריו אמר כי "אל תפילו את הממשלה, ובייחוד לא בעיתוי רגיש זה. אמרתי להם שאסור לחזור על הטעות שעשו גורמים בממשלה ב-92' ו-99'".

"חלק מהביקורת נגד הממשלה נובעת מכך שלא ניתן להציג בפניכם את מה שרואים ראשי מערכת הביטחון וגם אני", הסביר נתניהו. "אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכה רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה ושאני מחויב להביא ביטחון מלא לתושבי הדרום. לא אגיד כאן מתי נפעל ואיך נפעל אבל יש לי תוכנית ברורה, אני יודע מה לעשות ומתי לעשות ואנחנו נעשה זאת".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר לאחר ההצהרה כי "ביטחון ישראל הוא באמת הדבר החשוב ביותר. עירבוב של פוליטיקה וביטחון הביא לפגיעה בבטחון תושבי הדרום ובדיוק בגלל זה ישראל צריכה ללכת לבחירות מיידיות. אפשר להחליף את הממשלה הזאת בממשלה שתדאג באמת לבטחון, ומאמינה באמת שאפשר לשנות". ראש האופוזיציה ציפי לבני הוסיפה כי "אצל ביבי נאומי ביטחון נועדו לתעמולת בחירות נטו ובנט למד מהמורה. כל יום, כל נאום, כל אמירה פוליטית מבהירים - אסור להשאיר את הבטחון בידיים שלהם. דווקא משום שמדובר בעניין של חיים ומוות. מי שמשחק פוליטית בבטחון לא יכול להיות אחראי על בטחון אזרחי ישראל".

היממה הגורלית שעברה על נתניהו בניסיון למנוע את פירוק הממשלה

ההצהרתו מגיעה אחרי פגישתו עם שר האוצר משה כחלון, שלדברי לשכתו הסתיימה "ללא תוצאות", ואיומי סיעת הבית היהודי שאם לא ימסור לידיה את תיק הביטחון - "אין טעם בהמשך קיום הממשלה".

על פי ההערכה פגישתו עם כחלון נועדה ל"מאמץ אחרון" לשמור על יציבות הקואליציה. בסיומה הודיעה לשכתו של כחלון כי הפגישה הסתיימה "ללא תוצאות" והשניים ייפגשו גם בהמשך השבוע. לפי גורמים בסביבת כחלון "נתניהו לא הצליח לשכנע את השר כחלון שהממשלה יכולה להמשיך לתפקד ביציבות גם עם 61 ח"כים". עם זאת, הגורם הדגיש כי ההידברות תימשך בהמשך השבוע.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וכחלון הבהירו שהם מעוניינים בבחירות מוקדם ככל האפשר, והם סיכמו ביניהם שאם נתניהו לא יצליח לשכנע את כחלון הערב - כולנו והבית היהודי יתמכו בהצעת חוק לפיזור הכנסת שתובא ביום רביעי להצבעה במליאה. במקביל, בבית היהודי חידשו את האולטימטום לראש הממשלה והבהירו היום שלא יסכימו להמשך עבודת הממשלה אם בנט לא ימונה לתפקיד שר הביטחון.

הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו בנושא המשך פעילות הממשלה, קריה, תל אביב  18 בנובמבר 2018 
(צלמים). ראובן קסטרו
"ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה". נתניהו בהצהרתו, הערב/ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון בדרכו לפגישה בקריה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 18 בנובמבר 2018. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"הסתיימה ללא תוצאות". כחלון נכנס לקריה לפני הפגישה עם נתניהו, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

למרות האולטימטום של הבית היהודי, גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי הוא מתכוון בכל מקרה לשמור את תיק הביטחון לעצמו וימנה בימים הקרובים שר חוץ, שככל הנראה יהיה מהליכוד. המשמעות היא שנתניהו יסרב סופית לדרישתו לקבל את תיק הביטחון. לפי ההערכה, ראש הממשלה יעדיף למנות לתיק החוץ את אחד משרי הליכוד.

בתגובה הצהירה מפלגת הבית היהודי כי הודעת נתניהו על איוש תפקיד משרד החוץ לא משנה כלום. "ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות", נאמר בהודעת המפלגה. "זוהי ממשלה שנקראת ימין ועושה שמאל: קריסה בהרתעה מול חמאס, אי פינוי חאן אל אחמר, מדיניות רפה כלפי מחבלים ומשפחותיהם לאחר פיגועי טרור", הוסיפו ואמרו שלציבור נמאס "להצביע ימין ולקבל שמאל". בנט ושקד הודיעו שמחר ימסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 10:30 בכנסת.

בלשכת ראש הממשלה עדיין לא פנו לאף אחד משרי הליכוד בנוגע למילוי תיק החוץ. השרים גלעד ארדן וישראל כץ מחזיקים שניהם בהתחייבות מראש הממשלה מתקופת הרכבת הממשלה הקודמת כי אם יתפנה תיק בכיר הוא יועבר אליהם, אך בפועל נתניהו המשיך להחזיק בתיק החוץ במהלך כל כהונת הממשלה. גם השרים יובל שטייניץ וצחי הנגבי אמרו בעבר כי הם מעונינים לכהן כשרי חוץ, וגם השר יריב לוין, שנחשב מקורב במיוחד לראש הממשלה, מוזכר כמי שעשוי להתמנות לתפקיד.

(עדכון ראשון, 19:47)

הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו בנושא המשך פעילות הממשלה, קריה, תל אביב  18 בנובמבר 2018 
(צלמים). ראובן קסטרו
נתניהו בהצהרתו בקריה, הערב/ראובן קסטרו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully