וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי מסיבי בוצע לעבר כלא רימונים בשרון; הערכה: מסר ממשפחת פשע

21.11.2018 / 6:17

בעקבות הירי המשטרה חסמה לזמן קצר את הכביש מצומת רעננה עד צומת בני דרור לשני הכיוונים. שוטרים הוזעקו במקום והיורים נמלטו. הערכה - הירי בוצע ע"י ארגון פשיעה בתגובה ללחץ שהפעיל שב"ס בחקירת חיסול בשכונת התקווה בת"א

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
כלא רימונים ב-2014/שלומי גבאי

אש נפתחה הבוקר (רביעי) לעבר כלא רימונים שבאזור השרון. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. הירי זוהה על ידי צוות הביטחון ברכב הסיור במתחם, אך היורים נמלטו.

המשטרה פתחה בחקירה יחד עם מודיעין ושב"ס. ההערכה היא כי הירי בוצע על ידי משפחת פשע במטרה להעביר מסר לשירות בתי הסוהר (שב"ס).

הירי בוצע בסביבות השעה 4:00 ובזירה נמצאו קליעי תת-מקלע רבים. הכביש נסגר מיד לתנועה, מצומת רעננה עד צומת בני דרור, משני הכיוונים. שוטרים שהוזעקו למקום הכווינו את התנועה לדרכים חלופיות. בהמשך הכביש נפתח מחדש לתנועה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מוטרד מהריח של האינג'רה": ביטל את חוזה השכירות לזוג ממוצא אתיופי
"מצפים שהחקירה תסתיים": טראמפ השיב לשאלות החוקר המיוחד
בחירות בצל המתיחות: איתמר רביבו נבחר לראשות מועצת חוף אשקלון

מכונית הקצינה - מטען חבלה שהתפוצץ ברכבה של קצינת שב"ס בנתניה. מערכת וואלה! NEWS
רכבה של הקצינה לאחר פיצוץ המטען לפני כחודש/מערכת וואלה! NEWS

במשטרה ובשב"ס מעריכים כי הירי נועד להפעלת לחץ מצד ראש ארגון פשיעה המוחזק בבית המעצר הדרים, זאת לאחר החיסול בשכונת התקווה שבתל אביב לפני כשבועיים - אז נהרגו שני בני אדם בפיצוץ רכב.

בעקבות אותו חיסול, המשטרה פעלה נגד אחד מארגוני הפשיעה באזור השרון, מתוך הנחת עבודה שיש לו קשר לביצוע האירוע בשכונת התקווה. הלחץ הופעל ברובו על ראש הארגון המוחזק במעצר בנסיבות אחרות.

בימים האחרונים חל חיכוך רב עם ראש הארגון המדובר. במשטרה מעריכים כי לפני כמה ימים הוצת בטעות רכב של אזרח תמים באזור המרכז, לאחר שהעבריינים התכוונו להצית את רכבו של קצין המודיעין בכלא רימונים המתגורר בסמוך. בעקבות האירוע, בשב"ס הוחלט להגביר את הלחץ אל רא הארגון, מה שהוביל על פי החשד לירי שהתרחש הבוקר.

עוד באותו נושא

ארגוני פשיעה שלחו מסר מהכלא לקצינה: פרטים חדשים על המטען ברכב

לכתבה המלאה

מטען במכונית הקצינה

בשב"ס החלו בשעות האחרונות לנקוט צעדים כדי להגביר עוד יותר הלחץ על ראש ארגון הפשיעה ואנשיו בתוך בתי הכלא. במקביל החלו פעולות לאבטחת סגל שב''ס שהיו בחיכוך עם ראש ארגון הפשיעה בימים האחרונים. בשעות הקרובות תתקיים בשב"ס הערכת מצב בה תיבחן האפשרות להגביר את האבטחה על שורה של בעלי תפקידים בארגון בעקבות הירי הבוקר. בשב"ס מגדירים את האירוע כחמור במערכת היחסים בין העולם העברייני למערכות אכיפת החוק.
בחודש שעבר התפוצץ מטען חבלה ברכבה של מפקדת אגף בכלא רימונים, שחנה מחוץ לביתה. חקירת שירות שב"ס בנושא העלתה חשד כי אנשים הקשורים לשני ארגוני פשע מרכזיים עומדי מאחורי המעשה.

בעקבות האירוע החליטו בשב"ס להציב אבטחה על הקצינה, על בני משפחתה ועל ביתה. על פי הערכת בכיר בארגון, "מי שעשה את המעשה פעל במקצוענות. לא מדובר בפעילות חובבנית".

"אין ספק שהנחת מטען החבלה במכונית הקצינה נועדה להעביר לה מסר: 'אנחנו יודעים איפה את גרה, מהי שגרת היום שלך ושל בני המשפחה, ואנחנו יכולים לפגוע בהם ובך'. נפעל בעוצמה ובנחישות להגיע אל מי שעומד מאחורי ניסיון הפגיעה", הוסיף הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully