וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוטרד מהריח של האינג'רה": ביטל את חוזה השכירות לזוג ממוצא אתיופי

20.11.2018 / 20:09

לאחר שחתמו על חוזה והעבירו שיקים, בעל הדירה התקשר אל שרה ארגאו ובן זוגה כדי לבדוק אם הם מכינים את "כל המאכלים של העדה". כשענתה ארגאו כי לעיתים אמה מביאה לה אינג'רה, התנצל המשכיר והודיע שההסכם מבוטל והתשלום יוחזר לבני הזוג. "מזועזעת. די לגזענות"

ילדה בת חמש נפלה מבניין רב קומות בנתניה ונהרגה. אור רביד, מערכת וואלה!
ביטלו את החוזה. בניין בנתניה/מערכת וואלה!, אור רביד

בעלי דירה מנתניה ביטלו את החוזה לזוג שוכרים ממוצא אתיופי בטענה כי הם "מוטרדים" מהריח של מאכל האינג'רה. לאחר שחתמו על החוזה והעבירו את השיקים עבור שכר הדירה, אליה היו עתידים להיכנס בתחילת חודש ינואר, התקשר השוכר אל שרה ארגאו לוודא אם היא מכינה את "כל המאכלים של העדה". ארגאו סיפרה לו כי מדי פעם היא מביאה אינג'רה מאמה ובתגובה החליט הבעלים שהזוג לא יוכל להיכנס לדירה והחזיר להם את התשלום.

ארגאו ובן זוגה חיפשו דירה במשך תקופה ארוכה. כשמצאו, בעלת הדירה אמרה להם כי יש עוד דיירים שממתינים לה, ולכן העבירו לה בני הזוג שישה שיקים. הצדדים חתמו על חוזה בכתב וקבעו את תאריך הכניסה ל-1 בינואר. לאחר מכן קיבלה ארגאו שיחת טלפון מבעלה של בעלת הדירה שבה ביקש לברר פרטים אודות מוצאם האתיופי.

עוד בוואלה! NEWS:
עובדת בחברת לבייב שנחקרה באזהרה קפצה אל מותה בבורסה בר"ג
"צעקתי לו לרדת": בן 11 נפל מחלון ביתו בקומה ה-12 בקריית ים ומת
גבר בן 35 נפצע קל מדקירה בפניו סמוך לירושלים; התוקף נמלט

אפליה נגד אתיופים,  מוטרד מהריח של האינג'ירה. אין, מערכת וואלה! NEWS
ההתכתבות בין שרה לבעל הדירה/מערכת וואלה! NEWS, אין

"הוא התקשר לוודא איתי אם אני מכינה את 'כל המאכלים של העדה'", סיפרה. "לא הבנתי למה הוא מתכוון, והוא חזר ושאל על המאכלים ועל הריחות. מאוחר יותר הוא שלח לי הודעה שהתכוון לאינג'רה. הסברתי לו שאני לא מכינה, אך מדי פעם אני מביאה מאימא שלי. לאחר שאמרתי את המילים הללו, הוא החליט שאנחנו לא יכולים להמשיך בתהליך. הסברתי שאין לי כל בעיה לא להביא הביתה אם זה ממש בעייתי, אך הוא ביקש סליחה ואמר שאשתו תחזיר לנו את כל השיקים שלנו".

ארגאו אמרה כי בהמשך התקשרה אליה בעלת הדירה ובן זוגה שוחח עמה. בשיחה אמרה לו כי בעבר גרה בבניין שכנה שהכינה מאכלים אתיופיים, וטענה כי "אם הייתה להם אפשרות הם היו בורחים". עוד אמרה בעלת הדירה כי "אם הייתה לי אפשרות להוסיף את זה בחוזה, הייתי מוסיפה, אבל מי היה מבטיח לי שלא תבשלו שם את זה". היא התנצלה וניתקה את השיחה. "אני בהלם, מזועזעת ומקווה שזה יגיע לאן שזה צריך להגיע. די לגזענות", אמרה ארגאו.

חבר מועצת העיר נתניה, אמייה טגה, אמר בתגובה: "לצערי הרב העדה האתיופית סובלת יום יום מגזענות ואלימות בחברה. המקרה הכי טוב להתמודד עם אותו מקרה זה לתבוע את אותו בעל דירה, אם מה שהפריע לו זה ריח של האוכל עכשיו הוא יצטרך לחשוב איך הוא מפצה את בני הזוג על היחס המזלזל. כאחד שנלחם כל היום בגזענות יש לי אפס סובלנות לדבר הזה. אנחנו נפעל גם מתוך העירייה וגם באופן עצמאי כדי למגר בתופעה ולהעלים אותה מהחברה הישראלית בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully