וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הטרור היהודי: עשרות תלמידי הישיבה ברחלים זומנו להעיד

החוקרים הגיעו לישיבת פרי הארץ שבין תלמידיה גם העצורים בפרשת הטרור היהודי וחילקו זימונים לתלמידים על מנת למסור עדות בפרשה. בארגון חוננו המייצג את החשודים טענו כי השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי ואף קראו למח"ש לחקור את הנושא

ללא קרדיט

כוחות המשטרה הגיעו היום (רביעי) לישיבת "פרי הארץ" שבהתנחלות רחלים וחילקו זימונים לחקירה לכ-30 מתלמידיה, זאת במסגרת חקירת פרשת הטרור היהודי. הכוחות בראשות קצין החקירות של ימ"ר ש"י שי דה-קוסטא הגיעו לישיבה לאחר שבשבועות האחרונים תושאלו עשרות בנושא.

ארגון חוננו המייצג את חמשת הנערים שעצורים בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, טענו כי השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי, ללא צו המתיר להם את הכניסה לשטח הפרטי - ולאחר שהוזהרו על ידי צוות הישיבה שהכניסה אינה חוקית ופוגעת בסדרי הלימוד של התלמידים במקום.

בארגון ציינו כי הם רואים בחומרה את כניסת המשטרה לישיבה, ואף קראו לרשויות לחקור את הדבר. "המשטרה מפרה ברגל גסה את הוראות החוק", אמר עו"ד עדי קידר מהארגון. "הבהרנו להם באופן ברור כי כניסה לשטח פרטי ולמגורים צריכה להתבצע על פי צו, למרות ההתראה, המשטרה התפרצה לישיבה. יש לזכור שהתלמידים גם ככה מבוהלים לאחר ההתנהלות בחודשיים האחרונים ואנו מצפים שהדבר יתוחקר באופן מידי בידי מח"ש".

לקריאה נוספת:
נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"
ריבלין נגד הביקורת על השב"כ: "להישמר ממתקפה חסרת אחריות"
שריפת דגל וכיתוב "מוות לציונים": פרשת הטרור היהודי נחשפת

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
ישיבת פרי הארץ ברחלים/רוני כנפו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות הארגון כי "בימים אלו נחקרת פרשייה של חשד למעורבות בפעילות טרור תחת צו איסור פרסום. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המתבצעות במסגרתן. יחד עם זאת נציין כי תכלית החקירה, כמו גם כל פעולות החקירה המתבצעות במסגרתה היא אחת - הגעה לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

עוד באותו נושא

הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית

לכתבה המלאה

"עליית מדרגה חדשה"

הבוקר במהלך דיון בהארכת מעצרם של החשודים, עורכי דינם יצאו מאולם הדיון בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד במחאה על כך שהנערים לא הובאו לדיון. עורכי הדין חי הבר ואמיר ברכה שמייצגים את הנערים החשודים מטעם הארגון אמרו כי "יש היום עליית מדרגה חדשה. כמו שכולנו יודעים הליכי מעצר מתקיימים כאשר החשוד נמצא נוכח באולם. כאן היחידה החוקרת החליטה שהיא לא רוצה להביא אותם והיא רוצה לקיים דיון לא בנוכחותם, הדבר הזה לא נכון, אין דבר כזה אין הליך מעצר שלא בנוכחות החשוד, לכן אנחנו כל עורכי הדין קמנו ועזבנו את האולם". החמישה יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם.

הפרשה נחשפה לפני כשלושה ימים, ובמהלך חקירתה נעצרו חמישה נערים בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, פלסטינית תושבת בדיא, מזריקת אבנים במהלך נסיעה ברכבה בליל יום שישי, 12 באוקטובר, סמוך להתנחלות רחלים.

משלושה מהחשודים נמנע במשך שבוע מפגש עם עורך דין בהתאם לסעיף בחוק הנוגע לחקירות בעבירות ביטחון. הדבר עורר ביקורת נרחבת מצד אנשי ציבור, ובהם חברי כנסת, ראשי מועצות וכן רבנים בציונות הדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully