וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הספיק להביא את הרובה מהארון: כך נעצר המחבל מגבעת אסף

כחודש לאחר שביצע את הפיגוע בטרמפיאדה בו נרצחו שני חיילי צה"ל יוסף כהן ויובל מוריוסף, כוחות הימ"מ הצליחו במבצע משותף עם צה"ל ושב"כ לאתר את עאסם ברגותי, שהסתתר בכפר בבנימין. הוא נעצר מבלי שנורה כדור אחד. אמו של מוריוסף: "להטיל עונש מוות על המחבל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

יותר מחודש חלף מאז המחבל עאסם ברגותי נמלט מזירת הפיגוע שביצע בגבעת אסף, במהלכו נרצחו שני חיילי צה"ל יוסף כהן ויובל מור יוסף. כוחות הביטחון שלכדו אותו הלילה (שלישי) במבצע מיוחד, איתרו אותו בכפר אבו שחידם שבבנימין, ועצרו אותו לפני שהספיק לפתוח באש.

במהלך המבצע המשותף לצה"ל, שב"כ וכוחות ימ"מ של משטרת ישראל, הלוחמים הפתיעו את ברגותי, שהסתתר בביתו של סייען. הלוחמים הצליחו להתגנב למקום בחשאיות מבלי שברגותי הצליח להבחין בכך.

במהלך מעצרו של ברגותי לא התבצע ירי, זאת מאחר שהוא לא הצליח להגיע אל כלי הנשק שהחביא בארון בבית שבו הסתתר. מלבד אותו כלי נשק, רובה מסוג קלצ'ניקוב, נמצאו גם מחסניות. הלוחמים כיוונו אליו את נשקיהם ואילו הוא נכנע במהירות. הוא נכפת בידיו, הוצא מהמבנה ולאחר מכן הועבר לחקירה על ידי כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת:
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
יילחם עד הכדור האחרון: הערכה כי המחבל מגבעת אסף יבצע פיגוע נוסף
צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף

לוחמי הימ"מ - היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ישראל/משמר הגבול עצרו את  עאצם ברגותי אשר ביצע את הפיגוע הקשה בטרמפיאדה בגבעת אסף ב- 13.12.18.. דוברות משטרת ישראל
פעילות הכוחות במהלך מעצרו של ברגותי/דוברות משטרת ישראל

"לא היה לנו ספק שאנו נגיע אל עאסם ברגותי ונביא למעצרו", אמר מפקד הימ"מ, ניצב-משנה נ'. "שיתוף הפעולה של הימ"מ עם גורמי הביטחון השונים לרבות שירות הביטחון הכללי הוא זה שמביא פעם אחר פעם להצלחות מבצעיות מרשימות והוא זה שימשיך להבטיח שאף מרצח שפל לא יחמוק מהזרוע הארוכה של הימ"מ".

דניאל, אחיו של הפצוע נתנאל פלבר שעדיין מאושפז במצב קשה, סיפר כי מפקד נצח יהודה התקשר להודיע לו על המעצר. "דיברתי עם המשפחה, הערנו את כולם כי זה היה מוקדם". הוא אמר כי מצב אחיו קשה מאוד, "אבל לפחות זה נותן משהו, משמח שהוא לא יעשה עוד פיגוע".

בשב"כ ציינו כי אנשי הארגון וצה"ל הפעילו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות כדי לאתר את ברגותי. בין השאר, בוצע מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות חמאס בגזרת בנימין.

במהלך הפיגוע, התקרב ברגותי לטרמפיאדה בכניסה לגבעת אסף ופתח באש לעבר השוהים בה. שני החיילים, יובל מור יוסף ויוסף כהן, נרצחו ובנוסף אליהם נפצעו חייל נוסף ואזרחית. מאז, איתרו לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ נשק מסוג קלצ'ניקוב ומחסניות שבאמצעותם ביצע ברגותי את הפיגוע, אך רק הלילה הוא נתפס. בשב"כ ציינו כי במהלך ימי המצוד, ברגותי עסק בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות ימ"מ וצה"ל עוזבים את הכפר אבו שח'ידם לאחר מעצרו של עאסם ברגותי המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, 8 בינואר 2019. צילום מסך
הכוחות עוזבים את המבנה בו נעצר ברגותי/צילום מסך

המחבל עאסם ברגותי הוא אחיו של סלאח ברגותי, שביצע את הפיגוע בעפרה כמה ימים מוקדם יותר ובמהלכו מת תינוק שיולד בלידת חירום אחרי שאמו נפצעה. סלאח ברגותי נהרג בלילה שלפני הפיגוע בגבעת אסף במהלך ניסיון מעצרו.

הבוקר, עם תום המצוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות הביטחון על לכידת המחבל בתום המצוד הממושך. "אני מברך את שב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה", אמר נתניהו. "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הודה לכוחות שלקחו חלק במבצע. "אני גאה בלוחמי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת ישראל שפעלו במקצועיות ונחישות ולכדו את המחבל המתועב", אמר. "כוחות משטרת ישראל ומג"ב ימשיכו לרדוף במקצועיות ונחישות אחרי המחבלים בכל מקום בו יימצאו, ויבואו איתם חשבון בשם מדינת ישראל".

האחים סאלח ועאסם ברגותי. צילום מסך
עאסם ברגותי/צילום מסך

"להטיל עונש מוות על המחבל"

עם היוודע דבר מעצרו של ברגותי, אילנית מוריוסף, אמו של החייל יובל מוריוסף שנרצח בפיגוע, אמרה כי היא אינה מסתפקת בתפיסתו. "לצערי הבשורה לא כל כך מנחמת במדינה כמו שלנו, מאחר שבעוד כמה שנים הוא יכול להשתחרר", הסבירה. "הוא הרי כבר היה בכלא והשתחרר, אז מה הטעם? מי מבטיח לי שהוא יינמק בכלא? מי מבטיח לי שבכלא רע לו? התנאים בכלא כל כך טובים שכנראה הוא היה מוכן להיתפס חי. התוצאה היא שהוא חי ואנחנו מתים".

נפגעת הפיגוע בגבעת אסף, שירה סבאג, אמרה על המחבל האחראי לפציעתה כי "מאוד שמחה שתפסו את המחבל. טוב שלא הרגו אותו ועצרו אותו כך, הוא ישפט על מעשיו. כך יוכלו למנוע עוד פיגועים". את הדברים אמרה הבוקר לאביה הרב יורם סבאג. שירה מאושפזת בשיקום בבית החולים שיבא.

לדברי אביה של הפצועה, הרב סבאג, "שמחים שעצרו את המחבל, חבל שלא הרגו אותו, אדם שרוצח חיילים מגיע לו למות, אנחנו אנשי התייבשות לו נשברים, על כל אירוע כזה צריך להרחיב את ההתיישבות".

חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
נרצחו בפיגוע. יובל מוריוסף ויוסף כהן/צילום מסך, צילום

היא קראה לראש הממשלה נתניהו להרוס במהירות את ביתו של ברגותי, וכן את בתיהם של הסייענים. "שיידע כל אחד שרק חושב על טרור, עוסק בטרור, שביתו לא יעמוד עוד", אמרה. "הוא הרי מגיע ממשפחה של מחבלים; ידעו מי הוא; למה עד עכשיו לא הרסו לו את הבית? שבוע קודם רצח אחיו בעפרה את התינוק עמיעד ישראל. הוא לא היה צריך להיתפס חי. הוא לקח חיים אין לו שום זכות להישאר בחיים".

היא ציינה כי הצבא עדכן את בני המשפחה במהלך החיפושים, בעוד שהפוליטיקאים לא היו בקשר עמם. "הילד שלי נלחם בטרור, אנחנו נילחם את המלחמה שלו", הצהירה. "למרות כל הכאב והקושי שלנו אנחנו לא נשתוק. צריך להרוס בתים של מחבלים וסייענים, צריך לתת עונש מוות למחבלים וצריך לגרש מכאן את משפחות המחבלים. כל זאת כדי לשמור על חיינו שלנו".

(עדכון ראשון 10:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully