וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש היו רק תירוץ: המערכה הסודית של איזנקוט נגד חמאס בסיני נחשפת

6.1.2019 / 12:48

אחרי הדיווחים על תקיפות ישראליות נגד דאעש בסיני, עולה מפרסומים זרים כי צה"ל ניהל מערכה נגד ההתעצמות של הזרוע הצבאית של חמאס באזור. על פי הפרסומים, במהלך כהונתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט סוכלו העברות משלוחי נשק מסיני לרצועת עזה והושמדו 15 אלף רקטות תקניות

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

עם כניסתו לתפקיד בשנת 2015, ניהל הרמטכ"ל גדי איזנקוט מערכה חשאית נגד התעצמות הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. תכנית זו תוכננה בהתאם להנחיות הקבינט המדיני-ביטחוני לחזק את ההרתעה והיציבות בדרום, לבנות מכשול מתחת לפני הקרקע נגד מנהרות ומעל הקרקע נגד חוצי גדר, למנוע משבר הומניטארי ולייצר תחושת ביטחון לתושבי הנגב המערבי.

התכנית כללה כמה שכבות. לפי פרסומים זרים, קהילת המודיעין פעלה בזירה הבינלאומית והתנקשה בחייהם של מהנדסים שפיתחו אמל"ח מתקדם. במסגרת השכבה השנייה ניצל הרמטכ"ל את סבבי האלימות עם חמאס ותקף 800 יעדי טרור שונים לאורך כל רצועת עזה בשבעת החודשים האחרונים. התקיפות כללו מפקדות, תשתיות תת קרקע, עמדות, אמצעים טכנולוגיים, מחנות אימונים, מצבורי נשק וטיפול ממוקד בזרוע הימית המתפתחת של חמאס. זאת, לא כולל טיפול בעולם המנהרות ההתקפיות שצבר תאוצה בתקופתו.

עוד בוואלה! NEWS:
פי 5 יותר פשעי שנאה: הטרור היהודי חזר והשב"כ על הכוונת
ידע - ולא התריע: הוחמר עונשו של המהנדס מהאסון בהר הרצל
פיגוע ירי לעבר אוטובוס סמוך לבית אל: הנהג נפצע קל

גדי איזנקוט. ראובן קסטרו
ניהל מערכה נגד התעצמות הזרוע הצבאית של חמאס. איזנקוט/ראובן קסטרו

השכבה השלישית כללה, לפי פרסומים זרים, תקיפות ברחבי סיני במהלך כהונתו של איזנקוט שסיכלו מספר רב של משלוחי נשק מסיני לרצועת עזה עבור חמאס, וכתוצאה מכך הושמדו 15 אלף רקטות תקניות. כך, למעשה, מסתבר כי הפרסומים הזרים על אודות תקיפת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני היו רק תירוץ. בזרוע הצבאית של חמאס היו מעוניינים לשדרג את ארסנל הרקטות שלהם מייצר מקומי שמתבלה במהירות, ולא ברמת איכות גבוהה כמו של הרקטות התקניות. יחד עם זאת, יש לציין כי עדיין ביכולתו של חמאס לשגר רקטות לעבר תל אביב והסביבה.

כמו כן, בשבוע שעבר התבטא נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי בריאיון לתכנית "60 דקות" ברשת CBS, כי שיתוף הפעולה בלחימה בטרור בחצי האי סיני בין לישראל לצבא מצרים "מגוון" ו"נרחב". כשנשאל האם שיתוף הפעולה הוא ההדוק ביותר מאז החתימה על הסכמי השלום השיב א-סיסי: "כן, בהחלט".

עוד באותו נושא

נשיא מצרים: שיתוף הפעולה עם ישראל נגד דאעש הוא ההדוק אי פעם

לכתבה המלאה
פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
התבטא בראיון על שיתוף הפעולה עם ישראל. א-סיסי עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

הריאיון המלא אמור להתפרסם היום, למרות התנגדות מצרית לפרסום החלק שבו התייחס לישראל. התבטאות נשיא מצרים מתחברת לפרסום ב"ניו יורק טיימס" לפני כשנה, שבו נטען כי ישראל סייעה למצרים ביותר ממאה תקיפות אוויריות נגד כוחות דאעש בסיני. באותם ימים הכחישו גורמים רשמיים במצרים את הפרסום.

צעדת תמיכה בחמאס היום בחאן יונס. רויטרס
צעדת חמאס בחאן יונס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully