וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים: שיתוף הפעולה עם ישראל נגד דאעש הוא ההדוק אי פעם

סיסי אישר בראיון ל-CBS את קיומו של שיתוף הפעולה עם ישראל במלחמה נגד דאעש בסיני, שאותו הגדיר כ"נרחב". דבריו מצטרפים לדיווחים שהתפרסמו בעבר על כך שקהיר מאפשרת לישראל לתקוף בשטחה, כחלק מההתקרבות בין המדינות האויבות לשעבר

רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר אמש (חמישי) בראיון ל-CBS שמצרים משתפת פעולה עם ישראל במלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני. כשנשאל אם שיתוף הפעולה בין שתי המדינות האויבות לשעבר הוא ההדוק ביותר שהיה אי פעם, סיסי השיב בחיוב. "יש לנו שיתוף פעולה נרחב עם הישראלים", הוסיף.

בכך סיסי אישר את קיומו של שיתוף הפעולה עם ישראל בלחימה נגד דאעש, אף כי בעבר התפרסמו על כך דיווחים. בחודש פברואר פרסם ה"ניו יורק טיימס" תחקיר מקיף על שיתוף הפעולה חסר התקדים שנוצר בין שתי המדינות בלחימה נגד הארגון. על פי התחקיר, כלי טיס ישראליים תקפו בשנתיים האחרונות יותר ממאה פעמים בשטח מצרים במטרה לסייע למשטרו של סיסי.

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם של נתניהו וסיסי בספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

הדיווח של "הניו יורק טיימס" מתבסס על שבעה גורמים אמריקניים ובריטיים בעבר ובהווה שהיו מעורבים בנעשה באזור ובחרו לשמור על עילום שם. על פי הדיווח, הסיוע הישראלי למצרים החל אחרי הפלת המטוס הרוסי בדרום סיני באוקטובר 2015, שהיה השיא במתקפות של דאעש בחצי האי סיני. התקיפות, כך דווח, אירעו לעתים בקצב של יותר מפעם אחת בשבוע, כולן באישורו של א-סיסי.

נשיא מצרים, לשעבר מפקד הצבא, הוא חלק מאליטת הגנרלים שהידקה את יחסיה עם בכירי צה"ל מאז הסכם השלום ב-1979. עלייתו לשלטון בהפיכה צבאית הייתה בשורה משמחת עבור ישראל, שחששה מהשלכות שלטונו של מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", שניצח בבחירות ב-2012. מורסי סולק ונכלא, ולפי הניו יורק טיימס, ישראל לחצה על ארצות הברית - אז תחת ממשלו של ברק אובמה - להכיר במשטר הצבאי החדש. היחסים בין אובמה לא-סיסי היו מתוחים בשל הדיכוי האלים של מתנגדי המשטר ותומכי "האחים המוסלמים", אך אלו לא הפריעו לירושלים ולקהיר להתקרב.

עוד באותו נושא

נלחמים יחד בדאעש: "ישראל תקפה יותר מ-100 פעמים במצרים בתוך שנתיים"

לכתבה המלאה
אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
לוחמי דאעש בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

במצרים מנסים למנוע את שידור הראיון, שאמור להתפרסם במלואו ביום ראשון הקרוב, אך זאת בעיקר בגלל השאלות שסיסי נשאל על הטבח במתנגדי המשטר ועל דיכוי האופוזיציה. בין היתר, משטרו של סיסי נאשם בטבח בכמעט אלף תומכי "האחים המוסלמים" בהפגנה שהתקיימה ב-2013. בנוסף לכך, על פי הערכת משמר זכויות האדם, במצרים מוחזקים 60 אלף אסירים פוליטיים. סיסי השיב לטענה זאת בראיון ל-CBS: "אני לא יודע מאיפה הם קיבלו את המספר הזה. אין אסירים פוליטיים במצרים. בכל מקום שבו יש מיעוט שמנסה לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית שלו עלינו להתערב, לא משנה בכמה אנשים מדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully