וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רפובליקני: "טראמפ הורה להאט את נסיגת הצבא מסוריה"

הסנאטור לינדזי גרהאם אמר כי הנשיא עדכן אותו כי השיחות על נסיגת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה "הופסקו". עוד הוסיף כי שמע פרטים שלא הכיר אודות תכניתו של הנשיא בסוריה, שלדבריו "גרמו לי להרגיש הרבה יותר טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם אמר אתמול (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה להאט את תכנית נסיגתם של 2,000 חיילים אמריקנים מסוריה. בתום ארוחת צהריים עם הנשיא, הסנאטור ציין בפני כתבים מחוץ לבית הלבן כי השיחות על נסיגת כוחות הצבא מהמדינה "הופסקו".

לדבריו, טראמפ אמר לו "כמה דברים שלא ידעתי" על תכניותיו בסוריה, ש"גרמו לי להרגיש הרבה יותר טוב בנוגע לאן פנינו מועדות". השניים אף שוחחו על השבתתו החלקית של הממשל עקב היעדר הרוב בסנאט לאישור מימון בניית החומה בין ארצות הברית למקסיקו.

גרהאם, מקורבו של טראמפ, היה ממבקרי ההחלטה הפתאומית על נסיגת הצבא האמריקני מסוריה. הצהרתו של הנשיא, אליה התנגדו גם מפקדי הצבא, הגיעה לאחר שהכריז כי דאעש הובס. זמן קצר לאחר מכן הגיש שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, את מכתב התפטרותו.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: אם הדמוקרטים לא יסכימו למימון חומה - נסגור את הגבול
אחרי הנסיגה מסוריה: טראמפ הגיע לביקור פתע בעיראק
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, 14 בנובמבר 2018. רויטרס
ביקר את החלטת טראמפ. גרהאם/רויטרס

שר ההגנה היוצא חתם בשבוע שעבר על הצו המורה על נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה. עם זאת, לוח הזמנים לתחילת הנסיגה אינו ברור, אך היא עשויה להתחיל בתוך שבועות. גורם בכיר אמר לרויטרס כי גיבוש התכנית נמצא בעיצומו.

החלטתו של טראמפ התקבלה לאחר שיחה שקיים עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שלפי דיווחים בתקשורת האמריקנית הפתיעה את כולם. ברשת CBS דווח כי טראמפ אמר לארדואן בשיחה ביניהם כי ארצות הברית "סיימה את תפקידה" בסוריה. לדברי גורם בכיר בממשל המעורה בפרטי השיחה, אמר טראמפ לארדואן על סוריה: "היא כולה שלך. אנחנו סיימנו".

עוד באותו נושא

דיווח: מפקדים בצבא ארה"ב רוצים להשאיר לכורדים בסוריה נשק אמריקני

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור פתע לחיילים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
הרגיע את גרהאם. טראמפ בביקור בעיראק, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully