וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין שלח מכתב לטראמפ לרגל השנה החדשה: "מוכנים לדיאלוג"

30.12.2018 / 15:08

לקראת 2019, הביע נשיא רוסיה תקווה כי וושינגטון ומוסקבה יחדשו את השיחות ביניהן אחרי שנשיא ארה"ב ביטל את הפגישה עמו בשל המשבר באוקראינה. הוא שלח מכתבים גם לאסד, מיי ונשיא סין

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מוסקבה מוכנה לקיים דיאלוג עם ארצות הברית - כך מסר היום (ראשון) הקרמלין. את הדברים כתב הנשיא פוטין במכתב ברכה לרגל השנה החדשה בזמן של קיפאון ביחסים בין שתי המעצמות. טראמפ ביטל פגישה שתוכננה עם פוטין בחודש שעבר בשל השתלטות רוסיה על כלי שיט אוקראיניים לחופי חצי האי קרים.

"ולדימיר פוטין הדגיש היחסים הם הגורם החשוב ביותר ביציבות האסטרטגית ובביטחון העולמי", נמסר מהקרמלין. "הוא אישר כי רוסיה מוכנה לדיאלוג עם ארצות הברית על הנושאים הרחבים ביותר שעל סדר היום". אחת הסוגיות הבוערות ביותר בין מוסקבה לוושינגטון היא כוונת ממשל טראמפ לפרוש מהסכם בקרת נשק גרעיני שנחתם בשלהי המלחמה הקרה.

בתוך כך, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צוטט בסוכנות הידיעות TASS כמי שאמר שההחלטה על פסגה בין פוטין לטראמפ ב-2019 מונחת לפתחה של ארצות הברית. "הנושא צריך לעלות לדיון בוושינגטון. גם הנשיא שלנו וגם נציגיו הודיעו כי הם מוכנים לשיחות ברגע שוושינגטון תהיה מוכנה אליהן".

לקריאה נוספת:
אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה ורוסיה סיכמו לשתף פעולה בסוריה
חומת הפרדה: רוסיה השלימה את הקמת הגדר בחצי האי קרים
תחת עיניו הפקוחות של פוטין: רוסיה ביצעה ניסוי בטיל על-קולי
פוטין: נייצר בקלות טילים אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין
רוסיה מקימה בסיסים חדשים באיים שנמצאים במחלוקת עם יפן

הנשיא פוטין העניק לטראמפ מתנה - כדורגל טראמפ: "תודה רבה, אתן אותו לבני בארון". רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי, יולי/רויטרס

פוטין שלח איגרות ברכה לכמה מנהיגים נוספים בעולם. לנשיא סוריה בשאר אסד הוא הבטיח להמשיך לסייע "במאבק בטרור, בהגנה על ריבונות המדינה ועל שלמותה הטריטוריאלית".

במכתב לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הוא איחל "שגשוג והצלחה לאזרחי בריטניה". ביום שישי אמרה שגרירות רוסיה בלונדון כי שתי המדינות הסכימו על החזרת חלק מאנשי הסגל הדיפלומטי שגורשו מוקדם יותר השנה משתי המדינות בעקבות הרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל בסולסברי. הקרמלין מכחיש מעורבות בניסיון החיסול שלו.

פוטין שלח מכתבים גם לנשיא סין שי ג'ינפינג ולראש ממשלת יפן שינזו אבה.

(עדכון ראשון: 13:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully