וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה ורוסיה סיכמו לשתף פעולה בסוריה

שרי החוץ וההגנה של שתי המדינות נפגשו במוסקבה אחרי הכרזת טראמפ על השבת החיילים האמריקנים. הם סיכמו לתאם מהלכים גם עם איראן. "לעקור סופית את איומי הטרור מסוריה"

ללא

טורקיה ורוסיה סיכמו על שיתוף פעולה בנוגע לסוריה עם נסיגת צבא ארצות הברית - כך אמר היום (שבת) שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו בתום פגישה עם בכירים רוסים במוסקבה, לפי סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה אנאדולו. לדבריו, שיתוף הפעולה כולל גם את איראן, שיחד עם רוסיה מגבה את משטרו של בשאר אסד. אנקרה תומכת במורדים בממשל בדמשק.

צ'בושואלו הוסיף כי הצדדים ידונו גם בהשבת פליטים לבתיהם. "כולנו חולקים את הרצון המשותף לטהר את סוריה מכל ארגוני הטרור", אמר שר החוץ של טורקיה. אתמול הודיעה מוסקבה כי היא תארח פסגה משולשת נוספת בתחילת השנה הבאה, בהמשך לזו שהתקיימה בספטמבר באיראן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט בשבוע שעבר להשיב את 2,000 החיילים האמריקנים שמוצבים בסוריה בצעד שמאיים לזעזע את היציבות האזורית. הוא עשה זאת לאחר שיחה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטענה שהמאבק בדאעש הושלם.

שרי החוץ של טורקיה ושל רוסיה (משמאל) ושרי ההגנה של טורקיה ושל רוסיה במפגש במוסקבה, 29 בדצמבר 2018. AP
שרי החוץ/AP

בעקבות ההחלטה הדרמטית של טראמפ, בעלתי בריתה של ארצות הברית בקרקע, הכורדים, חוששים מפני מתקפה נוספת של אנקרה. הם פנו למשטר כדי שישוב לשטחים שמהם נסוגו ואתמול נשלחו כוחות סוריים לעיר האסטרטגית מנביג' שבצפון המדינה. רוסיה בירכה על כך, בעוד שטורקיה הזהירה מפני "פרובוקציות" של המיליציה הכורדית YPG, שאותה היא מגדירה ארגון טרור.

"כמובן שהענקנו תשומת לב מיוחדת למצב החדש שקשור להכרזה על נסיגת ארצות הברית", אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. "הושגה הבנה על הדרך שבה נציגי הצבא של שתי המדינות יתאמו את הצעדים בקרקע תחת התנאים החדשים במטרה לעקור סופית את איומי הטרור בסוריה". לברוב השמיע אופטימיות בתום השיחות, שכללו את שרי ההגנה של שתי המדינות.

לטענת הקואליציה האמריקנית שלוחמת בדאעש, צבא סוריה טרם נכנס למנביג', בניגוד להצהרותיו. החיילים האמריקנים חצצו בין המורדים הפרו-טורקים וצבא טורקיה לבין הכורדים, שהדפו את דאעש מהעיר ב-2016. כמעט שמונה שנים אל תוך המלחמה, הנסיגה מחזקת עוד יותר את מעמדו של אסד ונחישותו להשתלט מחדש על כל שטחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully