וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת עיניו הפקוחות של פוטין: רוסיה ביצעה ניסוי בטיל על-קולי

26.12.2018 / 18:14

הנשיא צפה ממשרד ההגנה בשיגור בטיל המתקדם אוונגרד, אחד מכמה כלי נשק שאותם הוא מתאר כשוברי שוויון. "זהו רגע היסטורי למדינה", הכריז בתום הניסוי במזרח הרחוק

טוויטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיקח היום (רביעי) על ניסוי מוצלח בטיל על-קולי שיכול לשאת ראשי קרב גרעיניים וקונבנציונליים - כך נמסר מהקרמלין, לפי סוכנות הידיעות הרוסית רי"א. פוטין פיקח ממבנה של משרד ההגנה ברוסיה על הניסוי בטיל "אוונגרד" שהתקיים במזרח הרחוק.

במרץ השנה הכריז פוטין על הכנסתם של מגוון כלי נשק חדישים, בהם ב"אוונגרד". היה זה אחד מנאומיו התקיפים ביותר של נשיא רוסיה בשנים האחרונות, כשאמר כי הטילים יכולים לפגוע בכל מקום בעולם ולחדור את מערכות ההגנה האמריקניות.

"הניסוי, שרק הושלם, הסתיים בהצלחה מלאה", אמר פוטין בפני חברתי ממשלתו. החל מהשנה הבאה, הכוחות המזוינים של רוסיה יקבלו את המערכת האסטרטגית הבין-יבשתית אוונגרד זהו רגע גדול עבור הכוחות המזוינים ועבור המדינה. רוסיה השיגה סוג חדש של נשק אסטרטגי".

הניסוי אירע בזמן שארצות הברית מאיימת לפרוש מהסכם להגבלת פיתוח נשק גרעיני לטווח בינוני, שנחתם בסוף המלחמה הקרה. וושינגטון מאשימה את מוסקבה בהפרת ההסכם, אולם בקרמלין דוחים זאת. רוסיה הזהירה בשבועות האחרונים כי היא תיאלץ להגיב אם אכן ממשל טראמפ יפרוש מהאמנה שגובשה ב-1987.

(עדכון ראשון 15:19)

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך צפייה בניסוי במרכז לביטחון לאומי במוסקבה, רוסיה 26 בדצמבר 2018. רויטרס
פוטין צופה בניסוי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully