וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מקימה בסיסים חדשים באיים שנמצאים במחלוקת עם יפן

18.12.2018 / 14:03

על אף שיחות השלום בין הצדדים על ארבעה איים שנכבשו בידי מוסקבה בתום מלחמת העולם ה-2, צבא רוסיה מעבה את כוחותיו שם. טוקיו אמרה כי היא תגיש מחאה רשמית על כך

עריכה: ליר שפיגלר

רוסיה חשפה אתמול (שני) כי היא מקימה בסיסי מגורים חדשים לחייליה בשרשרת איים שנויה במחלוקת ליד יפן והודיעה כי היא תקים מתקנים נוספים לכלי רכב משוריינים. טוקיו הגיבה במחאה דיפלומטית מול מוסקבה.

משרד ההגנה של רוסיה מסר כי הוא מתכנן להעביר כוחות לארבעה בסיסים בשניים מארבעת האיים, שבפי רוסיה מכונים הקוריליים הדרומיים וביפן הטריטוריות הצפוניות. לפי משרד ההגנה בטוקיו, כ-3,500 חיילים רוסים מוצבים בשני האיים הגדולים בשרשרת כחלק מהאצת בניין הכוח שלה באזור.

הידיעה מגיעה אחרי דיווחים על כך שראש ממשלת יפן שינזו אבה עשוי לבקר ברוסיה בתחילת השנה הקרובה בניסיון לפתור את המחלוקות הטריטוריאליות שנותרו מאז מלחמת העולם השנייה. אלו מנעו משתי השכנות לחתום על הסכם שלום רשמי. אבנה נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פעמים רבות בשנים האחרונות ודן עמו על הנושא, אולם טרם הושגו הבנות רשמיות.

לקריאה נוספת
אחרי 70 שנה של סכסוך, רוסיה ויפן מנסות להגיע סוף סוף לשלום

ספינה של משמר החופים של רוסיה באזור האיים הקוריליים הסמוכים ליפן, 2005. AP
ספינה של משמר החופים הרוסי מסיירת במי האיים, 2005/AP

כוחות סובייטיים השתלטו על האיים בסוף מלחמת העולם השנייה, עם קריסת האימפריה היפנית. דיפלומטים בשני הצדדים העלו את האפשרות ששניים מהאיים יוחזרו לשליטת יפן, בהתאם לטיוטת הסכם מתקופת ברית המועצות. טוקיו מודאגת מההתבססות הצבאית הרוסית באיים, שכוללת מטוסי קרב ומערכות הגנה מפני טילים.

מוסקבה, מצדה, חוששת כי יפן תציב על האיים מערכות הגנה מפני טילים אמריקניות, כחלק מתכנית ההגנה שלה מפני סין, קוריאה הצפונית ורוסיה. ללא הבטחה מצד טוקיו להימנע מכך, רוסיה לא צפויה לוותר על השליטה.

ביולי אמרה יפן כי היא ביקשה מרוסיה לצמצם את פעילותה הצבאית באיים, אך הבקשה נהדפה על ידי הקרמלין באותה העת וכונתה "דיפלומטיית מגפונים" שאינה עוזרת לפתרון המצב. "אנחנו מתכננים להגיש מחאה רשמית", אמר שר החוץ טארו קונו. "מטרת השיחות הקרובות הן לפתור את סוגיית האיים ולהשיג הסכם שלום".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully