וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וראשי המתנחלים נפגשו: "הבחירות הקרובות - הקרב על הבית"

ראשי רשויות יהודה ושומרון נועדו עם ראש הממשלה בפגישה שנקבעה עקב דרישתם לאחר גל הפיגועים. בצל המחלוקות, שלושה מנציגי הציבור החרימו את המפגש ולא הגיעו. בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "בבחירות הקרובות חייבים לנצח. גורל המדינה וההתיישבות אינם מובנים מאליהם"

רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) במשרדו עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון ומועצת יש"ע, בעקבות דרישתם להסדרה ולביטחון אחרי שורת הפיגועים באזור. בצל המפגש המשותף, המחלוקת בין נבחרי הציבור צפה כעת באופן בולט מעל פני השטח. ראשי המועצות בנימין, שומרון וקריית ארבע הודיעו הבוקר כי יחרימו את הפגישה, בנימוק שנענו "בשלילה בהתחמקות או במריחות" לדרישות שעלו בפגישות עבודה עם גורמים בסביבת ראש הממשלה. ראשי מועצות אחרים טוענים כי הדרישה לבנייה אחרי הפיגועים היא כ"סחר מכר בגופות".

הפגישה נערכה בסמוך להצבעה על פיזור הכנסת. אמנם היא נקבעה עוד קודם להחלטה על הקדמת הבחירות, אך ראשי הרשויות יודעים כי הדבר יכול לשרת אותם, משום שנתניהו זקוק למתנחלים. מנגד, הם עלולים לחשוש לצאת נגדו ולפגוע בניצחונו של ראש ממשלה מהימין.

עוד בוואלה! NEWS:
הולכים הביתה: הכנסת תאשר בהליך מזורז את הצעת החוק לפיזורה
דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה
רצח התיירות במרוקו: "תמונות ההוצאה להורג נשלחו לאם של אחת מהן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, 26 בדצמבר 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וראשי הרשויות בפגישתם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "בבחירות הקרובות חייבים לנצח. זה הקרב על הבית. גורל המדינה וההתיישבות אינם מובנים מאליהם". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "היינו צריכים לעבוד קשה גם מול הממשל האמריקני הנוכחי כדי להביא את ההישגים הגדולים שהבאנו להתיישבות. כל זה לא מובטח כי בהמשך, תחת ממשלת שמאל, הכל יתהפך ברגע".

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר בדיון כי "כל אחד פה יודע מה קרה פה בעשור האחרון. כל ההתיישבות בצמיחה אדירה וכולנו יודעים את זה. בבחירות צריך להגיד לתושבים את האמת: ההתיישבות פורחת וזה רק בזכותך". לדבריו, "אנחנו כמנהיגי ציבור מוקיעים את מי שבחר לא להגיע לפה היום. אני מתבייש בהם ואסור לתת לזה יד. השיח בין ראשי היישובים לבינך פתוח כל השנה, כשאנחנו צריכים משהו אנחנו מגיעים אליך ואל אנשיך ישירות בטלפון, ולכן לא צריך לאיים עליך - לא בדם של קורבנות טרור ולא בסחטנות".

ממועצת יש"ע נמסר בתום הישיבה כי "הודנו לראש הממשלה על העשייה לקידום ופיתוח ההתיישבות בשנים האחרונות והעלנו את הצרכים הדחופים העומדים היום על הפרק בדגש על הסדרת ההתיישבות והחזרת הביטחון. ראש הממשלה הנחה את צוות המשרד לקדם את הנושאים שהועלו בתחום הבטחוני וההתיישבותי, ולקיים בזמן הקרוב מפגש עבודה נוסף למעקב וביצוע".

עוד באותו נושא

"הבטחת - תקיים": בנט תקף את נתניהו בהפגנת הימין ברקע גל הטרור

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, 26 בדצמבר 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וראשי הרשויות בפגישתם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

סימנים לתחילת המתיחות בין מועצת יש"ע, עמותה המאגדת את ראשי הרשויות בהתנחלויות, לבין חלק מראשי המועצות, החלו אחרי הפיגועים בצומת עפרה, גבעת אסף ובית אל, אז התארגנו הפגנות של המתנחלים. בין היתר, מועצת שומרון פרסמה הודעה לתקשורת שהציגה את ראש המועצה, יוסי דגן, ואת ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ, כ"ראשי הרשויות המובילים את המחאה" והודיעה על שביתה במועצות והפגנה מול משרד ראש הממשלה. להפגנה הגיעו מאות משתתפים בלבד והיא זכורה לציבור בעיקר בשל השתתפות שרים רבים בממשלה במחאה נגד מדיניות הממשלה, אך משפט אחד שנאמר על הבמה הדגיש את המחלוקת, כאשר יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, הוצג רק כראש מועצת קודמים.

המחלוקת, כפי שאומרים גורמים המעורים בנושא, נוגעת לדרכי הפעולה. בעוד חלק מראשי המועצות סברו שיש להמשיך בהפגנות ולנקוט בקו תקיף יותר, ובראשם דגן וגנץ, אחרים סברו שצריך לנקוט בדרכים מתונות. לבסוף הוחלט על קביעת הפגישה עם ראש הממשלה ודחיית הפגנה שתוכננה לשבוע זה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בראיון לוואלה!TALK. ראובן קסטרו
הודיע על הגעתו לפגישה וחזר בו. דגן/ראובן קסטרו

בפגישה צפויים ראשי הרשויות לדרוש הסדרה של בנייה לא חוקית, קידום בנייה נוספת ושיפור אמצעי הביטחון. לקראת הפגישה, אמר מ"מ מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילומני כי "אין מחלוקות בדרישות ההתיישבותיות והביטחוניות". לדבריו, "מגיעים לפגישה עם ציפיות להתקדמות בנושא הסדרת ההתיישבות ומרכיבי הביטחון. מאמינים שהוא יכול ורוצה, ורוצים לראות שזה קורה".

גם דגן הודיע אתמול כי יגיע, ומקווה לשמוע על צעדים מעשיים שיינקטו. "דורשים מחסומים, תקציבים לביטחון, טיפול בארגונים מסיתים, ובנושא ההתיישבות מחכים לתשובה הולמת. כל הזמן שומעים ספינים ומריחות, ואנחנו רוצים לקבל תשובות אמיתיות. אם לא, אנחנו נחדש את המאבק", אמר אתמול לוואלה!NEWS , אך הבוקר חזר בו והודיע כי לא יגיע. "איננו רואים ערך בקיומה של פגישה שכל תכליתה קידום צרכים פוליטיים ויצירת תמונה של אידיליה, שבנסיבות הנוכחיות ולמרבה הצער, אינה משקפת את המציאות", נכתב במכתב ששלחו דגן, גנץ וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן לראשי המועצות האחרות. לדבריהם, "לא נשמש טפט בהצגה כשביטחון תושבינו הופסק".

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע בצומת עפרה, החודש/רוני כנפו

בנוסף, חלק מראשי המועצות תוקפים את המדיניות לפיה אחרי פיגועים יש לדרוש הסדרה והקמת התנחלויות. "אנחנו צריכים להימנע מלנהוג סחר מכר בגופות ובדם שנשפך כדי להשיג אישורי בנייה", אמר ראש מועצת אפרת ומחזיק תיק החוץ במועצת יש"ע עודד רביבי. "מדיניות כזו בנוסחה של בתים תמורת דמים עוד עלולה לייצר מדרג בו תמורת ילד קטן שנרצח נבנה יישוב, ותמורת חייל שנרצח נסתפק בכיכר".

ראש מועצה אזורית בקעת הירדן, שידוע בהתנגדותו להתנהלות זו, התבטא באופן דומה ולכן נמנע מלהגיע להפגנות. אלחייני הבהיר כי לדעתו "זה לא מוסרי לבוא ולהפגין נגד ראש הממשלה בזמן שמשפחות קוברות את הילדים והחיילים באותה עת. יש לנו את מלוא הלגיטימציה להפגין בכל יום, אבל לנצל את זה פשוט לרקוד על הדם". עוד הוסיף כי "זו התנהלות מבישה ולכן לא נטלתי חלק באף אחד מההפגנות. ולכן לא נותן לגיטימציה. זה לא מוסרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית עם ראשי מועצת יש''ע, ירושלים 27 בספטמבר 2017. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פגישת נתניהו וראשי מועצת יש"ע, ספטמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בתוך כך אישרה אתמול ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי כ-1,100 יחידות דיור בהתנחלויות ואת קידומן של כ-450 יחידות דיור נוספות. בין היתר, אושרו למתן תוקף כ-150 יחידות דיור באזור הר חברון, כ-300 יחידות בגבעת זאב ו-300 יחידות בנווה דניאל ובכרמי צור שבגוש עציון. הוועדה צפויה לדון היום בתוכניות לבניית 129 יחידות דיור באבני חפץ, 121 ביצהר, 55 בצופים ו-42 באלפי מנשה. כמו כן, תדון הוועדה בתוכניות להקמת אזורי תעשייה באבני חפץ ובביתר עילית.

ממועצת יש''ע נמסר בתגובה כי הם "דוחים בתוקף את החרמת הפגישה עם ראש הממשלה על ידי ראש מועצה אזורית שומרון. אנחנו לא מחרימים את ראש הממשלה. מועצת יש''ע וראשי הרשויות יגיעו כמתוכנן לפגישה עם ראש הממשלה. אנו מצפים מראש הממשלה להיענות לבקשותינו הצודקות ונמצה איתו את הדיון ואת דרישותינו. כך דואגים לעתיד ההתיישבות".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר כי: "ההחלטה להחרים פגישה עם ראש הממשלה היא עזות פנים, הלבנת פנים ופגיעה בהתישבות. הניסיון לכופף את ידיו בגלל הבחירות הקרבות אינה מכבדת אותנו. כשראש הממשלה מזמין - באים. מי שמתנגד לחרמות לא מחרים".

ראשי המועצות שומרון, בנימין וקריית ארבע שסירבו להשתתף בפגישה מסרו כי "לא נתפשר על ביטחון התושבים בשביל תמונה עם ראש הממשלה. כדי להביא לחיזוק ההתיישבות נדרשות תשובות אמיתיות ומעשים בשטח. לא דיבורים. אנחנו עומדים בתוקף ונמשיך להאבק בעוז וללא משוא פנים על מנת להביא ביטחון לתושבים".

(עדכון ראשון: 09:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully