וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבטחת - תקיים": בנט תקף את נתניהו בהפגנת הימין ברקע גל הטרור

ראשי המועצות בגדה הודיעו על שביתה כללית ומאות מפגינים קראו מול ישיבת הממשלה בדרישה להשיב את הביטחון בעקבות הפיגועים. "שר הביטחון ורה"מ עמד להבטיח שינוי מדיניות. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות", אמר שר החינוך. בהפגנה השתתפו תשעה שרים

צילום: שי מכלוף

שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בהפגנה שבה השתתפו מאות במחאה על גל הטרור ביהודה ושומרון וקריאה ל"הגברת הביטחון". שר החינוך אמר כי
"ידינו קשורות מאחורי הגב של פייק משפט ופייק מוסר, רק כשנשחרר את האזיקים נוכל לנצח. ואיך עושים את זה? היום מביאים חוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה. עד כה שלוש פעמים שר הביטחון וראש הממשלה ביקש לדחות. הפעם לא מוכנים לדחות. בנוסף, מעלים חוק להסדרת ההתיישבות 'חוק מרקם חיים', גם בחוק הזה לא נסכים יותר לדחות".

בנט הוסיף כי "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים להבטיח שינוי מדיניות להחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות. עוד לא הרסו את בית רוצחי ארי פולד והמחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה. ראש הממשלה, הבטחת להרוס תוך 48 שעות, תקיים".

להפגנה הגיעו ראשי מועצות מול ישיבת הממשלה בירושלים בדרישה להחזיר את הביטחון. ראשי המועצות קראו להשיב את המחסומים לכבישים בגדה, להחזיר את הסיכולים הממוקדים ולקדם בנייה נוספת בשטחים. מאות השתתפו בהפגנה והניפו שלטים עליהם כתוב "מתינו מוטלים לפנינו! סיימנו לשתוק! ו"הגיע זמן הסדרה עפרה". למקום הגיעו תשעה חברי ממשלה, בהם השרים השרים נפתלי בנט, איילת שקד, אורי אריאל, זאב אלקין, יריב לוין, אופיר אקוניס, חיים כץ, אלי כהן ויואב גלנט. בנוסף, השתתפו גם ראשי המועצות ישראל גנץ, יוסי דגן ושלמה נאמן ויו"ר ומועצת יש"ע חננאל דורני.

לקריאה נוספת בנושא
המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון
מבנים הוצבו במאחז עמונה שפונה בשנה שעברה: "תגובה לפיגועים"
תקרית נוספת ליד בית-אל: חייל נפצע בראשו קשה מדקירה ומאבן

נפטלי בנט בהפגנת מועצות יהודה ושומרון מול משרד ראש הממשלה בירושלים, דצמבר 2018. צילום מסך
"לא נסכים לדחיית החוקים". בנט נואם בהפגנה, היום/צילום מסך

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "בעקבות פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון בשבוע שעבר, לקחנו פעולות תקיפות בביטחון ובהתיישבות. כוחותינו איתרו שניים מהמפגעים, השלישי הסגיר עצמו לכוחותינו, ולגבי הרביעי הן פועלים בנמרצות כדי למצוא אותו. הוריתי לזרז את הריסת בתי המחבלים. כך עשינו אמש, כך נעשה בימים הקרובים, ככל שבית המשפט מאשר את הריסת הבתים".

נתניהו הדף את הביקורת ואמר כי "שללנו אישורי עבודה והוריתי בתוקף תפקידי כשר הביטחון לא להחזיר את האישור אוטומטית אחרי השלילה. בהתיישבות הנחיתי להקים שני אזורי תעשיה חדשים ליד אבני חפץ וליד ביתר עילית ולאשר 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. יהיו צעדים נוספים. הפלסטינים חושבים שהם יעקרו אותנו מלב ארצנו. אנחנו כאן כדי להישאר".

ההפגנה התקיימה לאור שני פיגועי הירי בשבוע שעבר בגדה - בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף, וכן לאחר שביום שישי תקף פלסטיני חייל בעמדה בבית אל ופצע אותו קשה. מצבו של החייל השתפר והוא מוגדר כעת בינוני. החייל שנפצע בפיגוע בצומת גבעת אסף, בו נרצחו שני לוחמי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן, עדיין מונשם ומורדם ונשקפת סכנה לחייו. מצבה של האזרחית שנפצעה באותו פיגוע השתפר והיא שוחררה מטיפול נמרץ.

עוד באותו נושא

"הסדרת ההתיישבות תנצח את הטרור": תושבי יו"ש הפגינו נגד גל הפיגועים

לכתבה המלאה
הפגנת  מועצות יהודה ושומרון מול משרד ראש הממשלה בירושלים, דצמבר 2018. שי מכלוף
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, היום/שי מכלוף

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר היום כי "לצערנו הרב, אנחנו עדים לאחרונה להתעררות של ההרתעה של מדינת ישראל. זה כנראה התחיל מהדרום עם 300 הטילים, המשיך במנהרות בצפון וממשיך בפיגועי הירי האכזריים. תעוזה כזו הרבה שנים לא ראיתי. את המסע של הטרור הזה אנחנו מתחייבים לעצור. מדיניות הכבישים הפתוחים כנראה שנכשלה. המפגעים יצאו מרמאללה וחזרו באין מפריע. אנחנו אמרנו לדרג המדיני שזה ייפסק, אנחנו כאן ולא נזוז מכאן".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נשא גם הוא דברים בהפגנה ואמר כי "סיימנו לשתוק ביום חמישי. אנחנו לא נישאר בבית כשדם יהודי נשפך עמים. ראש הממשלה, שרי הממשלה, ביום חמישי אחרי הפיגוע הודעתם שבתוך 48 שעות יהרסו בתי מחבלים, זה נהדר. רק שזו דרישה שהעלנו לפני שנים". לדברי דגן, "באנו בדרישה פשוטה לקבל את הביטחון, בסך הכל ראש הממשלה נמאס לנו למות בפיגועים יום אחרי יום. ולכן באנו בדרישה לראש הממשלה שלנו, ולממשלה שלנו, שאנחנו תומכים בהם. דורשים שהממשלה תחזיק את היוזמה בהתיישבות ובביטחון".

הפגנת  מועצות יהודה ושומרון מול משרד ראש הממשלה בירושלים, דצמבר 2018. שי מכלוף
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, היום/שי מכלוף

בין המשתתפים בהפגנה היה גם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני שקרא לנתניהו "להחזיר את ההרתעה שהלכה לאיבוד. תנחה את צה''ל להחזיר את המחסומים ולהגביל את התנועה. כך יחזור הביטחון לכבישי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר היום כי "מחיר דמים כבד כבר שולם ואנחנו לא מתכוונים לנהל מול אויבינו מחירון דמים. ההתיישבות חייבת להיבנות, ההתיישבות עדיין מכונה כלא חוקית. עד עצם היום הזה יהודים שחיים פה לא יכולים לחיות בבטחה. חבורת המחבלים מרמאללה צריכה להבין שלא משתלם, תשבשו את חייהם, תהפכו אותם לגיהנום, שלא ישאר להם כסף לסוכריות. אנחנו דורשים לנצח במלחמה, תהפכו את יהודה ושומרון לחלק ריבוני מהמדינה. הניצחון שלנו יגיע דרך הסדרת ההתיישבות, להכות באויב ללא רחם".

החיפושים אחר המחבלים נמשכים, וצה"ל תגבר כוחות בגדה על מנת למצוא אותם וכדי למנוע פיגועים נוספים. בתוך כך, הפלסטיני שחדר לשטח ישראל ופצע קשה את החייל בפיגוע בבית אל הסגיר עצמו אמש לידי כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 8:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully