וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבנים הוצבו במאחז עמונה שפונה בשנה שעברה: "תגובה לפיגועים"

עשרות בני אדם, בהם ח"כ סמוטריץ', הגיעו לאדמות המאחז שבו הוצבו מבנים בעזרת משקיעים פרטיים. ראש מועצת בנימין אמר כי אחרי שנתיים "אנחנו זוכים להחזיר לכאן חיים ישראליים". ארגון שלום עכשיו: "עברייני הגבעות מנצלים את האירועים כדי לרמוס את החוק"

צילום: רויטרס

מועצת בנימין הציבה היום (שישי) שני מבנים באדמות המאחז עמונה לראשונה מאז פינויו בחודש פברואר בשנה שעברה. עשרות, בהם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וראש מועצת שומרון יוסי דגן, הגיעו לשטח. המבנים נרכשו על ידי מפוני עמונה בעזרת משקיעים פרטיים ותורמים. לפי הודעת המועצה, בשנתיים האחרונות רכשו המפונים מהמאחז כ-40 דונם, בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הודה לאנשי עמונה ולבני הנוער שהוכיחו "שמסירות הנפש שלהם למולדת מדהימה" והבהיר כי החלקות שבהן הוצבו המבנים. "לאחר שנתיים בהן המקום הזה עמד ריק מאדם, אנחנו זוכים להחזיר לכאן חיים ישראליים", אמר גנץ. "אתמול התחייבתי שנקים נקודת התיישבות חדשה בבנימין בתגובה לפיגועים הקשים. היום אנחנו עושים את זה".

עוד בוואלה! NEWS!:
פלסטיני נהרג בעימותים ברמאללה; אלפים מפגינים בגבול עזה
המחבל איתר פתח מעבר בחומה וחדר ליישוב: תחקיר הפיגוע בבית אל
"ילד טהור עם לב זהב": הלוחמים שנרצחו בפיגוע הובאו למנוחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סמוטריץ', דגן וגנץ במאחז עמונה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המבנים שהוצבו מחדש במאחז, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

ארגון שלום עכשיו הודיעו כי בכוונתו להגיש תלונה למשטרה ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי להורות על חקירה נגד המעורבים, בהם סמוטריץ' וראש מועצת בנימין. "אין גבול לציניות של עברייני הגבעות המנצלים את אירועי הימים האחרונים לרמוס את החוק ולהבעיר את השטח והכל מכספי ציבור", נמסר מהארגון. "חבורת פירומנים מגובה בחבר כנסת ובראש המועצה, שבמקום להיות שומרי סף ולמנוע את העבריינות הזאת מעודדים אותה. קשה שלא לתהות איך לא ניתנה עדיין הוראה לפנותם והאם צה"ל והמשטרה היו מאפשרים זאת לו היה מדובר בפלסטינים. את הביזיון הזה יש לפנות עוד היום".

סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ושבו בנים לגבולם. הפעם הקודמת שבה קפאתי מקור בעמונה היתה בלילה הנורא של הגירוש וההרס של הישוב התוסס והפורח שהיה שם. היה לי תענוג גדול לקפוא שם שוב הלילה אבל הפעם עם לב חם ושמח. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר את החזרה הביתה לחלקות שנרכשו כדת וכדין הכסף מלא. זה שלנו וזה חוקי".

אביחי בוארון, שהוביל את מאבק אנשי המאחז, אמר כי "נוכח הפיגועים האחרונים החלטנו להרים את הכבוד הלאומי ולהקים מחדש את חוות עמונה לזכר הרוגי הפיגועים האחרונים. אנחנו מצפים מראש הממשלה ומהשרים לקחת חלק ולסייע בכל דרך שתידרש בהקמת הישוב מחדש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמונה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמונה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמונה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully