וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסדרת ההתיישבות תנצח את הטרור": תושבי יו"ש הפגינו נגד גל הפיגועים

קריאתם של ראשי המועצות באיו"ש הביאה 1,500 אזרחים להפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה כשהם דורשים להביא סוף ל"הפקרות הבטחונית ביהודה בשומרון". במקביל, אישר נתניהו הסדרה במעמדם של אלפי בתים בתהנחלויות, כמו גם הריסת בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים

רוני כנפו

גל הטרור האחרון הביא את ראשי המועצות המקומיות ביהודה ושומרון לצאת היום (חמישי) בקריאה לתושבים להתייצב בהמוניהם להפגנות ולעצרות שהערכו בשני מוקדים מרכזיים - בכיכר פריז מול בית ראש הממשלה בירושלים, ובכניסה לישוב קדומים שבשומרון.

"בעקבות הפיגועים האחרונים שאירעו בתקופה האחרונה שהשיא שבהם הגיע השבוע, כאשר פיגוע אחד הביא למותו של תינוק שעוד לא זכה לראות אור יום, ובשעות האחרונות פיגוע שהביא למותם של שני אזרחים, הערב ייצאו מועצות אזוריות, בנימין, שומרון ובית אל להפגנה מול בית ראש הממשלה בקריאה למנוע את הרצח הבא", כך בהודעה שפרסמו המועצות המקומיות ביהודה ושומרון מוקדם יותר היום. "ההפגנה היא רק תחילתה של מאבק של הרשויות הקוראות להסדיר את ההתיישבות, לטפל בהיבט הביטחוני ביתר שאת ולהביא לשינוי מצב תודעתי מול העולם בכל הקשור להתנחלויות" אמרו.

על רקע הפיגועים, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הודיע על שורה של צעדי תגובה להסלמה הביטחונית, ובראשם - הוראה להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים תוך 48 שעות והליכי הסדרה והרחבה של הבנייה בהתנחלויות.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו החליט להסדיר את מעמדם של אלפי בתים בהתנחלויות ולהסדיר בנייה של תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת. בנוסף, נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה והודיע כי הוא יקדם הקמה של שני אזורי תעשייה חדשים ליד הישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית. "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו", אמר נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS
יוסי היה חייל בודד; יובל רצה "רק קרבי": ההרוגים בפיגוע בגבעת אסף
חייל נפצע קל בפיגוע דריסה באל-בירה שליד רמאללה; המחבל נוטרל
ברקע הפיגועים: נתניהו הנחה להרוס בתי מחבלים ולהסדיר מעמד אלפי בתים

הפגנת מחאה של תושבי יש"ע בכיכר פריז ירושלים,13 בדצמבר 2018. מערכת וואלה
מאות מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, הערב/מערכת וואלה

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר באירוע המחאה מול בית ראש הממשלה לאלפי האזרחים שהגיעו, "נפגשתי עם ראש הממשלה ושר הבטחון ועם אלוף הפיקוד ואמרתי להם שאנחנו סומכים על כוחות הבטחון, אבל היום הגעתי לפיגוע שני, שהיה חמש קילומטר מהפיגוע הקודם וראיתי את החיילים הירויים והגעתי להחלטה שעד כאן. אנו דורשים מראש הממשלה ומשר הביטחון, ביטחון. אני קורא להחזיר את הסיכולים הממוקדים, לרסק את תשתיות הטרור ולהחזיר את הבטחון לני ולעם ישראל".

גנץ פנה בקריאה לנתניהו, "אנו קוראים לך, ראש הממשלה לתת תשובה לאזרחי ישראל ולהכיל ריבונות בכל יהודה והשומרון היום. הפיגוע הזה הוא המשך של הפיגוע הוא המשך לעשרות ומאות פיגועים. יש תשתיות חזקות ואנחנו דורשים ישובים חדשים, הסדרת ההתיישבות במאסות אדירות. זה מה שינצח את הטרור. המאבק הזה ימשיך עד שיחזור הביטחון ותינתן תשובה ציונית הולמת. עד כאן!"

ראש המועצה האיזורית גוש עציון שלמה נאמן, אמר הערב בהפגנה כי "רק על ידי החלת ריבונות מלאה ביהודה ושומרון האויב הערבי יפסיק לחלום ויפסיק לפגוע בנו. אנחנו מצפים ודורשים מראש ממשלת ישראל והשרים לאשר את החוק שיובא לאישור ביום ראשון הקרוב בוועדת שרים לחקיקה, "חוק מרקם חיים" - חוק המסדיר את הישובים השכונות הצעירות ביהודה ושומרון"

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
"הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו", נתניהו/רויטרס

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר בהפגנת הימין מול בית ראש הממשלה כי "הממשלה הזו נוהגת כממשלת שמאל. ואם תמשיך כך תהיה בסכנה קיומית. מכריזים על השבתת הרשויות החל מיום ראשון. דורשים הרתעה החזרת המחסומים פעולות תגמול".

דגן המשיך, "רק אתמול בלילה ליווינו לבית הקברות תינוק בן ימים ספורים שנרצח בפיגוע הנורא, והיום ראינו פיגוע נוסף בו מדינת ישראל מאבדת את ההרתעה. אני אומר לך אדוני ראש הממשלה אם לא יינתן מענה אמיתי הממשלה הזו תהיה בסכנה קיומית. אנחנו דורשים את החזרת המחסומים באופן מיידי, ודורשים לקיים פעולות תגמול כנגד הרשות הפלסטינית הרצחנית. אנחנו דורשים על הכרזת הקמת ישוב על שם כל אחד מהנרצחים. זוהי קריאת השכמה לממשלה הזו. אנחנו לא מוכנים להסתפק בהבטחות ממוחזרות יותר. למרות הדם השפוך אנחנו לא עדים לשינוי אמיתי!"

במקביל, התנהלה הפגנה נוספת בכניסה לישוב קדומים שבשומרון. להפגנה הגיעו עשרות תושבי הישוב ומישובים סמוכים, כשהם נושאים דגלי ישראל ומוחים על גל הטרור האחרון בקריאות "דם יהודי אינו הפקר".

הפגנת תושבי קדומים בכיכר הכניסה לקדומים, 13 בדצמבר 2018. עוזאל ותיק, מערכת וואלה
הפגנת תושבי קדומים, הערב/מערכת וואלה, עוזאל ותיק
הפגנת תושבי קדומים בכיכר הכניסה לקדומים, 13 בדצמבר 2018. עוזאל ותיק, מערכת וואלה
תושבי קדומים מוחים בכניסה לישוב - "דם יהודי אינו הפקר", הערב/מערכת וואלה, עוזאל ותיק
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רוני כנפו
זירת פיגוע הירי בגבעת אסף, היום בבוקר/רוני כנפו
מחבל ניסה לדרוס עם רכבו לוחמים שהיו בפעילות מבצעית באזור אל בירה שבפאתי העיר. צילום: עלאא אבו יעקוב, אתר רשמי
תיעוד פיגוע הדריסה לפני זמן קצר בעיר אל-בירה ליד רמאללה/אתר רשמי, צילום: עלאא אבו יעקוב

במקביל, בהפגנה שנערכה היום בציר כביש 60 שבבנימין, נעצרו 20 מפגינים יהודים שמחו על גל הטרור שפוקד לאחרונה את האזור. מארגון "חוננו", שמעניק ייעוץ וסיוע משפטי לאזרחים, לחיילים ולשוטרים הנמצאים בהליכים משפטיים על רקע לאומי, נמסר כי "העצורים נעצרו בעת שערכו צעדת מחאה על הציר בעקבות הפיגועים הרצחניים. העצורים הובאו לתחנת המשטרה בשער בנימין".

בנט: "המחבלים הפסיקו לפחד"

שר החינוך נפתלי בנט עתיד להגיש ביום ראשון הקרוב את חוק גירוש משפחות מחבלים להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, זאת בתגובה לגל הפיגועים האחרון. "המחבלים הפסיקו לפחד. אם גורמי המשפט כובלים את ידיו של ראש הממשלה מלהשיב את ההרתעה - נעשה זאת בעצמנו". בנט המשיך, "יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול: לא הרסו למעלה מ-105 בתי מחבלים, לא עוצרים משכורות רוצחים ולא מגרשים מחבלים. לכן, החלטתי להביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה ביום ראשון הקרוב, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אם לא נפעל מיד, נראה התגברות של גל הטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אף הוא כי ביום ראשון הקרוב יגיש לממשלה הצעה לעברת 37 מיליון שקלים לרשויות המקומיות ביהודה ושומרון לצרכי חיזוק הביטחון ביהודה - מענק ביטחוני של 34 מיליון שקלים ועוד 3 מיליון שקלים לתגבור שירותי העזרה הראשונה באזור. "הישובים היהודיים ביהודה ושומרון חווים מזה שנים רבות מציאות ביטחונית ייחודית על בסיס יומיומי", נכתב בהצעה. "מציאות זו כוללת פיגועי טרור ופעולות חבלניות נוספות המקשות על שגרת החיים באזור ומטילה על הרשויות באזור הוצאות מיוחדות הנובעות מהמצב הביטחוני". מדובר בהצעה המובאת מדי שנה תחת סעיף "מענה להוצאות מיוחדות לרשויות מקומיות באזור יהודה ושומרון".

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
סריקות צה"ל באזור עפרה לאחר הפיגוע הבוקר בגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

המחאות וההפגנות השונות באות בתגובה לאירועי הטרור שאירעו מתחילת השבוע; הפיגוע בעפרה ביום ראשון האחרון, שהביא למותו של הילוד עמיעד ישראל ולפציעתם של הוריו, עמיחי ושירה איש-רן ושל עוד חמישה נוספים; היום, ניסיון הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שפצע באופן קשה-עד בינוני שני חיילי מג"ב, פיגוע הירי בגבעת אסף ליד עפרה שהרג שני חיילי צה"ל ופצע אנוש חייל נוסף, ניסיון פיגוע הדריסה בעיר אל-בירה, בה נפצע חייל באורח קל וניסון פיגוע דריסה נוסף בכביש 60 סמוך לכוכב יעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully