וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי היה חייל בודד; יובל רצה "רק קרבי": ההרוגים בפיגוע בגבעת אסף

שני לוחמים צה"ל שנהרגו בפיגוע הירי ליד עפרה הם יובל מור יוסף מאשקלון ויוסי כהן מבית שמש. "יובל היה צנוע וביישן", סיפרה דודתו. "הם היו בחורים מאוד נחמדים, כל היום עם חיוך. החברים שלהם אהבו אותם מאוד", אמר רבם של הלוחמים. לוחם נוסף נאבק על חייו בבית החולים

שי מכלוף

לוחמי צה"ל שנהרגו היום (חמישי) בפיגוע הירי בגבעת אסף הם יובל מוריוסף מאשקלון בן 20, ויוסי כהן מבית שמש בן 19. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח נפצע באורח אנוש וצעירה נוספת כבת 20 נפצעה באורח בינוני. על פי החשד, מחבל שנסע בכביש 60 ירד מרכבו סמוך לטרמפיאדה, פתח באש לעבר השוהים בה, ונמלט מהמקום. צוותי מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני בזירה, אך קבעו את מותם של השניים, ששירתו בחטיבת "כפיר". לוחם נוסף וצעירה בני 20 פונו במצב קשה לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים, שם הדרדר מצבו של החייל הנאבק על חייו.

אבל כבד נפל על משפחתו של החייל יובל מוריוסף מאשקלון, שעם מותו, הועלה לדרגת סמל ראשון. יהודית זדה חברת המשפחה סיפרה על יובל כי "מגיל 13 הוא קורא לנו בתורה. הוא מעולם לא פגע באף אחד, היה צנוע וביישן והיה לו חשוב להתגייס ורצה להיות לוחם. הוא היה מלח הארץ, ילד מקסים, שמאוד רצה ללכת לקרבי". הלוויתו של סמל ראשון מוריוסף תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי באשקלון.

הודעתו האחרונה של מוריוסף הייתה הקלטה ששלח לחברו בוואצאפ, "אם אתה עובר בגבעת אסף, אל תשכח אותי אחי, אוהב אותך".

עוד בוואלה! NEWS
בולמים, יורים ונמלטים: פיגועי הירי שמפתיעים את צה"ל בצמתים
חייל נפצע קל בפיגוע דריסה באל-בירה שליד רמאללה; המחבל נוטרל
גם מחירי החלב והלחם עולים: גל ההתייקרות במשק - כמה זה יעלה לכם?

יובל מור יוסף חייל צה"ל מאשקלון שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום מסך
החייל ההרוג יובל מוריוסף/צילום מסך

לפני זמן קצר החל כינוס בתיכון מקיף ב אמית של מוריוסף באשקלון, אליו הגיעו חבריו מהתיכון. מודעות אבל נתלו על קירות בית הספר, והוצבה עמדה להדלקת נרות זיכרון. ספר המחזור של מוריוסף הובא והונח פתוח על השולחן בתיכון. "יובל שלנו חבר אמת, בטיולית שלו נוהג לאותת, יובל כדורסל אוהב נורא ויכול לגעת ברגלו בתקרה".

עוד באותו נושא

פיגוע ירי ליד עפרה: שני לוחמים נהרגו, חייל נוסף במצב אנוש; מצוד אחר המחבלים

לכתבה המלאה
חבריו של חייל צה"ל יובל מוריוסף שנהרג בפיגוע בגבעת אסף התאספו בתיכון מקיף ב' באשקלון עם היוודע מותו, 13 בדצמבר 2018. שי מכלוף
כינוס חבריו של מוריוסף בתיכון בו למד, הערב/שי מכלוף
חבריו של חייל צה"ל יובל מוריוסף שנהרג בפיגוע בגבעת אסף התאספו בתיכון מקיף ב' באשקלון עם היוודע מותו, 13 בדצמבר 2018. שי מכלוף
מודעת האבל שנתלתה בתיכון של יובל מוריוסף, הערב, אשקלון/שי מכלוף

סמי מור-יוסף, דודו של יובל סיפר על הקושי להכיל ותפוס את שקרה, "קשה לקבל בשורה כזאת רעה. בשעה שתיים הודיעו לי על מותו. אנחנו דורשים מממשלת ישראל להרוג את המחבל, למרות שמותו לא ינחם את ההורים. אנחנו מתפללים לאלוהים שייתן לנו את הכוח. יובל התעקש ללכת לקרבי למרות המצב בארץ. הוא היה בחור מדהים, להגיד 'היה' זה לא נתפס וקשה לדבר עליו בלשון עבר".

הדוד שיתף על השיחה האחרונה עם יובל. הוא סיפר כי היום בבוקר אבא שלו דיבר אתו ויובל אמר לו שהתנדב להחליף אחרים בגזרה כדי שיוכלו לנוח. מור-יוסף השתייך לחטיבת כפיר, ומספרים עליו כי שאיפת חייו הייתה לשרת ביחידה קרבית. הוא מאוד נהנה בשירות, ותרם והתנדב רבות.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ביקר בבית המשפחה ואמר כי "העיר אשקלון איבדה היום את אחד מטובי בניה, סמל יובל מוריוסף, זכרו לברכה, שנרצח על ידי מחבלים אכזריים ומוגי לב, חסרי כל צלם אנוש. האויב שלנו מר והוא לא מהסס ולא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנו והוא עושה זאת, לצערי, בדרך הקשה ביותר". גלאם הוסיף כי עריית אשקלון מחוייבת למשפחה וכי תעניק לה את כל הסיוע הנדרש על מנת להקל עליה, יצאתי מבית המשפחה לאחר שהצעתי להם את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו. פגשתי משפחה ערכית ומסורה שעולמה חרב עליה ברגע אחד. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לטמון את ילדיהם. אין שום הסבר הגיוני לכך. גם לא צריך להיות. ממשלת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לטיפול בטרור, כי ברור מאליו שמשהו פה לא עובד. בשמי ובשם תושבי אשקלון אני שולח את תנחומינו העמוקים למשפחה השכולה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".

"מבחינתי יוסי יישאר חי"

יוסי כהן בן ה-19 היה חייל בודד שגדל בבני ברק. הוא למד בישיבה חרדית בצפון הארץ ומשם התגייס למסלול של "נצח יהודה" בצה"ל. הוא איבד את אביו שמת ואמו גרה בירושלים לאחר שנישאה בשנית. במותו הועלה לדרגת סמל. הלוויתו של כהן תצא מחר בשעה 10:30 מבית הלווית שמגר והוא ייקבר בהר הזיתים.

אדל, אמו של יוסי כהן אמרה הערב כי "אני חושבת שכרגע מבחינתי זו סגירת מעגל נפלאה להודות על המתנה השמיימית הזו שקיבלתי לפני 19 וחצי שנים. החזיר את נשמתו הטהורה בפרשת השבוע של עוד יוסף חי. ומבחינתי הוא יישאר חי. הוא מלווה אותנו ומאמינה באמונה שלמה שיהיה מליץ יושר שלנו ושל כל עם ישראל באמונה שלמה. אני שמחה על הזכות שהיתה לי לגדל את הילד המופלא הזה".

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה, שהכיר את הנופלים, מציין כי "הם היו בחורים מאוד נחמדים, כל היום עם חיוך. החברים שלהם אהבו אותם מאוד והם היו מקובלים על כולם. ראיתי אותם היום ממש חצי שעה לפני הפיגוע. הם היו באמצע לשמור בתחנה, עברתי לידם עם הרכב שלי בדרך לשיעורי תורה בכמה פילבוקסים ולא רציתי לעצור בשביל לא להפריע להם".

הרב פוקס הוסיף כי "לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים, נופלים פתאום - זה כאב אדיר. פגשתי את החברים שלהם - הם קיבלו את זה בהלם. הכאב הגדול רק ממקד אותם עוד יותר במשימות שניצבות מול עיניהם עכשיו. המתיישבים באיזור בו הם נפלו ממש אהבו אותם והיו בקשר טוב איתם".

הוריו של יוסי כהן מספידים אותו, הערב

אתר רשמי
יוסי כהן חייל צה"ל  מבית שמש שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. באדיבות המשפחה
יוסי כהן, החייל ההרוג בפיגוע הבוקר בגבעת אסף/באדיבות המשפחה
הוריו של חייל צה"ל יוסי כהן שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה!
הוריו של יוסי כהן בבית שמש, הערב/מערכת וואלה!, מאיה הורודניצ'אנו

אחיו של יוסי כהן, נתן, הספיד את אחיו: "יוסף, בכל משפחה יש תמיד את שני האחים ביחד. בנפילות, בעליות. גם כשעזבתי את הבית, תמיד דיברתי אתך. היית האור בבית, תמיד חשבתי עליך. הנסיעה האחרונה באומן, היינו, רקדנו, שמחנו ונהנינו. יוסף, הריח של הבגדים שלך, של המיטה, הקול שלך רודף אותי. הדברים שאמרת על מדי א' - 'יפים שלי, אני הולך להגן על עם ישראל'. יוסף , אני עדיין לא קולט את זה. עכשיו אני מבין שהשבת שהיינו יחד הייתה האחרונה". נתן סיים ואמר, "בטוח שאתה שם למעלה מבסוט ומאושר. אתה לעולם לא תישכח מליבנו".

אחותו של כהן, חיה, ספדה גם היא לאחיה ואמרה, "יוסף, אח יקר שלי. ברגע ששמעתי שקרה פיגוע, לא חשבתי שזה מה שיהיה. היית בן אדם טוב. בן אדם עם שמחת חיים, מעיר את כולם עם השמחה שלך. אנחנו מאוד אוהבים אותך, ומקווים שאתה במקום טוב למעלה. עם ישראל גאה בך. מקווה שימצאו כמה שיותר מהר את מי שעשה את זה".

אחיו של חייל צה"ל יוסי כהן שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה!
אחיו של יוסי כהן, נתן וחיה/מערכת וואלה!, מאיה הורודניצ'אנו

הרב יוחנן דנציגר, מנכ"ל עמותת נצח יהודה (הנח"ל החרדי), שמלווה את החיילים החרדים במהלך השירות הצבאי, מוסיף כי "קיבלנו בצער גדול את הבשורה המרה על נפילתם של החיילים היקרים שלנו. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחותיהם ולחבריהם. בימים הקרובים נתגבר את הפעילות שלנו עם חיילי הגדוד בשביל לחזק את ידיהם ולתמוך בהם בימים הקשים האלה. כמו כן, יחד עם כל עם ישראל, אנו מתפללים לרפואתו של החייל הפצוע".

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, שלחה תנחומים למשפחת ההרוג יוסי כהן, שהתגורר בבית שמש, "בית שמש אבלה על הירצחו של יוסף כהן הי"ד. נער מדהים ומקסים שצמח וגדל בעירנו ונרצח על ידי בני עוולה בפיגוע בגבעת אסף. שוחחתי הערב עם הוריו של החייל יוסף כהן הי"ד. עלם חמודות שזכיתי להכיר עוד בחייו. הילד גדל בבית שמש ושילב בין אורח חיים חרדי לבין הרצון לשרת ולתת לעם ישראל כולו".

"יוסף התייתם מאביו שהיה רופא שיניים מוכר מאוד בציבור החרדי לפני כ5 שנים. הוא למד בישיבת ברנקו וייס - "דרך האמונה" שזכיתי להקים בעיר, והיה ילד שובב ומקסים ומלא שמחת חיים. יוסף התגייס לנצח יהודה בשמחה ובאהבה מתוך מטרה לשרת את עם ישראל. סיפור מצמרר שסיפר לי אביו החורג הרב אליהו מירב: 'מדי שבת אנו מקיימים בביתנו מנהג לעבור אחד אחד כל בני המשפחה ולומר תודה. בשבת האחרונה יוסף היקר אמר את הדבר הבא, אז לא הבנו את המשמעות שלו: "אני מודה לקב"ה" הוא אמר "על הזכות שנתן לי להגן על עם ישראל'. יוסף היקר והאהוב. העיר בית שמש ועם ישראל כולו אבל על האובדן העצום", אמרה ראש העיר בלוך.

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
חיילי צה"ל בסריקות לאחר הפיגוע בגבעת אסף סמוך לעפרה, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שנפגש בעבר עם יובל מור יוסף סיפר, "לפני שנה וחצי הגיע נער מאשקלון ללשכתי, רגע לפני גיוסו לצה"ל. עיניו היו טובות וליבו היה מלא בתחושת שליחות. היום מרצח שפל כיבה את האור בעיניו של יובל, שנפל במערכה המתמשכת על זכותנו לחיות בארצנו".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר כי "אנו מרכינים ראש בצער גדול על האובדן הבלתי נתפס בנופלם של שניים מטובי בנינו הבוקר ומתפללים לרפואתם של הפצועים. הטרור לא יכה בינינו שורש ואנו נבלום אותו ואת מבצעיו ללא פשרות וביד קשה"ץ הנשיא ריבלין הוסיף, "מחשבותיי והצדעתי לכוחות הביטחון כולם, העוסקים בלחימה המתמשכת בטרור לילות כימים במסירות אין קץ והתמדה".

יולי אדלשטיין, יובל מור יוסף, פיגוע, גבעת אסף. מערכת וואלה!
אדלשטיין, משמאלו מייסד תנועת ״מעגלים״ להכנה לשירות צבאי אסף וייס ומשמאלו יובל מור יוסף./מערכת וואלה!

כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור המחבלים וכיתרו את רמאללה, זאת לאחר הפיגוע השני באזור בתוך פחות משבוע. בצבא לא שוללים אפשרות שמדובר בחלק מחוליה שביצעה את הפיגוע בכניסה לעפרה בתחילת השבוע, אחרי שאחד מחבריה נהרג בפעילות של צה"ל במהלך היממה האחרונה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי צה"ל פועל באזור הכפר ביתין הסמוך לרמאללה, וכי כלי הרכב ששימש את המחבלים אותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully