וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצונאמי באינדונזיה: מניין ההרוגים זינק ל-373

24.12.2018 / 17:10

הסוכנות לניהול אסונות עדכנה כי יותר מ-1,400 איש נפצעו ו-128 נוספים מוגדרים נעדרים אחרי שהגלים העצומים הכו בעיירות החוף באיים ג'אווה וסומטרה. "הכול נהרס"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מניין ההרוגים מהצונאמי שהכה באינדונזיה טיפס ל-373 איש - כך נמסר היום (שני) מהסוכנות לניהול אסונות של מדינת האיים. לפי דובר הסוכנות, יותר מ-1,400 איש נפצעו ו-128 נוספים מוגדרים נעדרים. בשטח, כוחות צבא וצוותי חילוץ סורקים את קו החוף בתקווה למצוא ניצולים נוספים מפגיעת גלי הענק, שנגרמו בשל התפרצות הר הגעש אנאק קרקטואה. הם הכו בלילה שבין שבת לראשון בעיירות החוף באיים ג'אווה וסומטרה וזרעו הרס רב.

בזמן שהר הגעש המשיך לפלוט אפר, המחלצים השתמשו בציוד כבד ובידיים חשופות כדי לאתר גופות בתוף הבוץ וההריסות לאורך כמאה קילומטר מחופו המערבי של האי ג'אווה. בשל החשש מפגיעת גלים נוספים, כ-12 אלף תושבים הונחו לעבור לאזורים גבוהים יותר. יותר מ-700 מבנים, בהם חנויות ומלונות, נחרבו בצונאמי שפגע ביבשה 24 דקות אחרי המפולת בהר הגעש. עם זאת, לא הייתה התראה מוקדמת לתושבי אזור החוף.

לקריאה נוספת
"בכיתי ופחדתי שאמות": מרוץ נגד הזמן באינדונזיה בחיפוש אחר נעדרים
מאות גופות בבוץ: מתקשים לחלץ את קורבנות הצונאמי באינדונזיה
"הסתברות של 100% לצונאמי": גל ענק בישראל הוא רק עניין של זמן

הריסות בפנדגלנג, ג'אווה, אינדונזיה, 24 בדצמבר 2018. רויטרס
תושבים מחוץ לבתים הרוסים באי ג'וואה, היום/רויטרס

"פתחתי את הדלת והצלתי את החיים שלי, קפצתי מעל החומה", סיפרה נורג'נה, בת 20, שרצה במעלה גבעה סמוכה לבקתה שלה עם פגיעת הצונאמי ששטף את ביתה. "הכול נהרס". מעוצמת הגלים הושלכו כלי רכב, חתיכות מתכת, עצים נופלים ורהיטים אל הכבישים ושדות האורז באיים.

הנשיא ג'וקו ווידודו, שמתמודד לכהונה נוספת באפריל, הורה לסוכנויות לטיפול באסונות להתקין מערכות התראה, אולם לפי המומחים, מעט מאוד ניתן לעשות במקרים שבהם הצונאמי נגרם כתוצאה מהתפרצות הר געש, בניגוד לרעידות אדמה. לפי הסוכנות המטאורולוגית של אינדונזיה, שטח בגודל של 90 מגרשי כדורגל מהאי הגעשי קרס אל תוך הים.

אחד הצוותים של כוחות ההצלה השתמש בכלבי גישוש במועדון החוף שבו הופיעה להקת הרוק המקומית "סבנטין" במסיבה עם 200 אורחים. לפחות תשע גופות נמשו מההריסות.

בכפר שנמצא במרחק של כ-20 ק"מ משם, אמר ראש המחוז אטמדג'ה שוהרה כי הוא מסייע לכ-4,000 פליטים, רובם מחוסרי קורת גג. "כולם בפאניקה", אמר. "אנחנו רגילים לאסונות, אבל לא חמורים כמו אלו. אינשאללה, אנחנו נבנה מחדש".

עוד באותו נושא

הר הגעש שעלה מהמים - והציף את אינדונזיה מוכת האסונות

לכתבה המלאה
שוטרים מחפשים אחרי קורבנות בדרום לומפונג, סומטרה, אינדונזיה, 24 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים מחפשים גופות בסומטרה, היום/רויטרס

זה לא הצונאמי הראשון שפקד השנה את המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, השוכנת באזור גיאולוגי רגיש המכונה "טבעת האש". זאת השנה הקטלנית ביותר שחוותה אינדונזיה מבחינת אסונות טבע בעשור האחרון.

בספטמבר נספו יותר מ-1,600 בני אדם בעקבות צונאמי שהכה באי סולוואסי בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.5 ו-450 רעידות המשנה שלאחריה. מאות קורבנות נקברו תחת הבוץ והרשויות התקשו לפלס את דרכן בין ההריסות, שהפכו לקברי המונים. המדינה התקשתה להתאושש מהאסון, וכ-200 אלף בני אדם נזקקו לסיוע הומניטרי שהחל להגיע אחרי ימים של עיכובים.

התזמון של האסון - ערב חג המולד - הזכיר את הצונאמי שהרחיב דרום מזרח אסיה ב-26 בדצמבר 2004. 226 אלף איש נהרגו ב-14 מדינות שונות, יותר מ-120 אלף מהם באינדונזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully