וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך על מינוי מפכ"ל: צריך דרך שתבטיח שהמשטרה תהיה א-פוליטית

20.12.2018 / 17:06

המפכ"ל לשעבר נאם בפעם הראשונה מאז סיים את תפקידו בתחילת החודש, ואמר כי יש לשמור על עצמאותו של המפכ"ל בכל מה שקשור בנושא אכיפת החוק. "כשהאדם האחד הזה לא עצמאי - במשך קדנציה שלמה חלילה תהיה משטרה לא עצמאית", הזהיר

צילום: ועידת גלובס, עריכה: ניב מעוז

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס היום (חמישי) למינוי מחליפו ואמר כי "חשוב להבטיח שהמשטרה תישאר א-פוליטית". אלשיך, שדיבר בפומבי בפעם הראשונה מאז סיים את תפקידו בתחילת החודש, אמר בנאומו בוועידת גלובס כי "המפכ"ל איננו כפוף לדרג הפוליטי, חוץ מבשוליים, בנושאים ביטחוניים. כל מה שקשור בנושא אכיפת החוק הוא עצמאי. ולכן, צריך לחשוב מה הפורמט הנכון כדי להבטיח לכולנו שמשטרת ישראל תישאר א-פוליטית ושהמפכ"ל יישאר עצמאי ויוכל לתפקד באופן עצמאי".

אלשיך הוסיף כי צריך להקים ועדת ציבורית בנושא שלא רק פוליטיקאים ייקחו בה חלק. "בעיניי זה לא פחות חשוב מהוועדה למינוי שופטים", ציין.

"כאשר האדם האחד הזה לא יהיה עצמאי, במשך קדנציה שלמה חלילה תהיה משטרה לא עצמאית, שלא מסוגלת להיות ממונה על אכיפת החוק בצורה שוויונית וא-פוליטית", המשיך. "אז אולי אי אפשר להשפיע כרגע, ואנחנו באמצע תהליך, אבל אני מקווה ומתפלל שיהיה מפכ"ל משטרה כדי שאפשר יהיה לקבל את הדגל בצורה מסודרת כדי לצאת מהמצב הזמני והבעייתי הזה ולתפקד בצורה מלאה. אבל צריך לפתוח את השיח הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו חשף: צה"ל החל בנטרול מנהרות חיזבאללה שהתגלו בצפון
המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף: אחיו של המחבל שירה בעפרה וחוסל
הרשויות במרוקו חושדות: רצח התיירות בהרי האטלס היה פיגוע טרור

רוני אלשיך בכנס גלובוס 20 בדצמבר 2018. שלומי יוסף גלובס, אתר רשמי
"צריך לחשוב מה הפורמט הנכון כדי להבטיח לכולנו שהמשטרה תישאר א-פוליטית". אלשיך/אתר רשמי, שלומי יוסף גלובס

את מקומו של מפכ"ל המשטרה ממלא ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז הדרום, לאחר הקשיים בדרך למינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, שהיה מועמדו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן. אדרי הודיע על הסרת מועמדותו לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג פסלה את המינוי, וכן לאחר חשיפת וואלה! NEWS על פגישתו עם בוחנת הפוליגרף שבדקה אותו, כאשר על פי החשד השניים שיתפו פעולה לשיבוש עבודת הוועדה.

אחרי שהממשלה אישרה את מינויו הזמני של כהן, במשטרה הזהירו כי מינוי ממלא מקום גורר עצירת תהליכים ותכניות עבודה קריטיות. "אי אפשרות למנות קצינים, אי אפשר לבצע תהליכי רכש ארוכי טווח ואי אפשר לחתום על הסכמים", הסביר קצין בכיר. קצינים בכירים במשטרה מתחו ביקורת על ארדן ואמרו כי "העובדה כי המשטרה נקלעה למצב בו טרם מונה לה מפכ"ל, אינו בריא לארגון הנמצא בחזית העשייה של שמירה על הסדר החברתי, ביטחון הפנים ואכיפת שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully