וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פוצץ מנהרה בגבול: "תהליך שיטתי שיימשך לאורך תקופה"

20.12.2018 / 20:56

אחרי שנתניהו חשף כי החל תהליך נטרול המנהרות ההתקפיות, הודיע צה"ל כי התהליך לא יקרה ביום אחד והבטיח "להביא את השטח למצב שבו אין איום מנהרות פעיל". פיצוצים נשמעו בגבול כחלק מפעילות הנטרול. על הרעשים ששומעים אזרחים בגבול: "לא מדובר ברעשי חפירות"

צילום: דובר צה"ל

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו חשף כי צה"ל החל בנטרול המנהרות ההתקפיות שהתגלו בגבול הצפון, דובר צה"ל רונן מנליס התייחס למאמצים שמקיים צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני". "הראשון הוא חשיפת המנהרות", אמר מנליס. "עד כה פרסמנו על ארבע. השני הוא נטרול של המנהרות שנחשפו, וזה מבוצע בכמה שיטות. יש מנהרות שנחצבו בסלע, וכאלה שבבטון".

"זה תהליך שיטתי שלא יקרה ביום אחד, אלא בתקופה", הוסיף. "המטרה היא להוציא מכלל שימוש את המנהרות העוברות משטח לבנון לשטחנו". דובר צה"ל הטיל את האחריות לבניית המנהרות על ממשלת לבנון, והזהיר משהייה בקרבתן.

עוד אמר מנליס כי "המנהרות נחצבו בסלע שנים, ובאזור הזה מסובך מאוד לחצוב בסלע. האתר של הצד השני היה גדול מאוד. מטרתנו היא לנטרל את המנהרות כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהן בעתיד, ותהליך הנטרול מבוצע משטחנו, בכמה תוואים במקביל. אנחנו עוסקים בארבע מנהרות שנחשפו, ומידע על פיר נוסף שנמסר ליוניפי"ל בכפר הלבנוני רמיה".

עוד בנושא מבצע מגן צפוני:
מועצת הביטחון של האו"ם: "המנהרות מלבנון מפרות את ריבונות ישראל"
העץ השרוף והסלעים שהתגלו: הסימנים שהובילו לאיתור מנהרה בזרעית
כשנסראללה שותק: למה חיזבאללה טרם הגיב למבצע המנהרות של ישראל?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, 19 בדצמבר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית
"מפעילים אמצעים מיוחדים כדי להביא לנטרול מיוחד של המנהרות". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מנליס הבטיח כי "בצה"ל יביאו את השטח למצב שבו אין איום מנהרות פעיל על תושבי הצפון. זו מכה בסדר גודל כזו שבחיזבאללה יחשבו שוב עם להמשיך בפעילות המנהרות שלהם". הוא אמר כי מבחינת חיזבאללה "שנות עבודה ירדו לטמיון בבוקר אחד שבו צה"ל החליט שהוא עוצר את זה".

על המתח בגבול אמר מנליס כי "אנחנו נערכים לכל האפשרויות, מול מה שהוא הפרה ברורה של החלטה 1701. יש מוקד אחד שיש בו קצת יותר פעילות ערה, במובלעת מעבר לגדר, אבל עוד לא זיהינו איומים או משהו שנראה כאירוע שיכול להתפתח למצב בעייתי. אנחנו שם, וגם יוניפי"ל שמבצע את עבודתו".

עם זאת, הדגיש כי "לא ראינו טיפול של יוניפי"ל וצבא לבנון במנהרות, ולכן אנחנו פועלים לנטרולן מהצד הישראלי". על טענות של אזרחים על רעשי חפירות בצפון הארץ ובדרומה אמר כי "הרעש לא נובע מחפירת מנהרה, אבל אנחנו ממשיכים לבדוק כל טענה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תצ"א מרחבית של מרחב מערב כפר רמיה בהמשך
למנהרת טרור התקפית שנחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה. דובר צה"ל
אחת ממנהרות הטרור ההתקפיות שנמצאו/דובר צה"ל
שלב הנטרול וההשמדה של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות הגבול אשר נחשפו בידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני". דובר צה"ל, אתר רשמי
חיילים עובדים לנטרול והשמדה של המנהרות שנמצאו בגבול לבנון, היום/אתר רשמי, דובר צה"ל

דובר צה"ל התריע כי "הפעילות תורגש על ידי האוכלוסייה האזרחית. מדובר בנועה של כלים, ועשויים להיות גם מקרים של סגירת שטחים, וכן רעשים שונים". מנליס הוסיף שבמקרה של פיצוצים יינתנו התראות מראש לתושבים ושראשי הרשויות שבהן מתבצעת פעילות מעודכנים. לדבריו, "הדגש הוא על כך שהשגרה נשמרת".

עוד נמסר מצה"ל הערב כי פיצוצים שנשמעו במרחב הגזרה המערבית בגבול לבנון מקורם בפעילות יזומה של כוחות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות הטרור, וכי הודעה מקדימה ניתה לראשי הרשויות ותושבי האזור.

מוקדם יותר נתניהו אמר במפגש פסגה עם יוון וקפריסין בבאר שבע כי "אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לנטרל את מנהרות הטרור. בשעה זו אנחנו מפעילים אמצעים מיוחדים כדי להביא לנטרול מיוחד של המנהרות הללו. אנחנו נמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה".

מתוך חשבון הטוויטר של נתניהו:

נתניהו הוסיף כי "בשתי הזירות הללו איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

עד כה חשפו כוחות צה"ל ארבע מנהרות שנחפרו על ידי אנשי חיזבאללה וחצו את גבול לבנון לשטח ישראל. על פי ההערכה, מבצע "מגן צפוני" צפוי להימשך על פי ההערכות כמה שבועות או חודשים נוספים. אתמול הותר לפרסום כי מנהרת הטרור שנחשפה בסוף השבוע נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל בזרעית.

המבצע הגיע אתמול לדיון במועצת הביטחון של האו"ם, לבקשתה של ארצות הברית, לאחר שכוח האו"ם בלבנון יוניפי"ל אישר את טענות ישראל בדבר קיומן של המנהרות. במהלך הדין אמר תת-מזכ"ל האו"ם לענייני כוחות שמירת השלום כי שלוש מנהרות חצו את הגבול, מה שמהווה "הפרה ברורה של החלטה 1701".

שלב הנטרול וההשמדה של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות הגבול אשר נחשפו בידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני". דובר צה"ל, אתר רשמי
חיילים עובדים לנטרול והשמדה של המנהרות שנמצאו בגבול לבנון, היום/אתר רשמי, דובר צה"ל

שגריר ישראל באו"ם דני דנון חשף בדיון חומר מודיעיני חדש נגד חיזבאללה ואמר כי "אם הארגון יעז לתקוף אותנו - נקבור אותו בחורבות שיביא על לבנון". דנון הציג תצלום אוויר ובו "מתחם פרטי" בדרום כפר כילא, כ-80 מטר מהקו הכחול ותחתיו מנהרה התקפית שחצתה את הגבול לעבר שטח ישראל ואף עוברת בצמוד לעמדת תצפית של יוניפי"ל.

(עדכון ראשון 15:50)

פעולות צה״ל לאיתור מנהרת הטרור, 11 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני"/דובר צה"ל
מול כפר קילה דרום לבנון,  4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פעילות צה"ל בגבול לבנון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully