וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם: "המנהרות מלבנון מפרות את ריבונות ישראל"

19.12.2018 / 18:30

המועצה באו"ם דנה בחשיפת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה, זאת לבקשת ארצות הברית ולאחר שכוח יוניפי"ל אישר את טענות ישראל בנושא. נציג ארה"ב: "לוקחים את האיומים של חיזבאללה ברצינות והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תעשה אותו דבר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד בעקבות איתור המנהרות ההתקפיות שחפר ארגון חיזבאללה בדרום לבנון וחצו לשטח ישראל - זאת לבקשת ארצות הברית. הדיון במועצה בא לאחר שכוח יוניפי"ל בדרום לבנון אישר את טענות ישראל בדבר קיומן של המנהרות.

תת מזכ"ל האו"ם לענייני כוחות שמירת השלום עדכן בדיון כי שלוש מנהרות חצו את הגבול, מה שנחשב הפרה של החלטה 1701. לדבריו, נערכו כמה פגישות עם גורמים לבנוניים כדי לקבוע את מקור המנהרות, שנמצאות עשרות מטרים מתחת לאדמה - מה שמקשה לקבוע איפה נקודת היציאות שלהן, "זו הפרה ברורה של 1701".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון חשף בדיון חומר מודיעיני חדש נגד חיזבאללה ואמר כי "אם הארגון יעז לתקוף אותנו - נקבור אותו בחורבות שיביא על לבנון". דנון הציג תצלום אוויר ובו "מתחם פרטי" בדרום כפר כילא, כ-80 מטר מהקו הכחול ותחתיו מנהרה התקפית שחצתה את הגבול לעבר שטח ישראל ואף עוברת בצמוד לעמדת תצפית של יוניפי"ל.

לקריאה נוספת:
העץ השרוף והסלעים שהתגלו: הסימנים שהובילו לאיתור מנהרה בזרעית
כשנסראללה שותק: למה חיזבאללה טרם הגיב למבצע המנהרות של ישראל?
יוניפי"ל אישר כי נמצאו מנהרות שחצו לישראל: "הפרת החלטת האו"ם"

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
דיון בעקבות איתור המנהרות בגבול לבנון. מועצת הביטחון של האו"ם/AP, אי-פי

"ישראל העבירה ליוניפי"ל מידע מדויק על מיקום המנהרה, אך הוא עדכן את צבא לבנון ונבלם כאשר ניסה להגיע לאזור", ציין השגריר בנאומו. "בהתאם, גורמים בצבא לבנון יידעו את חיזבאללה על המידע שהגיע מישראל, מה שהוביל את ארגון הטרור לניסיון לסכל את הפעולות ההגנתיות של ישראל. גורמים בצבא לבנון עובדים בשירות חיזבאללה בזמן שיוניפי"ל לא פועל לממש את המנדט שלו באזור בצורה המתבקשת".

דנון חשף צילום אוויר נוסף של כפר כילא ובו תיעוד לתשתית הטרור הנרחבת של חיזבאללה, הכוללת שתי מנהרות שחדרו את הגבול לעבר ישראל לצד עמדות תצפית ואיסוף מידע ומאגרי אחסון נשק. "זהו טרמינל טרור על גבול ישראל ובתוך אוכלוסייה אזרחית בחסות חיזבאללה ובמימון איראן. חיזבאללה לא רק מפר בצורה ברורה את החלטה 1701 אלא ממשיך להשתמש באזרחי לבנון כמגנים אנושיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שגריר ישראל באו"ם דני דנון בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
חשף חומר מודיעיני. דנון/רויטרס
אינפוגרפיקה - המנהרה שנחפשה בכפר כילא. דובר צה"ל, אתר רשמי
אינפוגרפיקה - המנהרה שנחפשה בכפר כילא/אתר רשמי, דובר צה"ל
אינפוגרפיקה - המנהרה שנחפשה בכפר כילא. דובר צה"ל, אתר רשמי
אינפוגרפיקה - המנהרה שנחפשה בכפר כילא/אתר רשמי, דובר צה"ל

הנציג האמריקני בדיון אמר בדיון כי "שתי מנהרות חצו את הקו הכחול, שתי מנהרות מפרות את החלטה 1701 וניתן רק לשער כמה מנהרות נוספות יתגלו. ארצות הברית לוקחת את האיומים של חיזבאללה ברצינות והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תעשה אותו דבר".

"הגיע הזמן שמועצת הביטחון תדבר בקול אחד", הוסיף הנציג האמריקני. "חיבזאללה הוא איום רציני. לאלה שלא משוכנעים שזה איום רציני, אשאל אתכם - איזה עוד הוכחה אתם צריכים? שכחתם את 2006? אנחנו מפצירים בשני הצדדים (ישראל ולבנון) להמשיך להפגין ריסון. אבל האם חיזבאללה מחויב לריסון? התשובה היא לא. אנחנו קוראים לצבא לבנון לחקור את מקור המנהרות ולספק ליוניפי"ל את כל המידע הנחוץ להשלים את החקירה".

עוד הוסיף הנציג כי מדינתו תומכת בצבא לבנון "בתור הכוח הצבאי הלגיטימי" וקוראת לאיראן "להפסיק את הפרובוקציות שלה באזור". הנציג הודה ליוניפי"ל על תפקידו בשימור היציבות לאורך הגבול.

"לבנון חוותה ארבע פלישות של ישראל ב-40 השנים האחרונות, בהן נהרגו אלפי אזרחים", אמרה הנציגה הלבנונית בדיון. "לבנון לוקחת את נושא המנהרות ברצינות ואמרה כי היא לא מעוניינת בהסלמה. הנשיא מישל עאון אישר כי המדינה מחויבת להחלטה 1701. אלו לא סתם מילים - זה האינטרס של ארצי. לבנון לא ביצעה שום הפרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, 19 בדצמבר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית
"פשע מלחמה כפול". נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

לפני הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה באנגלית בכנסת, "לפני כמה שבועות ישראל פתחה במבצע כדי לנטרל את המנהרות החודרות משטח לבנון. מאז תחילת הקמפיין חשפנו ארבע מנהרות שחדרו לתוך ישראל שמטרתן לחטוף את אנשינו כולל רצח אזרחים, ולכבוש את צפון הגליל", אמר.

לדברי נתניהו, משמעות מהלכי חיזבאללה היא מלחמה. "זה לא אקט של תוקפנות אלא אקט של מלחמה. יוניפי"ל אישר את קיום המנהרות הללו ואמרו שהן הפרה בוטה של החלטה 1701. חיזבאללה עושה את כל זה כי איראן תומכת בו בכל דרך כולל כסף, כסף שהיא קיבלה מהסכם הגרעין וזה חלק מרשת התוקפנות האיראנית", הוסיף.

בהצהרה לקראת הדיון באו"ם אמר נתניהו כי "חשוב להבין שחיזבאללה עושה כאן פשע מלחמה כפול - הוא מטווח אזרחים ישראלים על ידי הסתתרות מאחורי אזרחים לבנוניים. אנו מצפים מלבנון שתעשה מעשה למחות נגד זה והעובדה שצבא לבנון לא עושה כלום אומרת שהם לא רוצים או לא יכולים לעשות כלום. השטח שלהם הוא בסיס להתקפות עלינו ולכן אנו רואים בלבנון אחראית. הקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש מאיראן, לבנון וחיזבאללה תשובות כי יש כאן יותר מאשר הפרה של הריבונות שלנו, אלא של כל אומה".

נתניהו שיבח את ארצות הברית על כך שנטלה עמדה חד משמעית נגד חיזבאללה ו"לחצה על מועצת הביטחון לקיים ישיבה דחופה זו". ראש הממשלה קרא לכל חברות מועצת הביטחון לגנות את חיזבאללה, להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור, להפעיל סנקציות חזקות נגד חיזבאללה, לדרוש שלבנון לא תהיה בסיס להתקפות ולתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות האיראנית".

הפרות הקרקע באזור המנהרה היוצאת ממרחב מערב רמיה, מנהרת טרור התקפית שנחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה. דובר צה"ל
הסלעים שהתרוממו חשפו את התוואי/דובר צה"ל

הצהרת נתניהו התחילה בתדרוך ומצגת באנגלית שהעביר נציג דובר צה"ל על מבצע "מגן צפוני" והמנהרות שנחשפו בשבועיים האחרונים. "למיטב ידיעתנו צבא לבנון לא ידע על חפירת המנהרות בזמן אמת אבל הם יודעים על כך עכשיו והם צריכים להיות אלה שמנטרלים עכשיו את המנהרות", אמר נתניהו.

"לקח הרבה מאוד זמן אבל יוניפי"ל סופסוף הגישו דוח שמתעד את התוקפנות של חיזבאללה. צבא לבנון הוא כישלון מוחלט. הם לא עושים כלום כדי למנוע את השימוש בשטח שלהם למתקפה על מדינה שכנה והם אפילו לא מנסים להשתלט על חיזבאללה".

נתניהו אמר כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כמה ימים לקראת הדיון במועצת הביטחון. "ביקשתי שרוסיה תיקח את הצעדים הנכונים נגד חיזבאללה. כל מי שתומך בנורמות בינלאומיות ורוצה למנוע מלחמה נוספת צריך למנוע את התוקפנות של חיזבאללה", אמר.

(עדכון ראשון: 17:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully