וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות גוברת בהנהלת רכבת ישראל: המנכ"ל לא זומן לדיון בעניינו

20.12.2018 / 11:27

לאחר שנודע שיו"ר הדירקטוריון שוקל לפטר את מנכ"ל הרכבת בעקבות הפסדים בחברה, נקבע כי בעוד כשבועיים יתקיים דיון בעניינו. הנהלה הקדימה את הדיון להיום אך לא זימנה את איילון. השר כץ "היו"ר הגיע עם מסקנה להחליף אותו. אני דורש מהחברה תוצאות"

צילום: מירית ארגמן

עורכי הדין של המנכ"ל שחר איילון פנו הבוקר (חמישי) לדירקטוריון החברה, אלוף (מיל ) דן הראל, בטענה שניסיונו להדיח את איילון פסול. זאת, על רקע שמועות שעל פיהן ישיבת הדירקטוריון שנועדה לדון בעניינו של איילון ונקבעה לעוד כשבועיים, הוקדמה באופן מפתיע להיום וכי כבר התקבלה ההחלטה להביא להפסקת כהונתו.

הבוקר, בהתייחסות ראשונה של שר התחבורה, ישראל כץ, למשבר בהנהלת הרכבת, אמר בראיון רדיו ברשת ב' כי יו"ר רכבת ישראל הגיע אליו "עם מסקנה שהוא רוצה להתחיל בתהליך להחלפתו של המנכ"ל". עוד הוסיף, "ביקשתי שזה ייעשה בהסכמה. אני דורש מהנהלת הרכבת תוצאות, תפעול החברה הוא אתגר גדול כי יש התרחבות בפעילות".

לדברי עורכי הדין, עודד גזית ואלירם בקל, מדובר בשיאו של "מחול שדים" בניצוחו של הראל והם כינו אותו כ"אובדן עשתונות. מחטף". לדבריהם, איילון כלל לא זומן לישיבה. מפנייתם עולה כי על איילון נאסר להתראיין לתקשורת, ולחברי הדירקטוריון נאסר להיפגש עמו - הכל בהנחיית היו"ר.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
במשך 25 דקות: נוסעים חסמו דלתות רכבת בצפון בגלל עיכובים
הפסדי הענק והנוסעים הממורמרים: "השעיר לעזאזל" ששילם על כישלונות הרכבת
כבר הפסקנו לספור: שוב בוטלו רכבות בקו ירושלים-תל אביב

מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל ושר התחבורה, ישראל כ"ץ במסיבת עיתונאים בנושא רכבת ישראל, אפריל 2011. מגד גוזני
"היו"ר הגיע עם מסקנה להחליף את איילון". השר כץ ודן הראל/מגד גוזני

הם טענו כנגד "תפישת ניהול בעייתית" של הראל, "אשר הובאה לידי ביטוי בהקשרים נוספים". לדבריהם, היו"ר דחק באיילון לאמץ גישה נוקשה הרבה יותר כלפי עובדי החברה וספקיה, וכן לא היסס להתערב, בניגוד לכללי הממשל התאגידי, בעניינים המסורים לטיפולם של גורמים אחרים בחברה. מנגד, אמרו כי "רק הודות להתערבותו של איילון נמנעו מהחברה בעניין זה מבוכות רבות".

לדבריהם, "כאשר יו"ר הדירקטוריון פועל באופן כה כוחני, עד כדי מניעת פגישות בין חברי הדירקטוריון והמנכ"ל, קביעת ישיבות וביטולן, הוצאת הודעות לתקשורת על קבלת החלטות בטרם אלה אכן התקבלו, האצת הליך ההדחה כמחטף - חייבים חברי הדירקטוריון לעמוד כחומה בצורה מולו".

"טרם החל הליך שימוע בעניינו של איילון, טרם הוצגו לו טענות כלשהן המועלות בעניינו", טענו עורכי הדין. "טרם נמסרו לו המסמכים הרלוונטיים לטענות אלה, וממילא טרם ניתנה לו הזדמנות למסור את עמדתו בעניין. בנסיבות אלה, ההחלטה בדבר הפסקת כהונתו של איילון היא החלטה הנעדרת כל בסיס עובדתי או משפטי והיא פסולה מעיקרה", אמרו.

עוד באותו נושא

התקלות, ההשבתות והאיחורים: דירקטוריון הרכבת ידון בפיטורי המנכ"ל

לכתבה המלאה
שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל הנכנס, 28 בנובמבר 2016. רכבת ישראל, ספק 500
"מחול שדים". שחר איילון/ספק 500, רכבת ישראל

עורכי הדין גילו כי לפני שבועות ספורים בלבד העניק הראל ציון הערכה גבוה ביותר (ציון 9) ביחס לתפקודו כמנכ"ל, ואף להעניק לו בונוס. "בלהיטותו להביא להפסקת כהונתו של איילון, הראל כבר הביא על עצמו, ועל כלל חברי הדירקטוריון, תסבוכת משפטית לא פשוטה, אשר הולכת ומתעצמת", הזהירו וציינו כי לא נמסרה הודעה לרשות לניירות ערך על ההתפתחויות.

"איילון אינו מאותם אלה המבקשים להיאחז בקרנות המזבח", טענו עורכי דינו. לדבריהם, אם איילון היה סבור כי הוא אינו עומד בדרישות התפקיד הוא היה "הראשון לפנות את כסאו". עוד הוסיפו כי "איילון אשר פעל במשך כל חייו בשליחות הציבור, רואה גם בתפקיד זה שליחות מן המעלה הראשונה, וטובתה של הרכבת בראש מעייניו".

עורכי הדין הסבירו כי איילון מונה לתפקיד המנכ"ל בתקופה קשה ומורכבת בה הוא מחויב ללוחות זמנים מאתגרים שמציבים בפניו ראשי משרד התחבורה ודירקטוריון הרכבת. זאת בהינתן "חוסרים מהותיים שנובעים משנים ארוכות של היערכות חלקית וחסרה", לדבריהם. "איילון עושה לילות כימים על מנת לבצע את תפקידו באופן המיטבי לצד עובדי החברה, ובתקופת כהונתו הקצרה הוא הצליח להביא את הרכבת להישגים לא מבוטלים בפתיחת תחנות וקווים חדשים", הסבירו.

אירוע חריג בתחנת הרכבת בחדר לאחר שמסיבות תיפעוליות רכבת פרברית צפונה בדרכה לבנימינה נדרשה לסיים את נסיעתה בתחנת חדרה. נוסעים זועמים שהתבקשו לקחת רכבת אחרת להמשך דרכם, חסמו את דלתותיה של רכבת אחרת, 16 בדצמבר 2018. נטע יערי, צילום מסך
תקלות חוזרות ברכבת ישראל, השבוע/צילום מסך, נטע יערי

עוד מבהירים עורכי הדין כי על רקע זה, לאיילון אין כל כוונה להשלים עם "פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר" במהלך כהונתו בכל תפקידיו הקודמים, והוסיפו שהוא יאבק בכל ניסיון שכזה.

עורכי דינו דורשים שלא לקיים כל דיון ושלא לקבל כל החלטה בעניין הפסקת כהונתו של איילון, "טרם שיינקטו הצעדים המתחייבים בנסיבות העניין". בימים האחרונים נאמר כי איילון יצא לחופשה בחו"ל אך עורכי דינו הסבירו שהוא בארץ וכינו את הטענה: "עוד המצאה".

ברכבת ישראל מסרו כי לא יגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully