וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקלות, ההשבתות והאיחורים: דירקטוריון הרכבת ידון בפיטורי המנכ"ל

17.12.2018 / 13:53

על רקע הדוחות הכספיים השליליים והתקלות הרבות, יו"ר דירקטוריון הרכבת דן הראל שוחח עם המנכ"ל שחר איילון בדבר סיום תפקידו. "דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא", נמסר מהנהלת הרכבת. הבוקר דרש שר התחבורה לבדוק אם התקלות נגרמו במכוון ע"י העובדים

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

בצל שורת התקלות, ההשבתות והאיחורים בלוחות הזמנים של רכבת ישראל בחודשים האחרונים, יו"ר דירקטוריון הרכבת דן הראל שוחח עם מנכ"ל הרכבת שחר איילון, בנוגע לסיום תפקידו. מהנהלת הרכבת נמסר כי "דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב (שני) כדי לדון בנושא".

רק הבוקר אירעה השבתה נוספת של קו תל-אביב ירושלים בשל תקלה. שר התחבורה ישראל כץ ביקש לפתוח בבדיקה בעקבות חשד שעובדי הרכבת הם אלו שגורמים לתקלות באופן מכוון. ועד העובדים הזדרז להכחיש, המנכ"ל שחר אילון אמר כי לא ידוע לו על חשדות כאלה ובהנהלת הרכבת אמרו כי שמעו על העניין לראשונה מדברי השר ברדיו.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כיה הוא "מצר על כך שבמקום לקבל אחריות על הפאשלות והתקלות המרובות בנתיב הנסיעה החדש של הרכבת מירושלים לנמל התעופה, בוחר השר כץ להטיל דופי בוועד העובדים של הרכבת ובעובדיה המסורים. בשעה זו יש לשבח את האחריות הרבה ואת העבודה המקצועית של העובדים, שנדחקו על ידי כץ לפתוח את ציר הנסיעה החדש בנמהרות ובפזיזות - על אף שהרכבת עדיין לא הייתה מוכנה במלואה לתחילת הנסיעות בקו".

לקריאה נוספת:
במשך 25 דקות: נוסעים חסמו דלתות רכבת בצפון בגלל עיכובים
"WIFI איטי באופן בלתי נסבל": התביעה הייצוגית של הנוסעים נגד רכבת ישראל

אירוע חריג בתחנת הרכבת בחדר לאחר שמסיבות תיפעוליות רכבת פרברית צפונה בדרכה לבנימינה נדרשה לסיים את נסיעתה בתחנת חדרה. נוסעים זועמים שהתבקשו לקחת רכבת אחרת להמשך דרכם, חסמו את דלתותיה של רכבת אחרת, 16 בדצמבר 2018. נטע יערי, צילום מסך
נוסעים שנאלצו לרדת בתחנת חדרה בשל תקלה, אתמול/צילום מסך, נטע יערי

הדבר מעיד על הכאוס ביחסים שבין העובדים להנהלת הרכבת. רק לפני כמה חודשים שימשה התחנה החדשה בבנייני האומה כתפאורה להעצמה פוליטית, וחנוכת הקו המהיר מהבירה לנתב"ג גרמה אף לחיכוכים קלים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר כץ בנוגע לגזירת הסרט.

התמונות החגיגיות לא הצליחו להסתיר את הבעיות הרבות מהן סובלת הרכבת. בחודשים האחרונים הוצגו דוחות כספיים שליליים, ונרשמה שרשרת כשלים יומיומית בהפעלת הקו המהיר. מנגד, נוסעים רבים התלוננו על עומס כבד בקווים האחרים, זאת אחרי שקרונות רבים הופנו לקו לירושלים. ביקורת נוקבת על מחדלי הקמת הקו ועל תפעול הרכבת בכלל, הועלתה גם בכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, בכנס סייבר ברכבת, 29 בינואר 2018. אייל ורשבסקי, מערכת וואלה! NEWS
צפוי לסיים את תפקידו. שחר איילון/מערכת וואלה! NEWS, אייל ורשבסקי

זאת ועוד, ציבור הנוסעים המשתמשים ברכבת הכפיל את עצמו, אולם האמון ברכבת מוסיף לרדת. הנוסעים מתלוננים על צפיפות בלתי נסבלת ואף מסוכנת בקווי הרכבת, איחורים וביטולי רכבות שהפכו לשגרה. בחלק מהמקרים, הנוסעים אף הגיבו בצעדים חריגים: לאחר שאתמול נדרשו נוסעי הקו לבנימינה לרדת בתחנת חדרה, הנוסעים חסמו את פתחיה של רכבת אחרת שהייתה אמורה להמשיך לכרמיאל במחאה על התקלה. במקרה אחר, הגישו הנוסעים תביעה ייצוגית נגד הרכבת, על כך שלא עמדה בהבטחתה ולא סיפקה שירותי WiFi בקרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully