וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס חלק מבית המחבל מברקן; המשפחות זועמות: "למוטט את הכל"

הכוחות ההרסו את דירתו של אשרף נעלאווה, המחבל שרצח שני ישראלים באזור התעשייה בברקן לפני כחודשיים וחצי, בשוייכה שבאזור טול כרם. בשבוע שעבר חיסלו כוחות הימ"מ את נעלוואה, אך המשפחות השכולות מבקרות את ההרס החלקי: "עובדים עלינו"

צילום: רויטרס ודו"צ, עריכה: תומר לוי

כוחות צה"ל החלו להרוס הבוקר (שני) את בית המחבל אשרף נעלאווה, שרצח לפני כחודשיים וחצי את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי בפיגוע ירי במפעל בו עבד בברקן - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. במקום התפתחו עימותים אלימים בין כמה צעירים לכוחות צה"ל.

בתחילת החודש אישר בג"ץ להרוס את ביתו של נעלאווה, זאת לאחר שבני משפחתו הגישו עתירה נגד ההריסה. אחת מטענותיהם הייתה שמשום שהרוצח טרם נתפס, לא ניתן להוכיח ברמה מספקת כי מדובר בפיגוע. השופטים דחו טענה זו, וקבעו כי קיימות מספיק ראיות מנהליות כדי לקבוע שמדובר בפיגוע.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
ההגעה החשאית וחילופי האש הדרמטיים: כך חוסל המחבל מברקן
בין רמאללה לשכם: 48 השעות הדרמטיות של הימ"מ שלכד את המחבלים
אלפי לוחמים שמחכים לטעות של מחבל אחד: המצוד אחרי הרוצח מברקן

כוחות צה"ל הורסים את ביתו של המחבל מברקן, 17 בדצמבר 2018. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל מול ביתו סמוך לטול כרם, הבוקר/רויטרס

רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה בפיגוע, הגיב על פעולות צה"ל להריסת בית המחבל ואמר, "כרגיל את העדכון הראשון קיבלנו מהתקשורת, אחר כך התקשר גורם צבאי ועדכן אותנו שצה"ל יבצע עבודות איטום במרתף ובאחת הקומות בביתו של המחבל ולא את הקומה העליונה של הבית בטענה שאין זיקה להרוס את הקומה העליונה". לבנגרונד הוסיף וביקר את הריסתו החלקית של הבית, "אנחנו לא מטומטמים - אי אפשר להרוס מרתף וקומה ראשונה ולהשאיר את הקומה העליונה על תילה. הקומה השנייה לא עומדת באוויר. זה שעובדים על כולנו ומוציאים דיווחים ועדכונים שהורסים את בית המחבל ואנשים תמימים חושבים שזה נכון, זה רחוק מאוד מהאמת".

ביום חמישי הרגו לוחמי ימ"מ את נעלאווה במהלך חילופי אש במבנה בו התבצר במחנה הפליטים עסכר בשכם. קצין בכיר הסביר לאחר האירוע, כי העיכוב בתפיסתו נבע משום שהמחבל פעל לבדו, תוך החלפת סייענים בתדירות גבוהה. "ישנה דינמיקה בתוך כל אירוע, החל מאיסוף המודיעין ועד להבשלתו לפעולה מבצעית רלוונטית", אמר. "לעתים זה לוקח יותר זמן. גם במקרים של רצח הרב שבח בינואר ורצח הרב בנגל בצומת אריאל לקח זמן לסגור מעגל. צריך לזכור שהמחבל מברקן לא היה פנוי לחולל אירועי אלימות אחרים כי הוא היה במנוסה ותחת מצוד".

עוד באותו נושא

אחרי יותר מחודשיים: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל הורסים את ביתו של המחבל מברקן, 17 בדצמבר 2018. רויטרס
פעולות הריסת בית משפחת המחבל, הבוקר/רויטרס

גם טל חג'בי, אחיו של זיו חג'בי שנרצח בפיגוע, ביקר את הריסת הבית החלקית ואמר, "לא ביקשנו שיהרסו חלק מבית המחבל, ביקשנו שיהרוס את כל הבית שלו. כמו שלא באו אלינו ואמרו לנו אנחנו הולכים להרוס לכם חלק מהבית והחיים, הרסו לנו את כל הבית והחיים שרצחו את אחי זיו". הוא הוסיף, "להגיד לנו שלא הורסים את הקומה העליונה זה לא מתקבל על הדעת. ולהגיד לנו בדיון שהתקיים בבג"ץ שלא נפנה אליו שוב בדרישה להרוס את כל הבית כי בג"ץ יכול לבטל את הכל, מי שמע על זה? איפה אנחנו חיים בדיקטטורה?".

כוחות צה"ל הורסים את ביתו של המחבל מברקן, 17 בדצמבר 2018. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל מול ביתו סמוך לטול כרם, הבוקר/רויטרס

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אמו של המחבל ואחד מאחיו. האם הואשמה באי מניעת עבירה, משום שידעה לכאורה על כוונתו של בנה לבצע פיגוע, וכן ידעה כי יש ברשותו נשק. אחיו מואשם גם הוא באי מניעת עבירה, וכן בשיבוש מהלכי משפט - משום שלאחר שנודע לו שאחיו הוא שביצע את הפיגוע, דאג לפרק את מצלמת האבטחה בביתם. החשש היה כי אם מצלמת האבטחה תיתפס על ידי כוחות הביטחון, עשויים להיראות בה צילומיו של המחבל מחזיק נשק.

בתוך כך, צה"ל ממשיך במערכה ההתקפית הרחבה ביהודה ושומרון - כמענה למאיום המידי של פיגועי הירי. יותר מ-130 מעצרים בוצעו במטרה לסכל כל כוונות לפיגוע או לסייע לחברי החוליות שנמצאים בבריחה. הפעילות ההתקפית גורמת למתיחות בשטח בעיקר מול גורמי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים. כדי לדייק את פעילות המעצרים והסריקות תוגברו צוותי הפעולה בקציני המנהל אזרחי על מנת להזים שמועות על פגיעה או חדירה למתקנים פלסטינים רגישים. גם רכזי שב"כ הצטרפו למאמץ כדי לדייק את הכוחות בדרך אל היעדים. הפעילות ההתקפית הרחבה תימשך כדי לאתר את חוליית הירי ולהסיר את החשש מפיגועי ירי נוספים.

(עדכון ראשון, 6:19)

כוחות צה"ל הורסים את ביתו של המחבל מברקן, 17 בדצמבר 2018. תקשורת ערבית, אתר רשמי
בית משפחת המחבל אשרף נעלאווה לאחר פעולת צה"ל להריסתו, היום/אתר רשמי, תקשורת ערבית
כוחות צה"ל הורסים את ביתו של המחבל מברקן, 17 בדצמבר 2018. תקשורת ערבית, אתר רשמי
בית משפחת המחבל אשרף נעלאווה לאחר פעולת צה"ל להריסתו, היום/אתר רשמי, תקשורת ערבית
כוחות צה"ל בטול כרם מול ביתו של המחבל מברקן. טוויטר פלסטיני, אתר רשמי
פעילות כוחות צה"ל מול ביתו סמוך לטול כרם, הבוקר/אתר רשמי, טוויטר פלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully